• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hoppas det fixar sig med annan röd fÀrg, annars fÄr du vÀl ta svart?!?!

Kan du tatuera den pÄ samma stÀlle dÀr den 1:a blivit rejectad?
Ironiskt att det Ă€r första gĂ„ngen kroppen stöter bort en tatuering och dĂ„ Ă€r jag full frĂ„n kropp till tĂ„ typ đŸ˜‚đŸ€Ł.

Ja svart har jag ocksĂ„ i Ă„tanke dĂ„ det Ă€r ”safe”. Jepp det kommer gĂ„ men kommer ta lite tid tills det lĂ€ker fint pĂ„ handen.

Da har jeg nettopp pakket ut 2 stk. fantastisk fine squares, og er kjempefornĂžyd !
En Casio DW-5000SP og en Casio DW-5030C.
Tusen hjertelig takk til @Asplund og @livinl0ud for trivelig handel.

20210505_193709.jpg

Senast Àndrad:
Tjenare grabbar, först var det OWGM och sedan valde jag att ta en KS-paus i April vilket har resulterat i ett grovt minskat klockintresse 😼
Det betyder att det ligger en Portermodd och en GW-5600J i lĂ„dan och dammar 😱

TÀnkte sÄledes kolla hÀr om det finns nÄgot intresse för dem innan de gÄr ut pÄ annons...

Leverans idag.
I nÀstan nyskick förutom att Àgarinnan hade klippt bandet. Lite synd att bandet Àr klippt, men förmodligen hade bandet varit för lÄngt för mig mé.
Ganska rolig att se hur en tjej har klippt till bandet, hon gjorde dem runda. Vi mÀn föredrar nog rakt med rundade hörn.
Hon gjorde ett bra jobb ÀndÄ, vart ganska clean. FÄ se om jag ska göra Àndan lite rakare eller bara polera sÄ att det blir Ànnu finare.
Banden Àr tunna pÄ dem hÀr GLX-5500, vilket gör att den sitter mycket bekvÀmt.
Har varit nyfiken pÄ denna modell lÀnge, kul att Àntligen att ha en eller bÀttre upp 2 haha.
Trodde att knapparna skulle vara sköna att trycka pÄ, men jag hade fel, dem Àr bÀttre Àn G-9000, men Àr ganska tröga.

Kommer ihÄg nÀr jag köpte min första G-shock med bezel & band som inte var matta. Först störde det mig lite.
Men nu har jag vant mig och tycker att det ser helt ok ut.

IMG_6145.jpg

IMG_6146.JPG

Den svartas fÀrger pÄminner mig om Transformers Decepticon. NÀstan samma fÀrger som den gamla Megatron Destron klockan W-6900-FS.

IMG_6147.jpg

IMG_6148.jpg

Senast Àndrad:
Ja, jag fÄr lite Ängest nÀr jag lÀser hur duktiga ni Àr som sÀljer av nÄgra klockor.
Jag bara hamstra pÄ mig och köper nya hela tiden. 2st kom idag och en Àr pÄ vÀg frÄn Japan. I natt sÄ "rÄkade" bestÀlla en till? :banghead:

FĂ„r vĂ€l skylla pĂ„ att jag inte fick sĂ„ mĂ„nga saker nĂ€r jag var liten, att jag överkompensera nu nĂ€r jag Ă€r vuxen. 😂

Till min ursÀkt mÄste jag sÀga att jag Àr ganska bra pÄ att rotera mina klockor. ( förlÄt, rÀttare sagt mina G-shocks, dem "vanliga" klockor fÄr mindre och mindre
uppmÀrksamhet frÄn mig )

Leverans idag.
I nÀstan nyskick förutom att Àgarinnan hade klippt bandet. Lite synd att bandet Àr klippt, men förmodligen hade bandet varit för lÄngt för mig mé.
Ganska rolig att se hur en tjej har klippt till bandet, hon gjorde dem runda. Vi mÀn föredrar nog rakt med rundade hörn.
Hon gjorde ett bra jobb ÀndÄ, vart ganska clean. FÄ se om jag ska göra Àndan lite rakare eller bara polera sÄ att det blir Ànnu finare.
Banden Àr tunna pÄ dem hÀr GLX-5500, vilket gör att den sitter mycket bekvÀmt.
Har varit nyfiken pÄ denna modell lÀnge, kul att Àntligen att ha en eller bÀttre upp 2 haha.
Trodde att knapparna skulle vara sköna att trycka pÄ, men jag hade fel, dem Àr bÀttre Àn G-9000, men Àr ganska tröga.

Kommer ihÄg nÀr jag köpte min första G-shock med bezel & band som inte var matta. Först störde det mig lite.
Men nu har jag vant mig och tycker att det ser helt ok ut.

IMG_6145.jpg

IMG_6146.JPG

Den svartas fÀrger pÄminner mig om Transformers Decepticons.

IMG_6147.jpg

IMG_6148.jpg
Haha.. hon klippte bandet skitbra ju, bĂ€st jag har sett hittills. 😄

Haha.. hon klippte bandet skitbra ju, bĂ€st jag har sett hittills. 😄
Ja, jag blev lite överraskad att hon tom har slipat sÄ att Àndan Àr nÀstan helt slÀtt. Men perfektionist som jag Àr kommer nog jag att köra lite med Dremel sen. ( ja, det Àr skitjobbig att jag Àr sÄn :banghead: )
Kanske behÄller formen pÄ den i alla fall för att inte göra bandet kortare, har dock inte bestÀmt mig Ànnu.
Vad tycker ni, ser det runda lite konstigt ut?

Senast Àndrad:
Ja, jag blev lite överraskad att hon tom har slipat sÄ att Àndan Àr nÀstan helt slÀtt. Men perfektionist som jag Àr kommer nog jag att köra lite med Dremel sen. ( ja, det Àr skitjobbig att jag Àr sÄ :banghead: )
Kanske behÄller formen pÄ den i alla fall för att inte göra bandet kortare, har dock inte bestÀmt mig Ànnu.
Skulle sĂ€ga att den dĂ€r klippningen var riktigt bra gjord, till skillnad mot den hĂ€rđŸ˜± Tur att lĂ€nken var med annars vete fasen.. 😁
IMG_20210505_213120.jpg

Mao behĂ„ll , men kanske mjuka till den som du tĂ€nkte 🙂

Skulle sĂ€ga att den dĂ€r klippningen var riktigt bra gjord, till skillnad mot den hĂ€rđŸ˜± Tur att lĂ€nken var med annars vete fasen.. 😁
IMG_20210505_213120.jpg
Men det dÀr Àr lÀtt fixat, offra sista hÄlet och klippt rakt av jÀmt med linjen. Sen klipp lite sne pÄ hörnen, slipa med nagelfil. Om du har en Dremel, avsluta med den ( eller fin sandpapper)

Men det dÀr Àr lÀtt fixat, offra sista hÄlet och klippt rakt av jÀmt med linjen. Sen klipp lite sne pÄ hörnen, slipa med nagelfil. Om du har en Dremel, avsluta med den ( eller fin sandpapper)
Jag har redan lagt ner banden i burken och det kommer nog inte ÄtgÀrdas, förrÀn den kanske nÄn gÄng, mot förmodan, den fÄr vandra vidare ;)
Bara djupt OCDimpad över hur illa gjort det Ă€r😁

Ja, jag blev lite överraskad att hon tom har slipat sÄ att Àndan Àr nÀstan helt slÀtt. Men perfektionist som jag Àr kommer nog jag att köra lite med Dremel sen. ( ja, det Àr skitjobbig att jag Àr sÄn :banghead: )
Tycker att det ser riktigt bra ut. Jag hade varit vÀldigt nöjd med den klippningen

Tyckte det var skitsnyggt. Skulle behÄlla

En liten snabb frÄga - varför slÀpper inte Casio fler varianter av GWG-1000?
Bezel och band i andra fÀrger. Minimal arbetsinsats och kommer sÀlja överallt.

Samma med GW-9400. De snyggaste varianterna gÄr inte att fÄ tag pÄ. SlÀpp dom pÄ nytt och sÀlj mÀngder.

🧐
BUMP!
FrĂ„gan fĂ„r leva vidare i cyberrymden och bara Casio vet vad framtiden har i sitt sköte 😁

Jag har exakt samma klocka och baksidan ser ut som en vanlig square. Vet dock inte hur hur det ser ut under.
Men den mÄste se annorlunda ut, dÄ det finns skruvhÄl pÄ sidorna.

IMG_6149.JPG
IMG_6150.JPG
Ser ju onekligen vÀldigt lik ut. Kanske Àr en fake-skruv dÀr i mitten?
NĂ„gon fĂ„r skruva isĂ€r och testa, ger ju möjlighet för riktigt unika custom-squares. đŸ˜‰đŸ€˜

Ah se dÀr, knapparna var ju inte lika iaf sÄ nÄgon direkt bezel swap funkar ju inte.
Synd, dom har coola modeller tycker jag.
Första gÄngen jag sÄg 5500 tyckte jag att formen ser konstig ut. Men den vÀxte för mig och nu tycker jag att den Àr ganska cool.
Speciellt den svarta som har nÀstan samma fÀrger som Megatron Destron/Decepticon g-shocken DW-6900FS.
Ett plus ocksÄ för att den rÄka sitta mycket bra pÄ min handled.

Bild frÄn internet.

1620253120916.png

Tillbaka
Topp