• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TyvĂ€rr har du rĂ€tt 😉 men önsketĂ€nkande frĂ„n min sida đŸ„ł.
Beror ju pĂ„ hur man ser pĂ„ det! Jag kĂ€nner att ha en massa saker som inte anvĂ€nds eller mycket sĂ€llan Ă€r meningslöst! Att ha en klocka som man anvĂ€nder 2-3 ggr pĂ„ ett Ă„r... 😑 Men mĂ„nga finner kanske glĂ€dje i att ha en hel hög, helt upp till dem, men inte för mig!

Ja en sĂ„n fast positiv lockar allt, vet dock inte varför? Stor, grotesk Ă„ jĂ€vlig bara men nĂ„nting Ă€r det?? đŸ€”
Inget fel pÄ kungen. Sitter som en flÀsklÀpp. :)
20210505_111049.jpg

KÀnns "fel" att anvÀnda en limited som vardagsklocka, sen sÄ har jag (i mitt tycke) för mÄnga klockor! Tycker det fortf, funderar pÄ vilka jag skall avyttra..... Har ju en 5610ber, jobbklocka (sÄ den stannar), GWF-D1000-1 (har jag för mig) men Àr osÀker pÄ den, GWG-1000, samma som med D1000, en av dem kommer stanna, GW9400 som jag Àlskar och kommer stanna, sen en GW-5610R-1JF som införskaffades av @Meraborsten men aldrig blivit anvÀnd, sÄ den kommer försvinna!

För min del sĂ„ vill el behöver jag inte en massa klockor, nu har man provat nĂ„gra sĂ„ dĂ„ vet man vilka man vill ha kvar! đŸ€ŻđŸ€ŁđŸ€·
Jag Ă€r lite tvĂ€rtom, köper bara de som jag tĂ€nker behĂ„lla. 😄

Jag Ă€r lite tvĂ€rtom, köper bara de som jag tĂ€nker behĂ„lla. 😄
Hehe! Jo sÄ kan man ocksÄ göra...... Men min poÀng Àr att JAG vill kanske behÄlla, men anvÀnds det ej sÄ Àr det bÀttre att lÄta gÄ vidare och bara behÄlla det man anvÀnder! Sen sÄ fÄr folk göra hur de vill! Vissa vill ha 30-40 klockor och mÄnga av dessa (tror jag) anvÀnds sÀllan eller aldrig, men de trivs med det. Helt okej för mig, lev ditt eget liv....

Sen kan det vara svĂ„rt att bara köpa klockor man vill behĂ„lla, men nĂ€r man haft den ett tag sĂ„ kĂ€nner man att detta Ă€r inget för mig!?!? đŸ€”

Hehe! Jo sÄ kan man ocksÄ göra...... Men min poÀng Àr att JAG vill kanske behÄlla, men anvÀnds det ej sÄ Àr det bÀttre att lÄta gÄ vidare och bara behÄlla det man anvÀnder! Sen sÄ fÄr folk göra hur de vill! Vissa vill ha 30-40 klockor och mÄnga av dessa (tror jag) anvÀnds sÀllan eller aldrig, men de trivs med det. Helt okej för mig, lev ditt eget liv....

Sen kan det vara svĂ„rt att bara köpa klockor man vill behĂ„lla, men nĂ€r man haft den ett tag sĂ„ kĂ€nner man att detta Ă€r inget för mig!?!? đŸ€”

TvÄveckors-regeln.
För att behÄlla och samtidigt njuta av klockorna bör man (nÀstan) aldrig göra spontanköp. Annars riskerar en del bli liggande i högen. Det Àr nÄgra spontanköp jag Ängrar idag och hade aldrig köpt dessa om jag hade haft 2 veckors betÀnketid innan.

Finns inget rĂ€tt eller fel, man fĂ„r göra precis som man vill. 😄 Den enda köp jag Ă„ngrat i efterhand Ă€r min PAM90. Skulle ha valt PAM24 istĂ€llet. Har kvar den som en pĂ„minnelse att jag ska inte göra om misstaget igen.😂
IMG_5549-01.jpeg

TvÄveckors-regeln.
För att behÄlla och samtidigt njuta av klockorna bör man (nÀstan) aldrig göra spontanköp. Annars riskerar en del bli liggande i högen. Det Àr nÄgra spontanköp jag Ängrar idag och hade aldrig köpt dessa om jag hade haft 2 veckors betÀnketid innan.
@livinl0ud Ă€r det sĂ„ du opererar? Dina stannar ju knappt i 2 veckor?!?! đŸ€ŁđŸ€Ș
Bortsett frĂ„n det dĂ€r med spotanköp đŸ€™

TvÄveckors-regeln.
TvĂ„veckorsregeln Ă€r sjukt underskattat. Om jag hade följt den hade jag varit miljonĂ€r idag đŸ€·â€â™‚ïž

Den ser grymt brutal ut! Synd att de inte fortsatte med den digital versionen! Att de försöker hitta nya grepp med frogman Ă€r inte konstigt men analog (för mig) kĂ€nns konstigt och opraktiskt (nĂ€r de kommer till dykandet). Men utseendemĂ€ssigt sĂ„ Ă€r ju Analog grymt snygg medans Digital ser köttig/brutal ut! Kanske handlar det om att sĂ€lja mer klockor till skrivbordsdykare...... đŸ€·
Ser att jag har missat en hel sida frogman-diskussion! Men, Àr ni helt sÀkra pÄ att den digitala varianten fasas ut? Jag har för mig att jag lÀst nÄgonstans att de skulle ha bÄda varianterna i sortimentet (analog och digital).

TvÄveckors-regeln.
+ 1. Dags att börja med den regeln om det hÀr intresset ska vara hÄllbart..

En liten snabb frÄga - varför slÀpper inte Casio fler varianter av GWG-1000?
Bezel och band i andra fÀrger. Minimal arbetsinsats och kommer sÀlja överallt.

Samma med GW-9400. De snyggaste varianterna gÄr inte att fÄ tag pÄ. SlÀpp dom pÄ nytt och sÀlj mÀngder.

🧐

Ser att jag har missat en hel sida frogman-diskussion! Men, Àr ni helt sÀkra pÄ att den digitala varianten fasas ut? Jag har för mig att jag lÀst nÄgonstans att de skulle ha bÄda varianterna i sortimentet (analog och digital).

Den finns fortfarande pÄ g-shocks officiella sajt men det var nog mest rykten om att den skulle fasas ut.
En del online AD(?) hade slut pÄ D1000 och tog inte in nÄgra fler. Men jag kan minnas fel.

+ 1. Dags att börja med den regeln om det hÀr intresset ska vara hÄllbart..

Jag tror det. Den regeln har jag börjat omsÀtta till handling! :)
En del kör ju t om 1 mÄnad sÄ tvÄ veckor kÀnns görbart.

Man kan ju hoppas de kommer med digital igen! Men som det ser ut nu sÄ Àr det ju bara analoga som finns! Det har ju ocksÄ funnits digitala i mÄnga Är sÄ tror att Casio nu kommer köra pÄ analog ett tag framöver!

Den finns fortfarande pÄ g-shocks officiella sajt men det var nog mest rykten om att den skulle fasas ut.
En del online AD(?) hade slut pÄ D1000 och tog inte in nÄgra fler. Men jag kan minnas fel.

Jag tror det. Den regeln har jag börjat omsÀtta till handling! :)
En del kör ju t om 1 mÄnad sÄ tvÄ veckor kÀnns görbart.
Ja, precis. Det har varit svÄrt att fÄ tag i D1000 ganska lÀnge. Enda svenska ÄterförsÀljaren jag hittade nÀr jag köpte min för snart ett Är sedan var Caliroots. Men, det kanske inte beror pÄ den digitala varianten? Tycker det finns förvÄnansvÀrt fÄ stÀllen att fÄ tag pÄ den analoga ocksÄ. Kanske Àr för fÄ som köper en G till det priset.

Tillbaka
Topp