• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SĂ€nker till 2500 och fyra kexchoklad.. frakt fĂ„r du f*n betala! 😂 Endast för er tokar i trĂ„den..
IMG_20210130_091036_125.jpg
Oslagbart - den borde vara borta innan klockan slÄr nio.

@livinl0ud Dags för numero 5??😁

Fasen.... SĂ„ jĂ€kla sugen pĂ„ kexchoklad ... GĂ€ller att hĂ„lla fingrarna i styr nu.... 😬😁
Haha det dĂ€r Ă€r min gamla AR đŸ„łđŸ˜‰. Har dock under veckan köpt en av mina gamla frĂ„n @Meraborsten 😎.

Fast kanske befogat att köpa en till G-Shock nu nĂ€r min grĂ„a DW-5610SU-8ER blivit sĂ„ld. Gröna kvar dock ifall nĂ„gon Ă€r sugen 😉

Nu borde den fan gÄ, jag hade slagit till om jag inte lyckats prova en stÄlis och insett att pga ÀndlÀnkarnas utformning upplever jag den för stor. @roosterman ska inte Bling-Bling ha en kompis? ;)
Var o snackade lite allvar med Bling-bling nyss... Han ville ha en silvrig trĂ„kig kompis sa han i förtroende 😁

Edit: PlĂ„nky dĂ€remot har vissa invĂ€ndningar... 😉

Ser ut som att jag har en del kexchoklad att Àta sjÀlv snart... försöker gÄ ner lite i vikt, opassande. 12 min, kÀmpa pojkar & flickor!

Och i det paket lÄg den hÀr
IMG_20210217_205731.jpg
IMG_20210217_205942.jpg
IMG_20210217_210135.jpg

GWG-1000 vilket monster!!

@Derix utannonserade klocka som jag tyvÀrr inte kunde köpa dÄ jag hade köpstopp men var grymt sugen pÄ. Jag bara hoppades den skulle försvinna fort för att göra slut pÄ mitt lidande.

DÀrefter blev jag rÀddad av en köpare pÄ min stÄlis vilket möjliggjorde för nya inköp. @Daion som var snabb och knep klockan var sugen men valde att slÀppa den nyköpta klockan. Snabbt var jag dÀr och stÀllde mig pÄ kö.

Nu nÄgra fÄ timmar senare sitter den pÄ min arm och fÄr vara kandidat till OWG March.

Tack grabbar!

Eventuellt kandidat ska tillÀggas

Senast Àndrad:
Hej
Helt ny hÀr sÄ jag hoppas inlÀgget hamnar rÀtt.

Verkar som om jag Àr pÄ vÀg att trilla ner i kaninhÄlet av G-Socks.

Funderar pÄ en GW-9400 Rangeman men Àr fundersam pÄ storleken. Hur stor Àr den jÀmfört med andra G-Shocks?

Letar efter nÄgot med mer kvalitetskÀnsla Àn square 5610 och nÄgot som Àr mindre Àn GBD-H1000. Multiband 6 Àr ett krav.

Jag har nÄgra referenser.
1. AnvÀnder en GBD-H1000 ibland, mest nÀr jag vill ha pulsmÀtaren. Displayen Àr fantastiskt men klockan fastnar i klÀder eller man slÄr i den lÀtt. Sitter som en smÀck pÄ armen och Àr vÀldigt bekvÀm.
2. En square 5610 som jag anvÀnder som beater nÀr grejar hemma. Köpte den för att den Àr lik en annan G-Shock jag har. Men Àr lite besviken pÄ kÀnslan i den klockan. Resin bandet kÀnns stelt, hÄrt och billigt. Bezel knarrar nÀr man klÀmmer pÄ den, dvs inte 100 passform över plasthuset (boetten).
3. Square DW-5000C som jag köpte ny som barn. TyvÀrr saknas en knapp och bezel har vittrat sönder helt. Jag hade den jÀmt pÄ mig. Badade mycket i saltvatten och var ute i solen pÄ somrarna.
Hoppas kunna fÄ liv i den nÄgon gÄng igen.

Uppdaterad med modellnamn pÄ min G-Shock frÄn 1983.

Senast Àndrad:
Hej

Funderar pÄ en GW-9400 Rangeman men Àr fundersam pÄ storleken. Hur stor Àr den jÀmfört med andra G-Shocks?

Letar efter nÄgot med mer kvalitetskÀnsla Àn square 5610 och nÄgot som Àr mindre Àn GBD-H1000. Multiband 6 Àr ett krav.

1. AnvÀnder en GBD-H1000 ibland, mest nÀr jag vill ha pulsmÀtaren. Displayen Àr fantastiskt men klockan fastnar i klÀder eller man slÄr i den lÀtt. Sitter som en smÀck pÄ armen och Àr vÀldigt bekvÀm.
2. En square 5610 som jag anvÀnder som beater nÀr grejar hemma. Köpte den för att den Àr lik en annan G-Shock jag har. Men Àr lite besviken pÄ kÀnslan i den klockan. Resin bandet kÀnns stelt, hÄrt och billigt. Bezel knarrar nÀr man klÀmmer pÄ den, dvs inte 100 passform över plasthuset (boetten).
3. First G som jag köpte ny som barn. TyvÀrr saknas en knapp och bezel har vittrat sönder helt. Jag hade den jÀmt pÄ mig. Badade mycket i saltvatten och var ute i solen pÄ somrarna.
SlĂ€nger in en bild sĂ„ du fĂ„r en hum om storleken kontra en square🙂 Rangeman Ă€r en riktigt bekvĂ€m och kompetent G👍
Try it, you'll like it! 😁
IMG_20210217_222248.jpg

Hej

3. Square DW-5000C som jag köpte ny som barn. TyvÀrr saknas en knapp och bezel har vittrat sönder helt. Jag hade den jÀmt pÄ mig. Badade mycket i saltvatten och var ute i solen pÄ somrarna.

Uppdaterad med modellnamn pÄ min G-Shock frÄn 1983.
GW-5000 kÀnns som en given kandidat. Samma storlek som 5610 men mjukare band och gedignare konstruktion (=kvalitetskÀnsla)

Tillbaka
Topp