• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nej, lĂ€sbarheten pĂ„ den lilla negativa displayen Ă€r urusel men man köper inte en helsvart av lĂ€sbarhetsskĂ€l menar jag. Man köper den för att den ser cool ut! 🙂
20210105_101811.jpg
Visst Àr den cool, men tÀnk om den kunde vara cool och ÀndÄ lÀsbar, vilket jag tycker den grÄa ÀndÄ Àr :) Har du satt pÄ en stÄl bezel eller? Ser vÀldigt blank och polerad ut haha :D
Inte min men frÄn reddit :

q6rq0tu49bw41.jpg
Tackar, ser bra ut!
HĂ€r Ă€r pĂ„ den helsvarta och den grĂ„đŸ™‚
IMG_20201216_214813.jpg
IMG_20201216_214510.jpg

Problemet, om man kallar det sĂ„, Ă€r att iaf jag behöver Ă€ven dagtid trycka igĂ„ng ljuset för att se displayen pĂ„ dom negativa. Kan vara att jag börjar bli gammal kanske, men det vill jag ju helst inte tro😁😎
Tack igen för bilderna, belysning ser ju acceptabel ut pÄ bÀgge, speciellt den grÄ. Vilken av de 3 modellerna anvÀnder du dig mest av?

Tack igen för bilderna, belysning ser ju acceptabel ut pÄ bÀgge, speciellt den grÄ. Vilken av de 3 modellerna anvÀnder du dig mest av?
Den grĂ„ helt klart. Den svart/vita Ă€r riktigt lĂ€sbar analogt. Dom vita timstrecken och vita visare gör en vĂ€ldig skillnad 👍 Till och med sĂ„ bra att farsan fick den i julklapp och han Ă€r vĂ€ldigt nöjd med den. Fick byta till kombilĂ€nk Ă„t honom ocksĂ„ sĂ„ blev han Ă€n mer nöjd😁

Problemet Àr ju bara att hitta en Àkta för överkomliga pengar... Dom flesta jag sett ligger ju 2-3ggr pengarna du köpte din rosa för... :bag:
Jag vet, fast lite av tjusningen Àr för min del iaf, sjÀlva letandet och vÀntan pÄ att paketet ska komma hit.
SÄ det blev lite snopet med den rosa att hitta den i gbg bara nÄn vecka efter att jag bestÀmt mig för att skaffa en.

Jag vet, fast lite av tjusningen Àr för min del iaf, sjÀlva letandet och vÀntan pÄ att paketet ska komma hit.
SÄ det blev lite snopet med den rosa att hitta den i gbg bara nÄn vecka efter att jag bestÀmt mig för att skaffa en.
Det var vÀldigt nÀra att den hamnade hÀr... Hade velat i över en vecka innan jag la ut lÀnken hÀr pÄ sidan..:bag:
Men samtidigt kul att du handlade den 👍 :D Passar ju grymt bra i din fĂ€rgpallettđŸłïžâ€đŸŒˆ

Baby-G förstĂ„s😉 finns mĂ„nga flicknamn pĂ„ G😁
GRATTIS igen till er😃

HÀrligt! Stort grattis. UtgÄr ifrÄn att allt gÄtt bra. Girls run the world!... Eller tyvÀrr inte, men förhoppningsvis framöver. DÄ kanske vi skulle kunna fÄ ordning pÄ den hÀr vÀrlden.

Stort grattis till tillökningen!

Grattis đŸ„‚ skönt att allt gick bra för er!

Tackar sĂ„ mycket kamrater 😍!

Förlossningen gick vÀldigt bra och nu ligger hela familjen i soffan och pustar ut :)

@Danne.l tyvĂ€rr funkar inte Peggy heller. Bebisen ser lite ut som skĂ„despelaren Peter Lorre just nu sĂ„ det Ă€r lite svĂ„rt att hitta ett namn som passar 😅

Tackar sĂ„ mycket kamrater 😍!

Förlossningen gick vÀldigt bra och nu ligger hela familjen i soffan och pustar ut :)

@Danne.l tyvĂ€rr funkar inte Peggy heller. Bebisen ser lite ut som skĂ„despelaren Peter Lorre just nu sĂ„ det Ă€r lite svĂ„rt att hitta ett namn som passar 😅

Eftersom Peter Lorre ser ut som Mesut Özils storebror... och om man vĂ€nder bak och fram pĂ„ Özils efternamn samt tar bort nĂ„gra bokstĂ€ver dĂ„ blir sjĂ€lvklara namnet pĂ„ flickan: Lisa 😉👍

Blev inspirerad av @Staafen och klickade hem en fÀrgglad G-Shock. NÀr jag fick hem den Àr en knapp lite intryckt, den funkar som den ska men stör mig lite pÄ det. NÄgot man kan fixa lite enkelt sjÀlv eller bör den returneras?

IMG_20210124_151454.jpg
IMG_20210124_151446.jpg
Helt normalt pĂ„ adjustknappen pĂ„ den modellen faktiskt. Är lika pĂ„ alla mina. Man fĂ„r lĂ€ra sig acceptera det :)
Den knappen Àr bara för att stÀlla in klockan, sÄ man Àr inte dÀr och trycker sÄ ofta.

Helt normalt pĂ„ adjustknappen pĂ„ den modellen faktiskt. Är lika pĂ„ alla mina. Man fĂ„r lĂ€ra sig acceptera det :)
Den knappen Àr bara för att stÀlla in klockan, sÄ man Àr inte dÀr och trycker sÄ ofta.
Hmm okej, kÀnns lite mÀrkligt. Minns inte att det var sÄ pÄ min GW-M5610-ER men det kanske inte Àr riktigt samma?

Hmm okej, kÀnns lite mÀrkligt. Minns inte att det var sÄ pÄ min GW-M5610-ER men det kanske inte Àr riktigt samma?
Nej, det stÀmmer, den har inte sÄ.
Men som sagt, det Àr egentligen inget problem, bara man blir försÀkrad att det inte Àr nÄgot fel pÄ klockan. :)
Tror du ser pĂ„ nĂ€tet om du googlar DW-5610 att det Ă€r som det ska. Även om jag hade föredragit att alla fyra knappar var likadana.

Blev inspirerad av @Staafen och klickade hem en fÀrgglad G-Shock. NÀr jag fick hem den Àr en knapp lite intryckt, den funkar som den ska men stör mig lite pÄ det. NÄgot man kan fixa lite enkelt sjÀlv eller bör den returneras?

IMG_20210124_151454.jpg
IMG_20210124_151446.jpg
Adjust knappen Àr sÄ för att rÄka man ÀndÄ slÄ i dem andra knapparna sÄ pÄverka det inte tiden nÄgonting.
G-shock ska ju hÄlla tiden vad det Àn hÀnder. ;)
HÄller dock med om att pÄ vissa modeller sÄ mÄste man trycka pÄ adjust knappen för anvÀnda funktionerna och skulle hjÀlpa om det stÄr ut lite mer.

Tillbaka
Topp