• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MGn och jag sitter pĂ„ en parkering i Linköping o vĂ€ntar pĂ„ Frugis🙂
IMG_20210512_114439.jpg
Visst Ă€r det snyggt med grönt text men jag mĂ„ste sĂ€ga att original bezel med vit text Ă€r bĂ€ttre. Det blir lite mer kontrast mot texten pĂ„ glaset. 🙂

Ville fÄ klockan mer "clean" utan det japanska namnet sÄ jag bytte bandet.
Vet inte om det Àr för att jag för första gÄngen anvÀnder Bergeon verktyg till att byta bandet, men det gick vÀldigt smidigt idag.

Det Ă€r nĂ„gonting med Fox Fire. Love it. 😍

IMG_6188.JPG

Ville fÄ klockan mer "clean" utan det japanska namnet sÄ jag bytte bandet.
Vet inte om det Àr för att jag för första gÄngen anvÀnder Bergeon verktyg till att byta bandet, men det gick vÀldigt smidigt idag.

Det Ă€r nĂ„gonting med Fox Fire. Love it. 😍

IMG_6188.JPG
Blir sÄ klart mycket renare med helsvart band. Men jag tycker att texten var riktigt kul

Har aldrig rört ett GW-5000 band. Är nyfiken, vad Ă€r det som gör att den Ă€r bĂ€ttre, Ă€r den Ă€r mjukare och mer följsamt eller Ă€r den tunnare ocksĂ„?
GW5000 bandet Àr mjukare och kÀnns mindre plastig jÀmfört med orginalbandet.
Det Ă€r mjukt att du kan lĂ€gga klockan sĂ„ hĂ€r pĂ„ bordet. Sen sĂ„ stĂ„r det Casio Japan pĂ„ spĂ€nnen ocksĂ„. 🙂
PXL_20210512_124615539.jpg

Tack för alla svar ang om GW-5000 bandet. Tycker att det "normala" bandet Àr bekvÀmt nog för mig.
Men man vet aldrig, om jag provar GW-5000 bandet kanske jag aldrig gĂ„r tillbaka till det normala igen. 😁

Kan GW-5000 bandet vara som GBX-100 bandet? NÄgon som har bÄda? För jag tycker att det Àr jÀtte mjukt.

Senast Àndrad:
Tack för alla svar ang om GW-5000 bandet. Tycker att det "normala" bandet Àr bekvÀmt nog för mig.
Men man vet aldrig, om jag provar GW-5000 bandet kanske jag aldrig gĂ„r tillbaka till det normala igen. 😁

Kan GW-5000 bandet vara som GBX-100 bandet? NÄgon som har bÄda? För jag tycker att det Àr jÀtte mjukt.
Det Ă€r bara att testa sjĂ€lv. 🙂

Jag köpte band och bezel set

Tack vare @Fujoor har jag nÀÀstan ett Fullset till min 5035... ingen som har en hÀngtag över till lilla mig?
Svintöntigt jag vet men jag gĂ„r igĂ„ng pĂ„ sĂ„nt 🙄
KlockjĂ€veln Ă€r dessutom en modd, fb vad sjuk i huvet man Ă€r 😂

Tillbaka
Topp