Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Samma hÀr med en 5-Äring.Kör en app som heter DCF77 emulator pÄ Android, den funkar. Dock sÄ mÄste jag köra den en barnen inte Àr hemma, dom hör nÀmligen signalen och tycker den lÄter hemsk. Antar att det Àr frekvenser som 40+ inte hör.
En mycket bra kombination av klocka och armband!Godafton pÄ er,
Jag kikar in lite sĂ„ hĂ€r pĂ„ kvĂ€llskvisten. Ăr vĂ€ldigt trött och den dĂ€r elĂ€ndiga blodproppen förflyttar sig i blodsystemet och stĂ€ller till oreda.
Men vill sÀnda mina hÀlsningar till er alla och genom min frus hjÀlp har jag fÄtt foto att lÀgga upp i trÄden.
Stort tack @dragonhf för det fina armbandet som jag fÄtt som krya-pÄ-mig present. Det ser superfint ut och kommer sitta kanon tillsammans med klocka pÄ handleden. Tackar sÄ mycket!
HÀr kommer bilden pÄ det fina hantverket.
Haha.. samma hÀr. Min son hatar det.Samma hÀr med en 5-Äring.
Jag stÄr inte heller ut. LÄter förskrÀckligt.Samma hÀr med en 5-Äring.
HÄller tummar och tÄr för att det rÀttar till sig med din hÀlsa. Tack för allt trevligt du tillför trÄden..!Godafton pÄ er,
Jag kikar in lite sĂ„ hĂ€r pĂ„ kvĂ€llskvisten. Ăr vĂ€ldigt trött och den dĂ€r elĂ€ndiga blodproppen förflyttar sig i blodsystemet och stĂ€ller till oreda.
Men vill sÀnda mina hÀlsningar till er alla och genom min frus hjÀlp har jag fÄtt foto att lÀgga upp i trÄden.
Stort tack @dragonhf för det fina armbandet som jag fÄtt som krya-pÄ-mig present. Det ser superfint ut och kommer sitta kanon tillsammans med klocka pÄ handleden. Tackar sÄ mycket!
Nu vÀnder det! Fint armband @dragonhfGodafton pÄ er,
MÄnga styrketankar till dig!!Godafton pÄ er,
Nope ingen synk Àn, jag fÄr prova manuellt senare ikvÀll eller hoppas pÄ turen under natten.Hur har det gÄtt @Danne.l har du fÄtt synk?
Krya pÄ dig!Godafton pÄ er,
LÀste om nÄgon som pÄstod att hans klockor synkade bÀst nÀr dom lÄg i plÄtlÄdan, lÄter virrigt, men med radiosignaler vet man aldrig. Kanske agerar burken som en resonanslÄda?Nope ingen synk Àn, jag fÄr prova manuellt senare ikvÀll eller hoppas pÄ turen under natten.
Mina syncar nÀstan alltid om jag sover med dom pÄ. Annars Àr det alltid varierat resultat. Ibland tror jag mig hittat en perfekt spot, men sen kan den platsen helt plötsligt sluta. Det har med moln och vÀder att göra ocksÄ om jag har förstÄtt det rÀtt.LÀste om nÄgon som pÄstod att hans klockor synkade bÀst nÀr dom lÄg i plÄtlÄdan, lÄter virrigt, men med radiosignaler vet man aldrig. Kanske agerar burken som en resonanslÄda?
Menar du att den inte synkar ens mot app? DÄ mÄste nÄgot ha hÀnt med klockan...Nope ingen synk Àn, jag fÄr prova manuellt senare ikvÀll eller hoppas pÄ turen under natten.
LÀste om nÄgon som pÄstod att hans klockor synkade bÀst nÀr dom lÄg i plÄtlÄdan, lÄter virrigt, men med radiosignaler vet man aldrig. Kanske agerar burken som en resonanslÄda?
Nu provade jag en manuell synk och hade L2 i signalstyrka sÄ helt ok mao men den visar error efter ÀndÄ....Mina syncar nÀstan alltid om jag sover med dom pÄ. Annars Àr det alltid varierat resultat. Ibland tror jag mig hittat en perfekt spot, men sen kan den platsen helt plötsligt sluta. Det har med moln och vÀder att göra ocksÄ om jag har förstÄtt det rÀtt.
Nope inte mot app heller. Men den senaste synken var 27/3 och inget konstigt har hÀnt sen dess.Menar du att den inte synkar ens mot app? DÄ mÄste nÄgot ha hÀnt med klockan...
Funkar det inte med clock wave heller? dÀr fÄr jag alltid L3 i styrka eftersom klockan ligger sÄ nÀra mobilen.Nu provade jag en manuell synk och hade L2 i signalstyrka sÄ helt ok mao men den visar error efter ÀndÄ....
Ăr det nĂ„gon som har nĂ„got tips pĂ„ att fĂ„ multibandsynken att fungera. Min har inte uppdaterats pĂ„ tvĂ„ dagar nu och jag har testat manuell synk ca 20 ggr pĂ„ olika stĂ€llen hemma samt runt om i stan.
Det hade ju inte varit nÄn issue om det inte vore för den dÀr rackarns sommartiden sÄ nu gav jag upp och stÀllde in tiden manuellt istÀllet...
För mig fungerar det endast pÄ nattetid dÄ den sjÀlv försöker synka, och bara dÄ jag (1) har klockan pÄ armen eller (2) dÄ klockan ligger med displayen nerÄt. Förr hÀngde jag upp klockan upp och ned i ett fönster (japp) för att synka dem, men insÄg sen att det rÀckte med att lÀgga dem med displayen ner. Detta i UmeÄ
Min rangeman Àr lite lynnig den pendlade lÀnge mellan L2 och L3, la den dÄ tillsammans med telefonen i ett ikea nattduksbord som Àr helt i metall, dÄ syndade den klartNu provade jag en manuell synk och hade L2 i signalstyrka sÄ helt ok mao men den visar error efter ÀndÄ....
det lÄter inte normalt, kan det vara att den behöver lite laddning? med app ska den ju synka problemfritt.Nu provade jag en manuell synk och hade L2 i signalstyrka sÄ helt ok mao men den visar error efter ÀndÄ....
Samma hÀr med en 34-Äring.Samma hÀr med en 5-Äring.
Laddningen Àr M men slÀnger pÄ den pÄ lampan imorgon sÄ den fÄ lite krÀm. Med tanke pÄ att jag sÀkert försökt synka 30 ggr sÄ kan det inte göra skada.det lÄter inte normalt, kan det vara att den behöver lite laddning? med app ska den ju synka problemfritt.
Jag har aldrig lyckats synca manuellt inte ens med sÄn app som skickar signalerNu provade jag en manuell synk och hade L2 i signalstyrka sÄ helt ok mao men den visar error efter ÀndÄ....
Samma hÀr med en 34-Äring.
Testa synka med appen Clock Wave.Laddningen Àr M men slÀnger pÄ den pÄ lampan imorgon sÄ den fÄ lite krÀm. Med tanke pÄ att jag sÀkert försökt synka 30 ggr sÄ kan det inte göra skada.
Testa synka med appen Clock Wave.Jag har aldrig lyckats synca manuellt inte ens med sÄn app som skickar signaler
Konstigt att det Àr sÄ olika, jag synkar med appen varje gÄng jag fÄr hem en ny klocka med MB6. Funkar alltid.Jag har aldrig lyckats synca manuellt inte ens med sÄn app som skickar signaler