• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Godafton pÄ er,

Jag kikar in lite sĂ„ hĂ€r pĂ„ kvĂ€llskvisten. Är vĂ€ldigt trött och den dĂ€r elĂ€ndiga blodproppen förflyttar sig i blodsystemet och stĂ€ller till oreda.

Men vill sÀnda mina hÀlsningar till er alla och genom min frus hjÀlp har jag fÄtt foto att lÀgga upp i trÄden.

Stort tack @dragonhf för det fina armbandet som jag fĂ„tt som krya-pĂ„-mig present. Det ser superfint ut och kommer sitta kanon tillsammans med klocka pĂ„ handleden. Tackar sĂ„ mycket! đŸ™đŸ»đŸ˜

HĂ€r kommer bilden pĂ„ det fina hantverket. 😊

06C8DA5E-8874-46F8-BB77-8437FF1C6C7B.jpeg

Senast Àndrad:
Godafton pÄ er,

Jag kikar in lite sĂ„ hĂ€r pĂ„ kvĂ€llskvisten. Är vĂ€ldigt trött och den dĂ€r elĂ€ndiga blodproppen förflyttar sig i blodsystemet och stĂ€ller till oreda.

Men vill sÀnda mina hÀlsningar till er alla och genom min frus hjÀlp har jag fÄtt foto att lÀgga upp i trÄden.

Stort tack @dragonhf för det fina armbandet som jag fĂ„tt som krya-pĂ„-mig present. Det ser superfint ut och kommer sitta kanon tillsammans med klocka pĂ„ handleden. Tackar sĂ„ mycket! đŸ™đŸ»đŸ˜

En mycket bra kombination av klocka och armband!
55E1A014-3F88-4AD8-8C8E-BE7F792F9211.jpeg

Godafton pÄ er,

HĂ„ller tummar och tĂ„r för att det rĂ€ttar till sig med din hĂ€lsa. Tack för allt trevligt du tillför trĂ„den..! đŸ’ȘđŸ»đŸ‘đŸ»

Godafton pÄ er,

Nu vĂ€nder det! Fint armband @dragonhf đŸ„°

Godafton pÄ er,

MĂ„nga styrketankar till dig!!
Se till att bli frisk nu. đŸ€—

Godafton pÄ er,

Krya pÄ dig!

LÀste om nÄgon som pÄstod att hans klockor synkade bÀst nÀr dom lÄg i plÄtlÄdan, lÄter virrigt, men med radiosignaler vet man aldrig. Kanske agerar burken som en resonanslÄda?
Mina syncar nÀstan alltid om jag sover med dom pÄ. Annars Àr det alltid varierat resultat. Ibland tror jag mig hittat en perfekt spot, men sen kan den platsen helt plötsligt sluta. Det har med moln och vÀder att göra ocksÄ om jag har förstÄtt det rÀtt.

LÀste om nÄgon som pÄstod att hans klockor synkade bÀst nÀr dom lÄg i plÄtlÄdan, lÄter virrigt, men med radiosignaler vet man aldrig. Kanske agerar burken som en resonanslÄda?
Mina syncar nÀstan alltid om jag sover med dom pÄ. Annars Àr det alltid varierat resultat. Ibland tror jag mig hittat en perfekt spot, men sen kan den platsen helt plötsligt sluta. Det har med moln och vÀder att göra ocksÄ om jag har förstÄtt det rÀtt.
Nu provade jag en manuell synk och hade L2 i signalstyrka sĂ„ helt ok mao men den visar error efter Ă€ndĂ„.... đŸ€·â€â™‚ïž

Är det nĂ„gon som har nĂ„got tips pĂ„ att fĂ„ multibandsynken att fungera. Min har inte uppdaterats pĂ„ tvĂ„ dagar nu och jag har testat manuell synk ca 20 ggr pĂ„ olika stĂ€llen hemma samt runt om i stan.
Det hade ju inte varit nÄn issue om det inte vore för den dÀr rackarns sommartiden sÄ nu gav jag upp och stÀllde in tiden manuellt istÀllet...

För mig fungerar det endast pĂ„ nattetid dĂ„ den sjĂ€lv försöker synka, och bara dĂ„ jag (1) har klockan pĂ„ armen eller (2) dĂ„ klockan ligger med displayen nerĂ„t. Förr hĂ€ngde jag upp klockan upp och ned i ett fönster (japp) för att synka dem, men insĂ„g sen att det rĂ€ckte med att lĂ€gga dem med displayen ner. Detta i UmeĂ„ 🙂

Jag bor ocksÄ i UmeÄ och Àr faktiskt en aning förvÄnad över att mina synkar i stort sett varje natt, men det Àr nog avhÀngigt av att hitta rÀtt plats. Mina synkar t.o.m. i klocklÄdan men annars tipsar jag ocksÄ om ett fönster som vetter söderut. Det Àr vÀl masten i Tyskland vi fÄr signal frÄn vad jag vet. Sen har jag mÀrkt att mina mÄste ligga plant för att det ska funka. Har inte provat urtavla ned utan brukar köra den uppÄt, men om klockan ligger med krona upp eller ned sÄ funkar det sÀmre.

Laddningen Àr M men slÀnger pÄ den pÄ lampan imorgon sÄ den fÄ lite krÀm. Med tanke pÄ att jag sÀkert försökt synka 30 ggr sÄ kan det inte göra skada.
Testa synka med appen Clock Wave.
- VÀlj Tyskland i instÀllningarna.
-Höj volymen pÄ telefonen till max.
-LÀgg klockan nÀra telefonen högtalare och tryck pÄ transmit.
Det tar ca 10 minuter för klockan att synka sÄ rör inte den under tiden.

Jag har aldrig lyckats synca manuellt inte ens med sĂ„n app som skickar signaler đŸ€”
Testa synka med appen Clock Wave.
- VÀlj Tyskland i instÀllningarna.
-Höj volymen pÄ telefonen till max.
-LÀgg klockan nÀra telefonen högtalare och tryck pÄ transmit.
Det tar ca 10 minuter för klockan att synka sÄ rör inte den under tiden.

Tillbaka
Topp