• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

StjĂ€rnklockan fick följa med till forna Danmark en runda😁
IMG_20210519_185953.jpg

Bilagor

• IMG_20210519_185256.jpg
    IMG_20210519_185256.jpg
    974.9 KB · Visningar: 2
Godafton pĂ„ er alla vĂ€nner (Ă€ven de nya som anlĂ€nt hit)! 😊

NĂ€r jag plockade lite hĂ€r hemma hĂ€romdagen sĂ„ fann jag en grodkompis till camogrodan. 😊
Men snabbt som attan fick denna groda Ă„ka ut pĂ„ Tradera nu dĂ„ den var alldeles för ekivok. 😂

Visar en oskyldig bild pĂ„ varelsen. Men kan tala om att den lilla krabaten stĂ„ndaktigt kan bĂ€ra upp camogrodan. 😊
550CDB4F-D03B-4F3B-971F-A351FA744471.jpeg

Senast Àndrad:
Hej

Nice! Är det nĂ„n som kan berĂ€tta vad fördelarna med BlĂ„tand Ă€r pĂ„ dessa och liknande G-shocks? Senast jag var i G-shocksvĂ€ngen fanns det inte sĂ„ har upptĂ€ckt det nu..😎 tack Mvh Dw6600
Det bĂ€sta Ă€r att man kan byta ordning pĂ„ datumvisningen till datum-mĂ„nad istĂ€llet för tvĂ€rt om. 🙂

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av 8900? Det finns en modell som jag Ă€r lite sugen pĂ„ men jag vet inte riktigt hur de bĂ€rs jĂ€mfört med t.ex. 6900 men har hört att de Ă€r lite större.

Jag har legat lĂ„gt med min GW-5000 och Frogman ett tag men har börjat fĂ„ sug efter en ny G. 5600 Ă€r en klassiker som finns i oĂ€ndligt mĂ„nga kombinationer men det kĂ€nns lite tradigt med kass display, vanligt batteri och avsaknaden av MB sĂ„ jag tĂ€nkte att jag helt enkelt skulle köpa den 5600 jag vill ha och bara flytta över band och bezel till GW-5000 för visst Ă€r de vĂ€l kompatibla? đŸ€”

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av 8900? Det finns en modell som jag Ă€r lite sugen pĂ„ men jag vet inte riktigt hur de bĂ€rs jĂ€mfört med t.ex. 6900 men har hört att de Ă€r lite större.
Ja, 8900 Àr större. Vilken 8900 Àr du sugen pÄ?

Jag har legat lĂ„gt med min GW-5000 och Frogman ett tag men har börjat fĂ„ sug efter en ny G. 5600 Ă€r en klassiker som finns i oĂ€ndligt mĂ„nga kombinationer men det kĂ€nns lite tradigt med kass display, vanligt batteri och avsaknaden av MB sĂ„ jag tĂ€nkte att jag helt enkelt skulle köpa den 5600 jag vill ha och bara flytta över band och bezel till GW-5000 för visst Ă€r de vĂ€l kompatibla? đŸ€”
Vad Àr det du vill göra egentligen? Nytt bezel/band till din gw-5000?
HĂ€r Ă€r kompatibilitetslistan (det Ă€r ett ord va?) 😆

Ja, 8900 Àr större. Vilken 8900 Àr du sugen pÄ?
Är det inte du som har just en sĂ„n eller minns jag fel? 😊
url=https_____instagram.flwo4-2.fna.fbcdn.net__v__t51.2885-15__e35__p1080x1080__84502247_10142...jpg

Vad Àr det du vill göra egentligen? Nytt bezel/band till din gw-5000?
HĂ€r Ă€r kompatibilitetslistan (det Ă€r ett ord va?) 😆

Ja, precis. Nu nÀr det tar hundra Är att fÄ hem grejer frÄn Tiktox och priserna ökat med 25% över en natt blir det tyvÀrr bÄde billigare och smidigare att bestÀlla hem kompletta klockor frÄn annat hÄll bara för att komma Ät band och bezel.

Jag googlade fram tabellen och sÄg att de skulle vara kompatibla men ville bara dubbelkolla om nÄgon faktiskt har provat eftersom tabellen bara nÀmner 5600E. Skulle de hÀr t.ex. vara kompatibla eller Àr det bara modeller som slutar pÄ E som passar till 100%?

https://www.sakurawatches.com/casio-g-shock-dw-5600m-3jf

Ja, precis. Nu nÀr det tar hundra Är att fÄ hem grejer frÄn Tiktox och priserna ökat med 25% över en natt blir det tyvÀrr bÄde billigare och smidigare att bestÀlla hem kompletta klockor frÄn annat hÄll bara för att komma Ät band och bezel.

Jag googlade fram tabellen och sÄg att de skulle vara kompatibla men ville bara dubbelkolla om nÄgon faktiskt har provat eftersom tabellen bara nÀmner 5600E. Skulle de hÀr t.ex. vara kompatibla eller Àr det bara modeller som slutar pÄ E som passar till 100%?

https://www.sakurawatches.com/casio-g-shock-dw-5600m-3jf
Det ska funka med DW5600 bezel pÄ din GW5000. Jag har satt en GW5000 bezel pÄ min DW5600E. De Àr lika stora.

Tillbaka
Topp