• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är det nĂ„gon som har nĂ„got tips pĂ„ att fĂ„ multibandsynken att fungera. Min har inte uppdaterats pĂ„ tvĂ„ dagar nu och jag har testat manuell synk ca 20 ggr pĂ„ olika stĂ€llen hemma samt runt om i stan.
Det hade ju inte varit nÄn issue om det inte vore för den dÀr rackarns sommartiden sÄ nu gav jag upp och stÀllde in tiden manuellt istÀllet...
För mig fungerar det endast pĂ„ nattetid dĂ„ den sjĂ€lv försöker synka, och bara dĂ„ jag (1) har klockan pĂ„ armen eller (2) dĂ„ klockan ligger med displayen nerĂ„t. Förr hĂ€ngde jag upp klockan upp och ned i ett fönster (japp) för att synka dem, men insĂ„g sen att det rĂ€ckte med att lĂ€gga dem med displayen ner. Detta i UmeĂ„ 🙂

Jag blev inbjuden till OWG uppesittarkvÀll pÄ Clubhouse under onsdagskvÀllen av @Berns och kan sÄledes bjuda in ytterligare 2 st. Varje nyreggad (det Àr gratis) fÄr 2 inbjudningar och kan fortsÀtta inbjudandet.
SÄ vem av er OWGŽs vill ha dessa? Skicka PM till mig. Man mÄste dock tydligen ha iPhone för att kunna ladda ner appen.

@Aros
@Derix
@lulemarcus
@Danne.l
@Lord_tito88
@Mikko Luiro
@Agnby⌚
@Buenaventura
@roloj
@Daion
@Sonnyboy
@roosterman
@edlundd
@watchesbyse
@Nygren
@DrSbaitso
@Blewris
@Hampus J
Letade lite.. Heter den clubhouse audio chat?? Finns nÄt sÄnt för Android verkar det som...
Edit.. Finns inte..

Senast Àndrad:
För mig fungerar det endast pĂ„ nattetid dĂ„ den sjĂ€lv försöker synka, och bara dĂ„ jag (1) har klockan pĂ„ armen eller (2) dĂ„ klockan ligger med displayen nerĂ„t. Förr hĂ€ngde jag upp klockan upp och ned i ett fönster (japp) för att synka dem, men insĂ„g sen att det rĂ€ckte med att lĂ€gga dem med displayen ner. Detta i UmeĂ„ 🙂

Samma. Synkar klart bÀst frÄn armen i sömnen. GBG.

Eftersom dom synkar bÀst nattetid Àr det alltid svÄrt sÄ hÀr lÄngt ifrÄn tornen dagtid. Det Àr solens strÄlar som stör radiovÄgorna. Kör med appen Clock wave eller ladda hem Junghans MEGA app som Àr gratis Àr mitt tips
TĂ€nkte skriva samma som @BarbaBaba
Kör med Clock wave.
Funkade finfint. VĂ€rt den tjugan đŸ‘đŸ»
Tack för tipsen. FÄr prova och se.

Jag fÄr lÀgga den med displayen nedÄt i fönstret ikvÀll. Det borde funka iom att jag bor ca 80 mil söder om dig i Norrköping.
Samma. Synkar klart bÀst frÄn armen i sömnen. GBG.
Hoppar tyvÀrr att sova med den pÄ armen, har vÀldigt svÄrt för det Àven med de minsta uren i samlingen.

Jag fÄr lÀgga den med displayen nedÄt i fönstret ikvÀll. Det borde funka iom att jag bor ca 80 mil söder om dig i Norrköping.

Hoppar tyvÀrr att sova med den pÄ armen, har vÀldigt svÄrt för det Àven med de minsta uren i samlingen.
De flesta av mina synkar liggandes sĂ„hĂ€r varje natt. Mudmastern Ă€r kinkigast och dĂ€r funkar det ungefĂ€r varannan natt. Bor norr om dig. đŸ‘đŸ»
5397E47F-3BCE-478D-A88B-FFDCD38B8684.jpeg

Senast Àndrad:
@Aros @BarbaBaba
Funkar junghans och clock wave pÄ samma sÀtt? Jag laddade hem junghans appen och den ville Rangemannen inte synka med.
Junghans, har jag ingen aning om.
Clock wave funkar pÄ alla mina. Jag stÀller in DCF77 Mainflingen-masten i appen och sen har jag rÀtt hemstad (sthlm) i klockan.
Startar appen, trycker "Transmit", med högsta volym pÄ, sÄ du hör det tickande ljudet högt. LÀgger den pÄ ett bord, GÄr in och startar manuell synk pÄ klockan och lÀgger den pÄ sidan, med urtavlan mot högtalaren pÄ telefonen, pÄ typ 2cm avstÄnd, sen tar det ca 30 sek innan klockan visar L3 och efter ett par minuter har den synkat. Det stÄr "GET".
Hoppas det funkar för dig :)

@Aros @BarbaBaba
Funkar junghans och clock wave pÄ samma sÀtt? Jag laddade hem junghans appen och den ville Rangemannen inte synka med.
Ja, i princip. Den har samma tickande signalljud. Men nu har jag inte anvÀnt den pÄ lÀnge, mina Gs sköter sig klanderfritt och den som behövde hjÀlp var just Junghans Max Bill. TyvÀrr har jag ett mÄndags-ex som inte sykar utan att kÀka upp 3/4 del av batteriet, sÄ den fÄr ticka i kvartslÀge. Schweinhund!

Junghans, har jag ingen aning om.
Clock wave funkar pÄ alla mina. Jag stÀller in DCF77 Mainflingen-masten i appen och sen har jag rÀtt hemstad (sthlm) i klockan.
Startar appen, trycker "Transmit", med högsta volym pÄ, sÄ du hör det tickande ljudet högt. LÀgger den pÄ ett bord, GÄr in och startar manuell synk pÄ klockan och lÀgger den pÄ sidan, med urtavlan mot högtalaren pÄ telefonen, pÄ typ 2cm avstÄnd, sen tar det ca 30 sek innan klockan visar L3 och efter ett par minuter har den synkat. Det stÄr "GET".
Hoppas det funkar för dig :)
Kör en app som heter DCF77 emulator pÄ Android, den funkar. Dock sÄ mÄste jag köra den en barnen inte Àr hemma, dom hör nÀmligen signalen och tycker den lÄter hemsk. Antar att det Àr frekvenser som 40+ inte hör.

Jag kÀnner inte att det gÄr att bÀra den gröna fanan med stolthet under april. Det Àr en symbol för att man inte tar sitt klockintresse pÄ tillrÀckligt stort allvar :pompus:
Hehe, ja sÄ kan man ju ocksÄ se det..
För egen del sĂ„ ser jag ser jag fram emot att testa dom nya som köpts under mars. 👍
Och hade jag inte haft intresset kvar hade jag ju knappast köpt dom 😁

Oj Grattis! LĂ„g den pĂ„ köp/sĂ€lj? NĂ€eee? đŸ˜Č
JodÄ. Annonsen lÄg sÄ lÀnge att till och med jag hann se den och slÄ till ;) Inte med lÄda och skit men ÀndÄ, klart kul med
G-Shock frÄn bronsÄret :) Det finns ju mÄnga fula Casios frÄn VM-94 men snygga G-Shockarna (SWC-05) verkar sÀljas klart mer sÀllan.

1617022244494.png

1617022303629.png
1617022372999.png

Är det nĂ„gon som har nĂ„got tips pĂ„ att fĂ„ multibandsynken att fungera. Min har inte uppdaterats pĂ„ tvĂ„ dagar nu och jag har testat manuell synk ca 20 ggr pĂ„ olika stĂ€llen hemma samt runt om i stan.
Det hade ju inte varit nÄn issue om det inte vore för den dÀr rackarns sommartiden sÄ nu gav jag upp och stÀllde in tiden manuellt istÀllet...

DÀr jag bor verka signal ha svÄrt att nÄ fram, jag köpte en Citizen Wave Receiver frÄn en spansk sida.
NÀr den Àr i nÀrheten Àr det större chans att synkningen lyckas.
LĂ€nk till siten: https://www.relojesmania.com/en/citizen-promaster-watches/antena-citizen-rcwsu-3

IMG_5980.jpg

JodÄ. Annonsen lÄg sÄ lÀnge att till och med jag hann se den och slÄ till ;) Inte med lÄda och skit men ÀndÄ, klart kul med
G-Shock frÄn bronsÄret :) Det finns ju mÄnga fula Casios frÄn VM-94 men snygga G-Shockarna (SWC-05) verkar sÀljas klart mer sÀllan.

1617022244494.png

1617022303629.png
1617022372999.png
Kul!
Var pÄ plats fram till och med kvartsfinalerna. TyvÀrr hade inte klockintresset vaknat till liv dÄ.

Tillbaka
Topp