• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har ocksÄ en som Àven var min första G-shock. Riktigt bra med veckonummer sÀrskilt om man jobbar med byggprojekt :) Tycker kanske inte att den negativa displayen Àr sÄ bra men det funkar. VÀldigt smidig i formatet jÀmfört med gw9400 som ersatte den för mig :)
Ja den Ă€r allt trevlig 😉. Tycker den negativa displayen Ă€r helt okej. Har haft flertal andra dyrare G-Shocks som haft sĂ€mre/mindre lĂ€ttlĂ€st 😊.

IMG_20201123_120835-01.jpeg

Jag undrar om det gÄr att modda en GW-M5610-ER med Metall Bezel? Det finns ju GM-5600B-1Er men skulle hellre ha med positiv display och med sol laddning samt att jag tycker att den röda ringen runt displayen Àr snygg.
Jag vet att GMWB500G-1 finns men vill inte ha med Bluetooth plus att den Àr tyngre och dyrare.

1606135396944.png
1606135411934.png

Jag undrar om det gÄr att modda en GW-M5610-ER med Metall Bezel? Det finns ju GM-5600B-1Er men skulle hellre ha med positiv display och med sol laddning samt att jag tycker att den röda ringen runt displayen Àr snygg.
Jag vet att GMWB500G-1 finns men vill inte ha med Bluetooth plus att den Àr tyngre och dyrare.

1606135396944.png
1606135411934.png

Jag har en sÄn mod. BestÀllde delar (inte original...) frÄn ebay men nu verkar det som att priserna gÄtt upp pÄ dessa. Vet inte om tillgÄngen Àr sÀmre eller vad det handlar om.
20200912_095328.jpg

20200912_095406.jpg

Du har sett denna eller? :) https://www.blocket.se/vi/94014310.htm
Edit. Skulle ju citera och tipsa @lulemarcus men fick fummelfingerđŸ€Ș
Nej den har jag missat, eller rÀttare sagt jag har inte letat efter just den hÀr modellen pÄ ett tag, fastnade i square trÀsket. NÀstan för billig för att inte testa. FÄr fundera, börjar ha sÄ mÄnga att det Àr svÄrt att fÄ in alla i rotationen. Har en GBD800 pÄ vÀg in och funderar pÄ en halvmetall square. Tack för tipset!

Tjena! Precis registrerat ett konto hÀr pÄ sidan och hÄller pÄ att lÀra mig hur sidan fungerar.
Är det nĂ„gon i trĂ„den som har en GG-B100BA-1AER? (British Army Edition) eller nĂ„gon av de andra modellerna i samma serie? Och i sĂ„dant fall vad har ni för upplevelser av den serien?

Jag undrar ocksÄ varför Casio valt att inte ha Tough Solar pÄ dessa nya mudmaster modeller? KÀnns rent spontant som att batteriet kommer att ta slut rÀtt snabbt med tanke pÄ Bluetooth funktionen etc?

Tjena! Precis registrerat ett konto hÀr pÄ sidan och hÄller pÄ att lÀra mig hur sidan fungerar.
Är det nĂ„gon i trĂ„den som har en GG-B100BA-1AER? (British Army Edition) eller nĂ„gon av de andra modellerna i samma serie? Och i sĂ„dant fall vad har ni för upplevelser av den serien?

Jag undrar ocksÄ varför Casio valt att inte ha Tough Solar pÄ dessa nya mudmaster modeller? KÀnns rent spontant som att batteriet kommer att ta slut rÀtt snabbt med tanke pÄ Bluetooth funktionen etc?
Har inget svar pĂ„ dina frĂ„gor men vill sĂ€ga vĂ€lkommen hit och att jag tycker modellen Ă€r svinball och att du borde köpa den. 😊

Vilka Mudman modeller tÀnkte du pÄ? Det jag kan se pÄ hemsidan Àr att de Àr solar powered.

Edit, lÀste fel. Never mind me.

Tackar :) ÖvervĂ€ger det för tillfĂ€llet men att den inte har Tough Solar blir lite en deal breaker. Äger redan 2 G-shocks sĂ„ har ingen brĂ„dska med att skaffa en ny.
HĂ€lsar oxĂ„ vĂ€lkommen🙂 Du fĂ„r kasta upp lite bilder pĂ„ dina nuvarande G's innan du skaffat din nya.
HĂ„ller med om att tough solar Ă€r grymt gott att ha. Helst oxĂ„ multiband6😁

Orelaterat var jag glad att se att nya G5600E var solar.

Tillbaka
Topp