• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

🐾
7ACED281-B45C-480A-AFFC-934B14396BF4.jpeg

SÄdÀr, idag dök den upp pÄ posten: en GST-B200 frÄn forumets Köp&SÀlj. Jag tog en bild med ett tema som antyder en av miljöerna den kommer att utsÀttas för.

GST-B200.jpg

16 cm handled pÄ bilden.

Jag hade hellre haft en positiv display, men det finns ingen B200 som har en sÄdan. Det finns pÄ B300 men sammantaget gillar jag B200 mer, dÄ den Àr tunnare och har renare urtavla.

Klockan Àr helt klart lÀttare, och dÀrmed bekvÀmare, Àn den ser ut.

Valet mellan svart vs blank metall var inte helt lÀtt men efter en del youtube-spanande kom jag fram till att den variant jag för tillfÀllet sÄg alltid var den som sÄg bÀst ut. Lustigt men praktiskt. Sen rÄkade det finnas en B200 pÄ K&S, sÄ det blev den och hade sÄ blivit oavsett fÀrg. Jag gillar verkligen den industriella looken.

Tack till alla som delade med sig av erfarenheter ang storlek pĂ„ G Shock kontra smĂ„ handleder, bl a @Aros vars bilder blev avgörande för beslutet! 👍

SÄdÀr, idag dök den upp pÄ posten: en GST-B200 frÄn forumets Köp&SÀlj. Jag tog en bild med ett tema som antyder en av miljöerna den kommer att utsÀttas för.

GST-B200.jpg

16 cm handled pÄ bilden.

Jag hade hellre haft en positiv display, men det finns ingen B200 som har en sÄdan. Det finns pÄ B300 men sammantaget gillar jag B200 mer, dÄ den Àr tunnare och har renare urtavla.

Valet mellan svart vs blank metall var inte helt lÀtt men efter en del youtube-spanande kom jag fram till att den variant jag för tillfÀllet sÄg alltid var den som sÄg bÀst ut. Lustigt men praktiskt. Sen rÄkade det finnas en B200 pÄ K&S, sÄ det blev den och hade sÄ blivit oavsett fÀrg. Jag gillar verkligen den industriella looken.

Tack till alla som delade med sig av erfarenheter ang storlek pĂ„ G Shock kontra smĂ„ handleder, bl a @Aros vars bilder blev avgörande för beslutet! 👍
Är oxĂ„ lite sugen pĂ„ en analog eller digi-analog

GST-B200.jpg

16 cm handled pÄ bilden.

HĂ€rligt att kunna hjĂ€lpa till 🙂 Grattis till en fin klocka đŸ‘đŸ»

En baby-g jag har visar en surfare som surfar alternativ en delfin som hoppar varje minut. En annan baby g jag hade fick upp en dansare varje gÄng jag tryckte pÄ lysknappen.

Nu Àr ju visserligen baby-g mer inriktat Ät barn i det hÀr fallet, men jag saknar nÄgon typ av likande animation pÄ mina G's. Kanske inte just en delfin som hoppar, men nÄgon annan typ av hÀndelse hade varit roligt.

Finns kanske nĂ„gon Ă€ldre G som har nĂ„got likandet? Eller Ă€r det bara en annan bakgrundsbild vid bakgrundsljuset pĂ„ limited som gĂ€ller för oss Ă€ldre ? 😄

Delfinen:

IMG_20210120_122928.jpg

Lite sugen pÄ att göra en portermodd och det finns ju nÄgra som gjort det pÄ forumet.
Är det krĂ„ngligt att byta glaset? Eller ska man nöja sig med lĂ€nk och bezel?

Lite sugen pÄ att göra en portermodd och det finns ju nÄgra som gjort det pÄ forumet.
Jag hade hört att just glasbytet var ett arbetsmoment som krÀvde viss precision vilket gjorde att jag valde att avstÄ frÄn att försöka sjÀlv, Ä mina falukorvsfingrars vÀgnar. Min lokala urmakare fixade det Ät mig och sa att det krÀvde litet kraft att fÄ loss glaset, men en urmakare Àr definitivt bÀttre skickad för dylika övningar Àn undertecknad. Att byta bezel Àr en baggis sÄ det fixar du sjÀlv om du vill, men jag mÄste sÀga att det Àr glaset som Àr pricken över i för den hÀr modden.
20210221_144731~2.jpg

Jag hade hört att just glasbytet var ett arbetsmoment som krÀvde viss precision vilket gjorde att jag valde att avstÄ frÄn att försöka sjÀlv, Ä mina falukorvsfingrars vÀgnar. Min lokala urmakare fixade det Ät mig och sa att det krÀvde litet kraft att fÄ loss glaset, men en urmakare Àr definitivt bÀttre skickad för dylika övningar Àn undertecknad. Att byta bezel Àr en baggis sÄ det fixar du sjÀlv om du vill, men jag mÄste sÀga att det Àr glaset som Àr pricken över i för den hÀr modden.
20210221_144731~2.jpg
Ja glaset blir ju pricken över i 😃
Men lÄter ju inte som en sÄ dum idé att göra det andra sjÀlv och lÄta urmakaren göra glasbytet. Tack för tipset!

Tillbaka
Topp