• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

B4DF233B-5FE3-4E21-A05E-83E7DFB58994.jpeg

Hur tycker du att de funkar i förhÄllande till nylonbandet? Bandet Àr ju vÀldigt snyggt, men adaptrarna bygger i mitt tycke för mycket pÄ bredden?
Jag kÀnner att det funkar för min del, inget jag stör mig pÄ. TÀnker att jag skall anvÀnda det svalare nylonbandet mer i sommar, sÄ att det blir lite "nytt". Har ju mestadels plastband.

Kör pÄ vintage hÀr idag ocksÄ. DW-5200C, klockan som rÀddade hela G-shock-kollektionen frÄn nedlÀggning av Casio. Har dÀrav ett vÀldigt passande nickname: Hero.
Samma modul som DW-5000C, modul 240. SjÀlvklart med screwback. En av favoriterna!
FF9813F5-DEFA-4F1F-8AD5-6072387F1C96.jpeg

.
Kör pÄ vintage hÀr idag ocksÄ. DW-5200C, klockan som rÀddade hela G-shock-kollektionen frÄn nedlÀggning av Casio. Har dÀrav ett vÀldigt passande nickname: Hero.
Samma modul som DW-5000C, modul 240. SjÀlvklart med screwback. En av favoriterna!
FF9813F5-DEFA-4F1F-8AD5-6072387F1C96.jpeg

Fascinerande egentligen. Kretskort blir ju dÄliga efter ett antal Är men dessa hÀr frÄn Casio gÄr och gÄr.

Hej

Nice! Är det nĂ„n som kan berĂ€tta vad fördelarna med BlĂ„tand Ă€r pĂ„ dessa och liknande G-shocks? Senast jag var i G-shocksvĂ€ngen fanns det inte sĂ„ har upptĂ€ckt det nu..😎 tack Mvh Dw6600

BlÄ tand Àr bra nÀr Multiband signalen inte nÄr fram dÀr du bor. DÄ kan du bara koppla upp dig mot din mobil jÀtteenkelt och synkronisera tiden mm. Sedan Àr det oftast mycket enklare att stÀlla in alla instÀllningar pÄ mobil appen Àn pÄ sjÀlva klockan.

Edit: Fast jag bor i Stockholm sÄ Àr det inte ofta synkroniseringen gÄr igenom. Kan vara sÄ att den dÀr förbannade 3G/4G antennen sitter pÄ taket pÄ byggnaden framför. Den Àr sÀkert sÄ stark att den slÄr ut resten. ( nu gissar jag hejvilt bara, har ingen aning om hur tekniken fungerar )
Bra att veta att det inte Àr bara mitt i skogen det inte fungerar. ;)

Senast Àndrad:
BlÄ tand Àr bra nÀr Multiband signalen inte nÄr fram dÀr du bor. DÄ kan du bara koppla upp dig mot din mobil jÀtteenkelt och synkronisera tiden mm. Sedan Àr det oftast mycket enklare att stÀlla in alla instÀllningar pÄ mobil appen Àn pÄ sjÀlva klockan.
Check...! Tack för info👍

Min tur att prova den hĂ€r roliga klockan. Först trodde jag att jag skulle gilla de svart/vita banden som följde med bĂ€st men dem hade för stora adapters, efter provade jag svarta gummi armbandet men dĂ„ blev den för anonym istĂ€llet. SĂ„ i slutĂ€ndan va dessa gröna kretskort band bĂ€st Ă€ndĂ„ 😉.
IMG_20210519_180810.jpg

Tillbaka
Topp