• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Yes den funktionen finns. Brukar inte anvÀnda den men den har sÀkert en del anvÀndningsomrÄden.

Japp, man hÄller ner höger upp knappen sÄ tar den en time stamp. Bra för att komma ihÄg en hÀndelse vid tidpunkten.
Toppen. Jag hade behövt den funktionen nĂ€r jag loggade landningar under paraglidingkursen. Det Ă€r lĂ€tt att tappa rĂ€kningen nĂ€r man börjar bli trött 😃

Toppen. Jag hade behövt den funktionen nĂ€r jag loggade landningar under paraglidingkursen. Det Ă€r lĂ€tt att tappa rĂ€kningen nĂ€r man börjar bli trött 😃

Minns inte om den kan lagra flera timestamps men jag tror det.

RM har nog till dags dato den bÀsta och mÄngfaldiga modulen och det till en mkt överenskomlig summa!
Sol upp/nedgÄng, time stamps, tidtagning med ett knapptryck, temp, kompass, SMHI mm.

Minns inte om den kan lagra flera timestamps men jag tror det.

RM har nog till dags dato den bÀsta och mÄngfaldiga modulen och det till en mkt överenskomlig summa!
Sol upp/nedgÄng, time stamps, tidtagning med ett knapptryck, temp, kompass, SMHI mm.
Jo man kan lagra flera timestamps.
Det dÀr med tidtagning med ett knapptryck borde finnas i alla g-shocks tycker jag. Vem orkar blÀddra fram det i menyn speciellt nÀr man har brÄttom.

28C5850A-F260-4856-93CE-3D831A414CC6.jpeg

Vare sig min gamla Casio funkar eller inte sÄ Àr den tyvÀrr trÄkig i utseendet. KÀnner inte att jag vill lÀgga ut sÄ jÀttemycket pÄ en G-shock just nu sÄ efter att ha kollat runt lite sÄ bestÀllde jag en AWG-M100SB-2AER. Den har de viktigaste funktionerna för mig och Àr helt i min smak utseendemÀssigt.
Riktigt snygg tycker jag, och inte för plottrig samt med tydliga visare.

Screenshot_20210621-154640_DuckDuckGo.jpg

Vad trött jag blir pÄ Tradera. La ut lite grejer förra veckan pÄ "köp nu", varav en vara blev sÄld ganska snabbt. SÀljaren betalade dock inte och nÀr det hade gÄtt ytterligare nÄgon dag sÄ sÄg jag att anvÀndaren hade flera dÄliga omdömen pÄ grund av utebliven betalning. Efter flera pÄminnelser anmÀlde jag utebliven betalning och lÀmnade samtidigt ett vÀlmotiverat dÄligt omdömen till köparen ifrÄga.

Vad hĂ€nder? Jo, jag fick ett dĂ„ligt omdöme tillbaka. Som Tradera vĂ€grar att ta bort, de uppmanar istĂ€llet mig att "ta kontakt med köparen". đŸ€Ż đŸ€Ź

Vad trött jag blir pÄ Tradera. La ut lite grejer förra veckan pÄ "köp nu", varav en vara blev sÄld ganska snabbt. SÀljaren betalade dock inte och nÀr det hade gÄtt ytterligare nÄgon dag sÄ sÄg jag att anvÀndaren hade flera dÄliga omdömen pÄ grund av utebliven betalning. Efter flera pÄminnelser anmÀlde jag utebliven betalning och lÀmnade samtidigt ett vÀlmotiverat dÄligt omdömen till köparen ifrÄga.

Vad hĂ€nder? Jo, jag fick ett dĂ„ligt omdöme tillbaka. Som Tradera vĂ€grar att ta bort, de uppmanar istĂ€llet mig att "ta kontakt med köparen". đŸ€Ż đŸ€Ź
Jag var med om nÄt liknande för ett tag sen och bestÀmde dÀr och dÄ att det var sista gÄngen jag loggade in pÄ den skitsajten.

Har tyvÀrr samma upplevelse. Tycker att tradera tar för lite ansvar i sÄdana situationer samt lÄter personer med dÄliga omdömen, tex gÀllande utebliven betalning fortsÀtta.

Vare sig min gamla Casio funkar eller inte sÄ Àr den tyvÀrr trÄkig i utseendet. KÀnner inte att jag vill lÀgga ut sÄ jÀttemycket pÄ en G-shock just nu sÄ efter att ha kollat runt lite sÄ bestÀllde jag en AWG-M100SB-2AER. Den har de viktigaste funktionerna för mig och Àr helt i min smak utseendemÀssigt.

En riktigt clean modell. Lagom stor för de flesta ocksÄ. Har haft en liknande.

En riktigt clean modell. Lagom stor för de flesta ocksÄ. Har haft en liknande.
👍 Underskattad modell. Solar, MB, behĂ€ndig storlek, liten prislapp.
Och den finns dessutom i en massa olika fÀrgvarianter...
awgm100.jpg

Bra val!

Tillbaka
Topp