• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

StÀmmer!

Ingen vill köpa nĂ„gon av alla klockor som Ă€r ute (Ă€n). Är folk fattiga efter pĂ„sk? 😬

Funderar pĂ„ att starta en "gofundme" för att finansiera mitt beroende đŸ€Ș

tenor.gif

Jag hade ju tĂ€nkt ge mig sjĂ€lv köpförbud en stund nu... đŸ„Ž
Och sÄ sitter man o kollar pÄ den hÀr snyggingen.... :banghead:
GBD-100.jpg

LyxfĂ€llan nĂ€sta vettu đŸ€Ł

Jag tycker thermometern funkar fint men man mÄste sÄklart ta av klockan och lÄta temperaturen stabiliseras för att mÀtningen ska vara korrekt. I vatten tar det inte sÄ lÄng tid. Kompassen funkar fint om man inte Àr nÀra magnetiska föremÄl. Inte bÀttre Àn en Silva men helt klart godkÀnd. MÄnfasen Àr ÀndÄ lite cool eftersom man kan blÀddra fram i tiden för att kolla mÄnfas ett specifikt datum, om det Àr av intresse :)

Klart lite synd, för jag kommer aldrig ta av klockan och hĂ€nga upp i ett trĂ€d eller nĂ„t bara för att kolla temperaturen. SĂ„vida inte apokalypsen intrĂ€ffar. Men en ball funktion Ă€ndĂ„, som tillsammans med kompassen fĂ„tt mig sugen pĂ„ Mudman igen 😅

Klart lite synd, för jag kommer aldrig ta av klockan och hĂ€nga upp i ett trĂ€d eller nĂ„t bara för att kolla temperaturen. SĂ„vida inte apokalypsen intrĂ€ffar. Men en ball funktion Ă€ndĂ„, som tillsammans med kompassen fĂ„tt mig sugen pĂ„ Mudman igen 😅
Jag försökte motivera tempmĂ€taren med att jag kanske kan ha nytta av den om jag Ă€r i en stuga eller pĂ„ vandring och av nĂ„gon anledning behöver veta temperaturen. Nu nĂ€r jag skrev det sĂ„ insĂ„g jag hur jag lyckades övertala mig sjĂ€lv för mitt köp av mudmastern med en massa orimliga anledningar 😂

Jag försökte motivera tempmĂ€taren med att jag kanske kan ha nytta av den om jag Ă€r i en stuga eller pĂ„ vandring och av nĂ„gon anledning behöver veta temperaturen. Nu nĂ€r jag skrev det sĂ„ insĂ„g jag hur jag lyckades övertala mig sjĂ€lv för mitt köp av mudmastern med en massa orimliga anledningar 😂

Exakt, haha. Helt plötsligt ska man bestiga berg.

Jag tycker thermometern funkar fint men man mÄste sÄklart ta av klockan och lÄta temperaturen stabiliseras för att mÀtningen ska vara korrekt. I vatten tar det inte sÄ lÄng tid. Kompassen funkar fint om man inte Àr nÀra magnetiska föremÄl. Inte bÀttre Àn en Silva men helt klart godkÀnd. MÄnfasen Àr ÀndÄ lite cool eftersom man kan blÀddra fram i tiden för att kolla mÄnfas ett specifikt datum, om det Àr av intresse :)
+1 tycker samma lika đŸ‘đŸ»

Den som köpte en AE-1500WH-5AVEF, hur var den? Vill ha en review, tack. :)
Tycker att G-shocks borde ha mera display/glas med fÀrg.

1617732063999.png
DSC_3671.jpg

Jag slog till pÄ en. Den Àr trevlig för en billig peng!
Enda negativa Àr vÀl texten "10 year battery", tycker inte det ser snyggt ut. Det hade de kunnat skippa.
I övrigt stor fin display med stora siffror. LÀsbarheten Àr exemplarisk. Mycket klocka för pengarna!

Slarvat bort en Master of G alltsÄ !?
Tror den Ă€r i sonens rum 😊 Den Ă€r mindre Ă€n Mudman sĂ„ han har haft den nĂ„gra ggr.
Den Àr dels mindre i diametern rakt ovanifrÄn liksom. DÀr Àr det störst skillnad, sen Àr de bÀgge rÀtt snarlika i lÀngden L2L, Mudman Àr lite lÀngre, men inte mycket.
Min handled Àr som jag skrivit tidigare, 15,2cm och jag hade Mudman G-9300 som OWG hela mÄnaden.
Den kommer sitta kanon pÄ dig, för jag tvivlar pÄ att du har tunnare handleder Àn mig.
3986AC4E-D2F5-44BF-8AA8-6D18594CABF9.jpeg
9B4688B9-E608-4611-9998-ED2D23460A12.jpeg

Senast Àndrad:

Är det inte sĂ„ att med hjĂ€lp av temperatursmĂ€taren kan man förutspĂ„ tex regn? Eller var det tryckmĂ€taren?
MĂ„ste ju finnas en bra anledning varför man behöver skaffa en. 😆

Senast Àndrad:
Är det inte sĂ„ att med hjĂ€lp av temperatursmĂ€taren kan man förutspĂ„ tex regn? Eller var det tryckmĂ€taren?
MĂ„ste ju finnas en bra anledning varför man behöver skaffa en. 😆
Den har ju en regnsensor! LÀgg bara klockan utomhus med glaset upp. Om det ansamlas vattendroppar sÄ regnar det. LÄt klockan ligga under en bestÀmd tidsperiod och mÀt sedan mÀngden vatten som har ansamlats av bezeln, dividera med tidsrymden och du har nu en vÀderstation som kan avlÀsa bÄde regnmÀngd, temperatur och vindriktning (med hjÀlp av kompassen sÄklart) :)

Tror den Ă€r i sonens rum 😊 Den Ă€r mindre Ă€n Mudman sĂ„ han har haft den nĂ„gra ggr.
Den Àr dels mindre i diametern rakt ovanifrÄn liksom. DÀr Àr det störst skillnad, sen Àr de bÀgge rÀtt snarlika i lÀngden L2L, Mudman Àr lite lÀngre, men inte mycket.
Min handled Àr som jag skrivit tidigare, 15,2cm och jag hade Mudman G-9300 som OWG hela mÄnaden.
Den kommer sitta kanon pÄ dig, för jag tvivlar pÄ att du har tunnare handleder Àn mig.
3986AC4E-D2F5-44BF-8AA8-6D18594CABF9.jpeg
9B4688B9-E608-4611-9998-ED2D23460A12.jpeg

Kvalar vĂ€l sjĂ€lv in pĂ„ en sisĂ„dĂ€r 16,5 eller nĂ„t sĂ„ kanske funkar dĂ„. Sitter egentligen och vĂ€ntar pĂ„ en square som Ă€r pĂ„vĂ€g och sĂ„ hittar man nytt - en helt normal dag i G-ShocktrĂ„den alltsĂ„. 🙃

Kvalar vĂ€l sjĂ€lv in pĂ„ en sisĂ„dĂ€r 16,5 eller nĂ„t sĂ„ kanske funkar dĂ„. Sitter egentligen och vĂ€ntar pĂ„ en square som Ă€r pĂ„vĂ€g och sĂ„ hittar man nytt - en helt normal dag i G-ShocktrĂ„den alltsĂ„. 🙃
Mudman Ă€r högre ocksĂ„, men inte sĂ„ den fastnar i, utan den Ă€r bra helt enkelt đŸ‘đŸ»

Tillbaka
Topp