GÄr jag frÄga i vilket hÄl du sÀtter spÀnnet pÄ en square? Jag brukar sjÀlv köra i 7 eller 8 ifrÄn boetten
Jag kör i det sjunde hÄlet men dÄ sitter den en aningens för löst. PÄ vintern gÄr hÄl 6 hyfsat bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
GÄr jag frÄga i vilket hÄl du sÀtter spÀnnet pÄ en square? Jag brukar sjÀlv köra i 7 eller 8 ifrÄn boetten
Jag var mest nyfiken eftersom jag har ca 18cm. Det fungerar ju riktigt bra att ha en sÄ lÀtt klocka lite löstJag kör i det sjunde hÄlet men dÄ sitter den en aningens för löst. PÄ vintern gÄr hÄl 6 hyfsat bra.
5035 som den borde ha kommit frÄn början, dvs med modulen frÄn 5735Hehe vad Àr det för mod?
Jag var mest nyfiken eftersom jag har ca 18cm. Det fungerar ju riktigt bra att ha en sÄ lÀtt klocka lite löst
Antar att det Àven Àr kompatibelt med en 5610:a?som tidigare har sagt, mycket mjukare och bekvÀmare
Ah det Àr en lyckad mod! Nej faktiskt inte. Jag gjorde en mod med slÀt skÀrm som ploprof har pÄ annons.5035 som den borde ha kommit frÄn början, dvs med modulen frÄn 5735
SÀkert en av dina skapelser frÄn början?
Jo den modulen vet jag ju vart den kom ifrÄnAh det Àr en lyckad mod! Nej faktiskt inte. Jag gjorde en mod med slÀt skÀrm som ploprof har pÄ annons.
Ah just det haha , glömde helt att det var duJo den modulen vet jag ju vart den kom ifrÄn
ja, 7 Àr tight sÄ det Àr oftast 8Ja det grÀnsar till bilhandlarhÀng iaf under vintern.
Men dÄ sitter klockan ganska tajt pÄ dig?
VÀlkommen tillbaka. Stressa inte med bilderna och ta det lite lugnt ett tag, nu nÀr du har kommit hem.Godafton pÄ er allihopa!
Hoppas ni mÄr bra! Jag har tyvÀrr inte hÄllit mig uppdaterad och kunnat hÀnga med i trÄden. Tröttheten har varit överhÀngande sÄ jag har mest sovit. Men kommer ha nöjet att lÀsa igenom allt jag missat.
Nu Ă€r det fara och fĂ€rde för er i trĂ„den dĂ„ jag kommer att bombardera med bilder eftersom jag inte kunnat lĂ€gga in ânyaâ bilder pĂ„ evigheter. Men nu sĂ„ fĂ„r ni passa er.
Jag har nÀmligen idag fÄtt komma hem frÄn sjukhuset och det kÀnns nÀstan overkligt. KÀnns som jag varit inlagd ett halvÄr eller sÄ. SvÄrt att förklara kÀnslan. Det Àr underbart! Nya tider vÀntar iom detta. MÄnga nya vanor att lÀra in och ett nytt liv vÀntar pÄ mÄnga sÀtt. Det blir en utmaning men samtidigt en glÀdje att sÀtta igÄng. FÄ in nya goda vanor bÄde vad gÀller kost och motion, ÄterfÄ kondition och kontroll över hÀlsan. Försöka minska pÄ stress och oro och sÄdÀr. Blir inte lÀtt och kommer ta tid, men det Àr jag medveten om och förberedd pÄ. Det kommer att uppstÄ utmaningar men med en positiv instÀllning hoppas jag det ska gÄ.
Har varit ut en svÀng med bilen och haft glÀdjen att fÄ hÀmta ut tvÄ försÀndelser som anlÀnde precis lagom. Vilken dag!
Trevlig afton alla (bÄde gammelrÀvar som nya)!
BĂ„da riktigt snygga klockor.De nya i samlingen!
Tack @Meraborsten för âTronâ och tack sĂ„ mycket @Solo Rex för Antarctica! Fantastiskt fina klockor bĂ„da tvĂ„ och jag Ă€r glad att fĂ„ erbjuda dessa platser i min samling.
Lite bilder sÄklart pÄ bÄde bilen som gjorde att jag kunde hÀmta ut klockorna och sÄ klockorna sjÀlva sÄklart.
och Antarctica...
SÄ jÀkla gott att du Àntligen fÄtt komma loss frÄn lasarettetDe nya i samlingen!
Tack @Meraborsten för âTronâ och tack sĂ„ mycket @Solo Rex för Antarctica! Fantastiskt fina klockor bĂ„da tvĂ„ och jag Ă€r glad att fĂ„ erbjuda dessa platser i min samling.
Lite bilder sÄklart pÄ bÄde bilen som gjorde att jag kunde hÀmta ut klockorna och sÄ klockorna sjÀlva sÄklart.
och Antarctica...
Grattis till tvÄ fina förvÀrv, och grattis till att du Àntligen fÄtt komma hemDe nya i samlingen!
och Antarctica...
För en som inte pluggat G-shock; vad definierar en porter? Och varför kallas den porter?NÄn som Àr sugen pÄ en porter? Dra ett pm.
UngefÀr sÄhÀrFör en som inte pluggat G-shock; vad definierar en porter? Och varför kallas den porter?
Tack!UngefÀr sÄhÀr
I grunden en GMW-B5000 som tagits fram i samarbete med den japanska vÀsktillverkaren Yoshida & co som bl.a. har mÀrket Porter
Utseendet liknar klassiska DW-5000C. JÀmfört med en vanlig svart GMW-B5000 har den en annan bezel, lÀnk, glas och baklock
Jag tror att @Hans B 1955 har forumet enda Àkta
För en som inte pluggat G-shock; vad definierar en porter? Och varför kallas den porter?
En stor anledning till att mÄnga (nÄja...) valt att modda sina klockor sÄ att de ser ut som en Àkta Porter, oftast med originaldelar ska tillÀggas, Àr att den var begrÀnsad till femhundra exemplar samt att priset pÄ dem skenade pÄ andrahandsmarknaden. Jag har sett priser pÄ upp emot 90 000 kr för vissa exemplar. Oklart dock om man lyckats sÀlja för de pengarna, men dyra har de hur som helst blivit. Dyra och ovanliga. Samtliga originaldelar finns dock fortfarande att tillgÄ som reservdelar förutom boettlocket, sÄ man kan bygga en som ser ut exakt som en Àkta minus baksidan dÄ.UngefÀr sÄhÀr
I grunden en GMW-B5000 som tagits fram i samarbete med den japanska vÀsktillverkaren Yoshida & co som bl.a. har mÀrket Porter
Utseendet liknar klassiska DW-5000C. JÀmfört med en vanlig svart GMW-B5000 har den en annan bezel, lÀnk, glas och baklock
Jag tror att @Hans B 1955 har forumet enda Àkta
Aha, det förklarar att jag kÀnt igen utseendet men inte fattat vad jag sett...En stor anledning till att mÄnga (nÄja...) valt att modda sina klockor sÄ att de ser ut som en Àkta Porter, oftast med originaldelar ska tillÀggas, Àr att den var begrÀnsad till femhundra exemplar samt att priset pÄ dem skenade pÄ andrahandsmarknaden. Jag har sett priser pÄ upp emot 90 000 kr för vissa exemplar. Oklart dock om man lyckats sÀlja för de pengarna, men dyra har de hur som helst blivit. Dyra och ovanliga. Samtliga originaldelar finns dock fortfarande att tillgÄ som reservdelar förutom boettlocket, sÄ man kan bygga en som ser ut exakt som en Àkta minus baksidan dÄ.
HÀr Àr min portermodd som jag valt att ha pÄ gummiarmbandet.
Prisbilden verkar lite skakig idag, kan man vÀl sÀga.En stor anledning till att mÄnga (nÄja...) valt att modda sina klockor sÄ att de ser ut som en Àkta Porter, oftast med originaldelar ska tillÀggas, Àr att den var begrÀnsad till femhundra exemplar samt att priset pÄ dem skenade pÄ andrahandsmarknaden. Jag har sett priser pÄ upp emot 90 000 kr för vissa exemplar. Oklart dock om man lyckats sÀlja för de pengarna, men dyra har de hur som helst blivit. Dyra och ovanliga. Samtliga originaldelar finns dock fortfarande att tillgÄ som reservdelar förutom boettlocket, sÄ man kan bygga en som ser ut exakt som en Àkta minus baksidan dÄ.
HÀr Àr min portermodd som jag valt att ha pÄ gummiarmbandet.