• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

The botten is nĂ„dd 😔. NĂ„gon som Ă€r sugen pĂ„ att ta över min helsvarta Mudmaster jag köpte av @S.L för lika trevligt pris som jag gav 3500kr + valfritt fraktsĂ€tt. Klockan Ă€r i ett mycket fint skick, full-set utan stĂ€mplat cert. Skicka PM vid intresse.
F22C789E-82DC-46DE-87FC-B2B145EC62BA.jpeg
212845B0-BAF1-475F-B971-737E5C92A341.jpeg
354E799D-A229-4ED3-97E2-0DCAC628C9EE.jpeg

TÀnkte du gÄ klocklös?
 
Kanske en dum frÄga, men kan en analog eller digital g-shock bli magnetiserad pÄ samma vis som en mekanisk klocka kan?
Dvs sÄ att den behöver avmagnetiseras?
LÀser i manualen kring mina analoga GŽs att vid stark magnetism kan visarna dra sig sÄ de inte stÀmmer överens med digitala displayen. För att ÄtgÀrda detta justerar man visarnas position. Men löser det allt, det finns ingen kvarvarande magnetism i klockan?

Jag har bara rĂ„kat ut för magnetisering en gĂ„ng av en mekanisk Hydroconquest. Den rackaren gick fort som tusan, men efter en snabb avmagnetisering hos urmakaren löste det sig. Är det nĂ„got som inte kan hĂ€nda med en analog G-shock eller en quartz över huvudtaget?
 
Kanske en dum frÄga, men kan en analog eller digital g-shock bli magnetiserad pÄ samma vis som en mekanisk klocka kan?
Dvs sÄ att den behöver avmagnetiseras?
LÀser i manualen kring mina analoga GŽs att vid stark magnetism kan visarna dra sig sÄ de inte stÀmmer överens med digitala displayen. För att ÄtgÀrda detta justerar man visarnas position. Men löser det allt, det finns ingen kvarvarande magnetism i klockan?

Jag har bara rĂ„kat ut för magnetisering en gĂ„ng av en mekanisk Hydroconquest. Den rackaren gick fort som tusan, men efter en snabb avmagnetisering hos urmakaren löste det sig. Är det nĂ„got som inte kan hĂ€nda med en analog G-shock eller en quartz över huvudtaget?

Tror inte det... har sett video pÄ YT dÀr man tar ut modulen pÄ en GG-B100 och stÀller den direkt pÄ magnetplattan, hÀnder inte ett skit.
 
Kom en ny liten rackare idag. Gillar storleken och formen, men hade hoppats att tavlan skulle vara mer lÀttavlÀst Àn vad den faktiskt verkar vara.... fÄr se om den blir kvar eller om det fÄr bli en annan.

665BE472-20AF-4D54-A02B-A07AE8CDCF40.jpeg

Ligger ute i Köp & SÀlj om nÄgon Àr sugen. Tavlan var tyvÀrr lite för mörk för min del.
 
DÄ var Rangemanen pÄvÀg :D

Fick Àven tummen ur och skapade en annons för min GW-M5610, trÄdrabatt utlovas sjÀlvfallet om nÄgon hÀr Àr intresserad :)

 
DÄ var Rangemanen pÄvÀg :D

Fick Àven tummen ur och skapade en annons för min GW-M5610, trÄdrabatt utlovas sjÀlvfallet om nÄgon hÀr Àr intresserad :)

Det mÄste har vart norra Europas billigaste Rangeman :D
 
Resultatet blev ju kanon. Var det meckigt?
Tack. Blev mycket nöjd med resultatet.
Jag tog en liten kniv med tunt blad, petade upp ett hörn och sen greppade jag det med en pincett och drog bort det.
Sen anvÀnde jag produkten Label off (tror att jag har köpt den antingen pÄ Kjell eller Clas Ohlsson) och sprejade lite pÄ en tops och torkade bort klistret
pÄ glaset. Tog det gamla filtret och klistrade pÄ ett papper, för att anvÀnda den som mall. Se till att vÀnda filtret rÀtt, innan du klipper till den. Vissa filter blir negativ om
du vÀnder den.
Det tar lite tid, men svÄrt var det inte pÄ den hÀr klockan. Vet inte hur det Àr med moduler som har solar, men det verka inte vara annorlunda om man tittar pÄ
video pÄ youtube.
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp