TyvÀrr har du rÀtt"Problemet" Àr ju att det ALLTID kommer in nya, sÄ det minskar ju inte i lÄdan![]()
![Winking face :wink: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
![Partying face :partying_face: đ„ł](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f973.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
TyvÀrr har du rÀtt"Problemet" Àr ju att det ALLTID kommer in nya, sÄ det minskar ju inte i lÄdan![]()
Beror ju pÄ hur man ser pÄ det! Jag kÀnner att ha en massa saker som inte anvÀnds eller mycket sÀllan Àr meningslöst! Att ha en klocka som man anvÀnder 2-3 ggr pÄ ett Är...TyvÀrr har du rÀttmen önsketÀnkande frÄn min sida
.
Inget fel pÄ kungen. Sitter som en flÀsklÀpp.Ja en sÄn fast positiv lockar allt, vet dock inte varför? Stor, grotesk Ä jÀvlig bara men nÄnting Àr det??![]()
Den trion Àr grym. Jag hade valt GWF över GWGMin laguppstÀllning kommer vara
5610-ber
GW-9400
GWG-1000 eller GWF-D1000
Funderar pÄ det! Om man nu skulle vilja ha en GWG-1000 igen sÄ sÀljs den ju fortf och Àr hyffsat lÀtt att fÄ tag pÄ! Blir lite funderande ikvÀll!Den trion Àr grym. Jag hade valt GWF över GWG![]()
Jag Àr lite tvÀrtom, köper bara de som jag tÀnker behÄlla.KÀnns "fel" att anvÀnda en limited som vardagsklocka, sen sÄ har jag (i mitt tycke) för mÄnga klockor! Tycker det fortf, funderar pÄ vilka jag skall avyttra..... Har ju en 5610ber, jobbklocka (sÄ den stannar), GWF-D1000-1 (har jag för mig) men Àr osÀker pÄ den, GWG-1000, samma som med D1000, en av dem kommer stanna, GW9400 som jag Àlskar och kommer stanna, sen en GW-5610R-1JF som införskaffades av @Meraborsten men aldrig blivit anvÀnd, sÄ den kommer försvinna!
För min del sÄ vill el behöver jag inte en massa klockor, nu har man provat nÄgra sÄ dÄ vet man vilka man vill ha kvar!![]()
Hehe! Jo sÄ kan man ocksÄ göra...... Men min poÀng Àr att JAG vill kanske behÄlla, men anvÀnds det ej sÄ Àr det bÀttre att lÄta gÄ vidare och bara behÄlla det man anvÀnder! Sen sÄ fÄr folk göra hur de vill! Vissa vill ha 30-40 klockor och mÄnga av dessa (tror jag) anvÀnds sÀllan eller aldrig, men de trivs med det. Helt okej för mig, lev ditt eget liv....Jag Àr lite tvÀrtom, köper bara de som jag tÀnker behÄlla.![]()
Hehe! Jo sÄ kan man ocksÄ göra...... Men min poÀng Àr att JAG vill kanske behÄlla, men anvÀnds det ej sÄ Àr det bÀttre att lÄta gÄ vidare och bara behÄlla det man anvÀnder! Sen sÄ fÄr folk göra hur de vill! Vissa vill ha 30-40 klockor och mÄnga av dessa (tror jag) anvÀnds sÀllan eller aldrig, men de trivs med det. Helt okej för mig, lev ditt eget liv....
Sen kan det vara svÄrt att bara köpa klockor man vill behÄlla, men nÀr man haft den ett tag sÄ kÀnner man att detta Àr inget för mig!?!?![]()
Finns inget rÀtt eller fel, man fÄr göra precis som man vill.Hehe! Jo sÄ kan man ocksÄ göra...... Men min poÀng Àr att JAG vill kanske behÄlla, men anvÀnds det ej sÄ Àr det bÀttre att lÄta gÄ vidare och bara behÄlla det man anvÀnder! Sen sÄ fÄr folk göra hur de vill! Vissa vill ha 30-40 klockor och mÄnga av dessa (tror jag) anvÀnds sÀllan eller aldrig, men de trivs med det. Helt okej för mig, lev ditt eget liv....
Sen kan det vara svÄrt att bara köpa klockor man vill behÄlla, men nÀr man haft den ett tag sÄ kÀnner man att detta Àr inget för mig!?!?![]()
@livinl0ud Àr det sÄ du opererar? Dina stannar ju knappt i 2 veckor?!?!TvÄveckors-regeln.
För att behÄlla och samtidigt njuta av klockorna bör man (nÀstan) aldrig göra spontanköp. Annars riskerar en del bli liggande i högen. Det Àr nÄgra spontanköp jag Ängrar idag och hade aldrig köpt dessa om jag hade haft 2 veckors betÀnketid innan.
@livinl0ud Àr det sÄ du opererar? Dina stannar ju knappt i 2 veckor?!?!
Bortsett frÄn det dÀr med spotanköp![]()
Hahaha alla mina har jag haft över tvÄ veckor förutom dom tvÄ senaste som kom igÄr@livinl0ud Àr det sÄ du opererar? Dina stannar ju knappt i 2 veckor?!?!
Bortsett frÄn det dÀr med spotanköp![]()
Dom du haft i över 2 veckor rÀknas ej, du har ju redan Àgt dem 2-7 gÄnger innan sÄ du vet vad du fÄr nÀr du köper demHahaha alla mina har jag haft över tvÄ veckor förutom dom tvÄ senaste som kom igÄr.
Haha okej chefenDom du haft i över 2 veckor rÀknas ej, du har ju redan Àgt dem 2-7 gÄnger innan sÄ du vet vad du fÄr nÀr du köper dem![]()
Gillar den brytningen mellan svart och vitt, passar vÀldigt bra ihop!Gillar denna!
![]()
TvÄveckorsregeln Àr sjukt underskattat. Om jag hade följt den hade jag varit miljonÀr idagTvÄveckors-regeln.
För att behÄlla och samtidigt njuta av klockorna bör man (nÀstan) aldrig göra spontanköp. Annars riskerar en del bli liggande i högen. Det Àr nÄgra spontanköp jag Ängrar idag och hade aldrig köpt dessa om jag hade haft 2 veckors betÀnketid innan.
Ser att jag har missat en hel sida frogman-diskussion! Men, Àr ni helt sÀkra pÄ att den digitala varianten fasas ut? Jag har för mig att jag lÀst nÄgonstans att de skulle ha bÄda varianterna i sortimentet (analog och digital).Den ser grymt brutal ut! Synd att de inte fortsatte med den digital versionen! Att de försöker hitta nya grepp med frogman Àr inte konstigt men analog (för mig) kÀnns konstigt och opraktiskt (nÀr de kommer till dykandet). Men utseendemÀssigt sÄ Àr ju Analog grymt snygg medans Digital ser köttig/brutal ut! Kanske handlar det om att sÀlja mer klockor till skrivbordsdykare......![]()
+ 1. Dags att börja med den regeln om det hÀr intresset ska vara hÄllbart..TvÄveckors-regeln.
HÀr blir det inga tvÄ veckors betÀnketid+ 1. Dags att börja med den regeln om det hÀr intresset ska vara hÄllbart..
GÀller alla förutom dig, det Àr kul nÀr det hÀnder nÄgot i trÄden!HÀr blir det inga tvÄ veckors betÀnketid. Gillar mitt spontana och impulsiva jag
#YOLO
Ser att jag har missat en hel sida frogman-diskussion! Men, Àr ni helt sÀkra pÄ att den digitala varianten fasas ut? Jag har för mig att jag lÀst nÄgonstans att de skulle ha bÄda varianterna i sortimentet (analog och digital).
+ 1. Dags att börja med den regeln om det hÀr intresset ska vara hÄllbart..
Man kan ju hoppas de kommer med digital igen! Men som det ser ut nu sÄ Àr det ju bara analoga som finns! Det har ju ocksÄ funnits digitala i mÄnga Är sÄ tror att Casio nu kommer köra pÄ analog ett tag framöver!Ser att jag har missat en hel sida frogman-diskussion! Men, Àr ni helt sÀkra pÄ att den digitala varianten fasas ut? Jag har för mig att jag lÀst nÄgonstans att de skulle ha bÄda varianterna i sortimentet (analog och digital).
Ja, precis. Det har varit svÄrt att fÄ tag i D1000 ganska lÀnge. Enda svenska ÄterförsÀljaren jag hittade nÀr jag köpte min för snart ett Är sedan var Caliroots. Men, det kanske inte beror pÄ den digitala varianten? Tycker det finns förvÄnansvÀrt fÄ stÀllen att fÄ tag pÄ den analoga ocksÄ. Kanske Àr för fÄ som köper en G till det priset.Den finns fortfarande pÄ g-shocks officiella sajt men det var nog mest rykten om att den skulle fasas ut.
En del online AD(?) hade slut pÄ D1000 och tog inte in nÄgra fler. Men jag kan minnas fel.
Jag tror det. Den regeln har jag börjat omsÀtta till handling!
En del kör ju t om 1 mÄnad sÄ tvÄ veckor kÀnns görbart.
DÄ har senaste tillskotten anlÀnt.
Blir nog att köpa lite fler klÀder till. Första GWF-D1000 jag Àger
.
![]()
![]()
![]()
![]()