• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Men visst Àr det vÀl helt jÀkla underbart att man kan lixom steppa in i den dÀr butiken och sÀga : Hej jag skulle vilja köpa den dÀringa MR-Gn!
UTAN att behöva köpa tvĂ„ stycken MT-G eller Titanare först 😁
Strunta i MRG, frĂ„ga om du fĂ„r köpa en NASA square eller en Porter. 😉😂

Det sjuka Ă€r att hur jĂ€kla fina MR-Gna Ă€n Ă€r sĂ„ tycker jag just bara att dom Ă€r skitsnygga, men kĂ€nner inget sug alls att ha en sjĂ€lv. 😳
Jag Ă€r precis lika nöjd med att ha en GW-B5600 eller tio😁
Var sugen pÄ en MR-G, men nya MT-G tog bort det suget. Casio behöver lyfta MR-G ett par pinnhÄl, kanske se till att serien fÄr en helt egen modul.

Det sjuka Ă€r att hur jĂ€kla fina MR-Gna Ă€n Ă€r sĂ„ tycker jag just bara att dom Ă€r skitsnygga, men kĂ€nner inget sug alls att ha en sjĂ€lv. 😳
Jag Ă€r precis lika nöjd med att ha en GW-B5600 eller tio😁
Det Àr dÀrför de stÄr osÄlda i skyltfönstret.
Nu sticker ut hakan lite, jag har rĂ€tt svĂ„rt med MRG, Ă€ven om jag gillar den senaste med crystalized titan bezel sĂ„ kommer jag förmodligen inte ha en i min samling. Jag köper hellre ett par Frogmans för de pengarna. För mig kĂ€nns de mer gshock Ă€n MRG. 😄
FörstĂ„r Ă€ndĂ„ inte 😬
Inte jag heller Ă€rlig talat. 😄😉

Da var endelig en etterlengted pakke fremme.
-Ser det ikke ut som den har tatt skade av noen ekstra uker hos det Svenske postvesenet.â˜ș
Pakning er bestilt, sÄ jeg venter med batteribytte til den har kommet.
Gul bezel er ogsÄ bestilt, men det kan nok ta sin tid fÞr den er her.

20210503_201757_001.jpg
20210503_201737.jpg
20210503_201610.jpg

Det Àr dÀrför de stÄr osÄlda i skyltfönstret.
Nu sticker ut hakan lite, jag har rĂ€tt svĂ„rt med MRG, Ă€ven om jag gillar den senaste med crystalized titan bezel sĂ„ kommer jag förmodligen inte ha en i min samling. Jag köper hellre ett par Frogmans för de pengarna. För mig kĂ€nns de mer gshock Ă€n MRG. 😄

Inte jag heller Ă€rlig talat. 😄😉
HÄller med, tycker MRG Àr vÀldigt fina! MEN tycker ocksÄ att en G-Shock skall kunna anvÀndas vart som helst och hur som helst, vilket JAG inte skulle kunna gjort med en sÄdan klocka (inte bara pga pris).

Sen att de finns kvar lÀnge tror jag Àr för att mÄnga mÀnniskor tycker 40-80K för en Casio Àr rent för mycket och de vÀljer heller ett "bÀttre" mÀrke! Host bullsh*t host

Da var endelig en etterlengted pakke fremme.
-Ser det ikke ut som den har tatt skade av noen ekstra uker hos det Svenske postvesenet.â˜ș
Pakning er bestilt, sÄ jeg venter med batteribytte til den har kommet.
Gul bezel er ogsÄ bestilt, men det kan nok ta sin tid fÞr den er her.

20210503_201757_001.jpg
20210503_201737.jpg
20210503_201610.jpg
En gul speed, kommer bli grymt nÀr den Àr fÀrdigstÀlld! Keep us posted med resultatet.

HjÀlp en novis. Varför kostar MRG i övre hörnet 80k medans dom andra kostar 30-40k?
Det Àr ett ganska vanligt marknadsföringsknep ocksÄ. Visst kÀnns klockorna för 30-40 mycket förnuftigare? Hade inte den för 80 funnits Àr risken att du stÀllt eller tÀnkt samma frÄga om dem - varför kostar de 30-40 nÀr X kostar 10?

HÄller med, tycker MRG Àr vÀldigt fina! MEN tycker ocksÄ att en G-Shock skall kunna anvÀndas vart som helst och hur som helst, vilket JAG inte skulle kunna gjort med en sÄdan klocka (inte bara pga pris).

Sen att de finns kvar lÀnge tror jag Àr för att mÄnga mÀnniskor tycker 40-80K för en Casio Àr rent för mycket och de vÀljer heller ett "bÀttre" mÀrke! Host bullsh*t host
Jo men alltsĂ„, man kan ju komma dit att 30-40k för en drömklocka frĂ„n Casio Ă€r vĂ€rd sitt pris. Men jag förstĂ„r inte hur man motiverar sig att dubbla denna peng för att fĂ„ en likadan med lite annorlunda bezel... đŸ€Ż

Jo men alltsĂ„, man kan ju komma dit att 30-40k för en drömklocka frĂ„n Casio Ă€r vĂ€rd sitt pris. Men jag förstĂ„r inte hur man motiverar sig att dubbla denna peng för att fĂ„ en likadan med lite annorlunda bezel... đŸ€Ż
Det Ă€r sĂ„ man sĂ€ljer klockor nu för tiden. GĂ€ller de flesta tillverkarna. Man försöker ge mervĂ€rde i specifika insikter i tillverkningen. Ganska vanlig psykologi i reklambranschen. Ni som sett Mad Men kanske minns hur man hade en slogan som sa "itÂŽs toasted" med Lucky Strike? Helt sann historia. Det blev en riktig hit, trots att all tobak var rostad var dom först med att sĂ€ga det, sĂ„ ingen annan kunde/ville sĂ€ga samma sak. Kolfiber Ă€r billigt att gjuta, sĂ„ man sĂ€ger att klockan har samma material som karossen i racingbilar. NĂ„gon liten gubbe bankar pĂ„ bezel och den Ă€r gjord av en mĂ€stare pĂ„ att göra bucklor i bezel đŸ€Ș

Det Ă€r sĂ„ man sĂ€ljer klockor nu för tiden. GĂ€ller de flesta tillverkarna. Man försöker ge mervĂ€rde i specifika insikter i tillverkningen. Ganska vanlig psykologi i reklambranschen. Ni som sett Mad Men kanske minns hur man hade en slogan som sa "itÂŽs toasted" med Lucky Strike? Helt sann historia. Det blev en riktig hit, trots att all tobak var rostad var dom först med att sĂ€ga det, sĂ„ ingen annan kunde/ville sĂ€ga samma sak. Kolfiber Ă€r billigt att gjuta, sĂ„ man sĂ€ger att klockan har samma material som karossen i racingbilar. NĂ„gon liten gubbe bankar pĂ„ bezel och den Ă€r gjord av en mĂ€stare pĂ„ att göra bucklor i bezel đŸ€Ș
Ge mig en hammare och en sĂ„n dĂ€r klocka sĂ„ skall det nog bli lite mĂ€rke i bezeln! 🔹😈

Kan sÀga att Àven om jag varit riktigt rik, hade jag ÀndÄ inte haft en MRG, strÀcker mig möjligtvis till en Frogman som Àr Limited, men inte mer! DÄ kan man fortfarande lÀtt byta band och bezel!

Hehe, men jag tror inte det tricket funkar riktigt nĂ€r det gĂ€ller Casio och MRG. Casio fĂ„r i sĂ„ fall starta ett nytt high-end mĂ€rke för MRG, som Toyota med sin Lexus. 😛

Tillbaka
Topp