• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Testa bĂ€ra klockan pĂ„ den andra handleden. Jag Ă€r vĂ€nsterhĂ€nt sĂ„ min vĂ€nstra handled Ă€r lite tjockare Ă€n min högra. Klockan som sitter mindre bra pĂ„ vĂ€stra handleden bruka sitta bĂ€ttre pĂ„ högra handleden. 🙂

Testa bĂ€ra klockan pĂ„ den andra handleden. Jag Ă€r vĂ€nsterhĂ€nt sĂ„ min vĂ€nstra handled Ă€r lite tjockare Ă€n min högra. Klockan som sitter mindre bra pĂ„ vĂ€stra handleden bruka sitta bĂ€ttre pĂ„ högra handleden. 🙂

Sant. Min vÀ handled Àr fetare Àn hö. Men jag har svÄrt att bÀra pÄ vÀ, kÀnns sÄ onaturligt.
Frogman bÀr jag pÄ vÀ men annars vÀldigt sÀllan.

Analog vs digital
PXL_20210511_095751890.MP.jpg

Vet nÄgon hur man kopiera alla instÀllningar frÄn en GBX-100 till en annan? Jobbig att jag mÄste stÀlla om allting igen.
DÄlig att det finns inte en reset knapp sÄ man radera allt och börja om frÄn början.
Den reset jag hittar, det tar inte bort sÄ mycket.

Edit, fixade det genom att anvÀnda appen och gick igenom alla instÀllningar.

GBX-100 Àr en fin klocka som har en mycket bra display. Men anvÀndarvÀnlig Àr den inte.
Som en halv smart klocka Àr den total vÀrdelös.
NÀr man Àr klar med tidstagning och vill gÄ tillbaka till tidsvisning, kommer det fram en ruta Please Wait och det ca 12 sekunder innan
den visar tiden igen. Det Àr alltför lÄngt tid för att man ens orka anvÀnda dem funktionerna.

Men ser man klockan som en vanlig G-shock sÄ Àr den bra. Extra plus för tryckvÀnliga knappar.
Vibrations timer/alarm Ă€r mycket anvĂ€ndbar. Oftast sĂ„ hör jag inte alarmet nĂ€r jag powernappar. 😆

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp