• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vet nÄgon hur man kopiera alla instÀllningar frÄn en GBX-100 till en annan? Jobbig att jag mÄste stÀlla om allting igen.
DÄlig att det finns inte en reset knapp sÄ man radera allt och börja om frÄn början.
Den reset jag hittar, det tar inte bort sÄ mycket.

Edit, fixade det genom att anvÀnda appen och gick igenom alla instÀllningar.

GBX-100 Àr en fin klocka som har en mycket bra display. Men anvÀndarvÀnlig Àr den inte.
Som en halv smart klocka Àr den total vÀrdelös.
NÀr man Àr klar med tidstagning och vill gÄ tillbaka till tidsvisning, kommer det fram en ruta Please Wait och det ca 12 sekunder innan
den visar tiden igen. Det Àr alltför lÄngt tid för att man ens orka anvÀnda dem funktionerna.

Men ser man klockan som en vanlig G-shock sÄ Àr den bra. Extra plus för tryckvÀnliga knappar.
Vibrations timer/alarm Ă€r mycket anvĂ€ndbar. Oftast sĂ„ hör jag inte alarmet nĂ€r jag powernappar. 😆

"NÀr man Àr klar med tidstagning och vill gÄ tillbaka till tidsvisning, kommer det fram en ruta Please Wait och det ca 12 sekunder innan"

Är det sĂ„ illa? Den buggen har jag inte hört om innan. De pĂ„ Casio hade lite för brĂ„ttom med att hĂ„lla deadline.

Vet nÄgon hur man kopiera alla instÀllningar frÄn en GBX-100 till en annan? Jobbig att jag mÄste stÀlla om allting igen.
DÄlig att det finns inte en reset knapp sÄ man radera allt och börja om frÄn början.
Den reset jag hittar, det tar inte bort sÄ mycket.

Edit, fixade det genom att anvÀnda appen och gick igenom alla instÀllningar.

GBX-100 Àr en fin klocka som har en mycket bra display. Men anvÀndarvÀnlig Àr den inte.
Som en halv smart klocka Àr den total vÀrdelös.
NÀr man Àr klar med tidstagning och vill gÄ tillbaka till tidsvisning, kommer det fram en ruta Please Wait och det ca 12 sekunder innan
den visar tiden igen. Det Àr alltför lÄngt tid för att man ens orka anvÀnda dem funktionerna.

Men ser man klockan som en vanlig G-shock sÄ Àr den bra. Extra plus för tryckvÀnliga knappar.
Vibrations timer/alarm Ă€r mycket anvĂ€ndbar. Oftast sĂ„ hör jag inte alarmet nĂ€r jag powernappar. 😆
Haha.. den enda g-shock dÀr jag anvÀnder tidtagningsfunktionen Àr Rangeman. Den har en dedikerad knapp för aktivering av tidtagningen precis som en vanlig kronograf. Den borde finnas pÄ flera modeller tycker jag.

7CFA607C-61E4-404A-938B-CD072EB009CD.jpeg

Haha.. den enda g-shock dÀr jag anvÀnder tidtagningsfunktionen Àr Rangeman. Den har en dedikerad knapp för aktivering av tidtagningen precis som en vanlig kronograf. Den borde finnas pÄ flera modeller tycker jag.
GBX-100 har en dedikerad knapp. Problemet Àr nÀr man ska sluta anvÀnda den och vill gÄ tillbaka tar det 12 sekunder.
Jag har tagit tid. 😁

"NÀr man Àr klar med tidstagning och vill gÄ tillbaka till tidsvisning, kommer det fram en ruta Please Wait och det ca 12 sekunder innan"

Är det sĂ„ illa? Den buggen har jag inte hört om innan. De pĂ„ Casio hade lite för brĂ„ttom med att hĂ„lla deadline.
Det Ă€r ingen bugg, det tar sĂ„ lĂ„ng tid. Även nĂ€r man stĂ€ller om nĂ„gon instĂ€llning sĂ„ tar det en stund.
Inte som vanliga G-shocks dÀr det gÄr direkt. AlltsÄ det Àr inte hela vÀrlden, men Àr klart irriterande.

Kapa inte av det dÀr!!!
OM tanken faller dig pÄ sÄ hör av dig till mig innan. Jag har ett kapat som du vet ;)
Hade gÀrna bytt med dig om ditt band var i bÀttre skick. ( jag har fortfarande inte bestÀmt mig hur jag ska göra med bandet Àn )
Plus det bandet mÄste man offra ett hÄl för att det ska bli snyggt igen.
NÀr jag tittar pÄ sjÀlva springsbars pÄ min GDX-100, sÄ ser dem inte sÄ raka ut. Sitter nog mycket tajt.
Det Àr nog jobbig att byta band pÄ den.

Efter att ha bytt adaptrarna pÄ min DW-5600THC-1 vÄgar jag knappt byta band igen. Jag lyckades aldrig sÀtta tillbaka en original springbar pÄ ena bandet. SÄ pÄ ena sidan har jag nu en smalare springbar.

Vad har du för band till den klockan nu @roosterman?

Senast Àndrad:
Hade gÀrna bytt med dig om ditt band var i bÀttre skick. ( jag har fortfarande inte bestÀmt mig hur jag ska göra med bandet Àn )
Plus det bandet mÄste man offra ett hÄl för att det ska bli snyggt igen.
NÀr jag tittar pÄ sjÀlva springsbars pÄ min GDX-100, sÄ ser dem inte sÄ raka ut. Sitter nog mycket tajt.
Det Àr nog jobbig att byta band pÄ den.

Efter att ha bytt adaptrarna pÄ min DW-5600THC-1 vÄgar jag knappt byta band igen. Jag lyckades aldrig sÀtta tillbaka en original springbar pÄ ena bandet. SÄ pÄ ena sidan har jag nu en smalare springbar.

Vad har du för band till den klockan nu @roosterman?
PĂ„ min sitter en kinakombi-lĂ€nk. 🙂
Den gÄr helt klart före bandet sÄ jag sitter inte i sjön.
Gjorde en minimod pĂ„ MGn nyss sĂ„ att bra blev Ă€nnu bĂ€ttre i mitt tycke😀
IMG_20210511_190758.jpg

Trist.
Om det Àr mjukvaran som Àr suboptimal kan Casio sÀkert slÀppa en patch vilket har diskuterats tidigare men frÄgan Àr om de gör det eller slÀpper en 2.0 istÀllet.
Jag tror att det kanske Àr svÄrt att fÄ en snabbare klocka nÀr den gÄr pÄ ett vanligt knappbatteri.
AnvÀnder den som en vanlig G-shock sÄ för min del Àr den helt ok. Gillar utseendet pÄ klockan. :)

Hej, finns det nÄgon som gillar mecka sÄ finns hÀr en PRG-40-3VER.
Bytte batterier och den hoppade igÄng dock Àr Mode och Adjust knapparna stumma dvs blir svÄrt att justera tid mm ja ni fattar.
Hör av er om ni har en likadan och vill ha delar eller om nÄgon vill försöka laga den. Pris 0 kr ink frakt

0A485815-1438-453C-9565-989E86616351.jpeg

Senast Àndrad:
Bytte batterier och den hoppade igÄng dock Àr Mode och Adjust knapparna stumma dvs blir svÄrt att justera tid mm ja ni fattar.
Hör av er om ni har en likadan och vill ha delar eller om nÄgon vill försöka laga den. Pris 0 kr ink frakt

Älskar ju att pilla. Tar den gĂ€rna om ingen hann före. Du har dm.

inte pĂ„ mig dock 🙈
Har mÀrkt att alla g-shock utanför de vanliga oftast sitter just sÄ tyvÀrr.

SÄ en square sitter bra pÄ dig? Det kan ju vara sÄ om du har jÀmna siffror pÄ omkretsen pÄ din handled? Jag kanske tÀnker fel nu. PÄ Mudman sitter hÄlen iaf lite tÀtare Àn en vanlig square.

Generöst!

SÄ en square sitter bra pÄ dig? Det kan ju vara sÄ om du har jÀmna siffror pÄ omkretsen pÄ din handled? Jag kanske tÀnker fel nu. PÄ Mudman sitter hÄlen iaf lite tÀtare Àn en vanlig square.

Nja inte alla, men beror nog pĂ„ nĂ€r jag köper dem med. Sommar lite större handled, det lilla gör mkt 🙈

Annars kan du försöka ta lite detaljerade bilder bakifrÄn pÄ den öppna modulen sÄ kanske vi kan lista ut vad det Àr för fel :)

Tillbaka
Topp