• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PÄ tal om fetare handleder sÄ tipsade grabben precis om sin klÀttertrÀning dÀr ett moment Àr att mata runt fingrarna i en hink med ris. Jag provade i 2 minuter och fick en brÀnnande kÀnsla pÄ ovansidan av handleden. Det kan ju inte vara helt fel! Finn en G-Shock förresten :)
BD275E93-7F4C-4176-962D-51FD6B73EE2F.jpeg
7B76F2E5-1BCB-40CB-89AD-28144514216E.jpeg
TyvÀrr Àr den delen som klockan bÀrs pÄ den delen av underarmen dÀr senor och ligament Àr fÀsta, och dessa gÄr inte att trÀna starkare eller större. Men greppet kan bli starkare och musklerna runt om, dock inget som gör att en Mr-g krymper ;)
3B9C193B-B87F-480A-8C34-74FD6036B221.png

Glad midsommar alla G’s 😎

Börjar ocksÄ bli sugen pÄ Kingen, trots att jag haft och sÄlt pga storlek. Skrev inte nÄgon i trÄden att GXW skulle börja tas in till Europa, eller har jag drömt det?

BÄda finns att köpa hÀr:
Screenshot_20210625-201929.jpg

Den Ă€r sĂ„ snygg i orangea klĂ€der. 👌

Det som stör mig pÄ Kingen Àr "frigoliten" mellan solpanelen och displayen... tycker de borde göra solpanelen större sÄ den tÀcker "frigolitdelen" helt, men det Àr vÀl sÄ att man skall se hur tuff och tÄlig klockan Àr pÄ insidan...
Har aldrig haft sug efter den, mest pga storleken..

Det som stör mig pÄ Kingen Àr "frigoliten" mellan solpanelen och displayen... tycker de borde göra solpanelen större sÄ den tÀcker "frigolitdelen" helt, men det Àr vÀl sÄ att man skall se hur tuff och tÄlig klockan Àr pÄ insidan...

Frigoliten Àr lite mÀrklig men samtidigt rÀtt cool tycker jag. PÄ blackout syns den dock inte lika mkt som pÄ den positiva displayen.
Men hade du tagit bort frigoliten skulle nog King se vÀldigt stor ut. Den relativt lilla displayen gör att klockan ger ett mindre intryck.
Siffrorna Àr ju ocksÄ lite mindre Àn vanliga squares just för att den ska ge ett nÄgot hanterbart intryck.

Frigoliten Àr lite mÀrklig men samtidigt rÀtt cool tycker jag. PÄ blackout syns den dock inte lika mkt som pÄ den positiva displayen.
Men hade du tagit bort frigoliten skulle nog King se vÀldigt stor ut. Den relativt lilla displayen gör att klockan ger ett mindre intryck.
Siffrorna Àr ju ocksÄ lite mindre Àn vanliga squares just för att den ska ge ett nÄgot hanterbart intryck.
Är det frigolit? Trodde det var plast eller nĂ„t 😁

Förra semestern lÄg min G-Shock 5 veckor pÄ ett tak. I Är ska den fÄ spendera 6 veckor under vattnet, det borde vÀl gÄ? Undra om den kommer rosta mer Àn vanligt.. den andra bilden Àr för 6 mÄnader sen typ dÄ jag skrapade bort blÀstersanden sist.

20210625_083843.jpg

20210301_175627.jpg

Förra semestern lÄg min G-Shock 5 veckor pÄ ett tak. I Är ska den fÄ spendera 6 veckor under vattnet, det borde vÀl gÄ? Undra om den kommer rosta mer Àn vanligt.. den andra bilden Àr för 6 mÄnader sen typ dÄ jag skrapade bort blÀstersanden sist.

20210625_083843.jpg

20210301_175627.jpg

SpÀnnande!
Vad hÀnde efter 5 veckor?

20210625_083843.jpg

20210301_175627.jpg
Den dĂ€r borde ju Casio köpa in och ha som demoex i tĂ„lighet 👍 😁

Gillade inte heller "frigoliten" i början men Àndrade mig efter jag har haft den ett tag. Tycker att det Àr rÀtt cool att kunna se skyddet av modulen. Egentligen Àr det rÀtt löjligt med sÄ mycket skydd för en liten digital modul. En vanlig square Àr tillrÀckligt mycket skydd redan. Hade önskat Kingen har lite större display som 8900.

Gillade inte heller "frigoliten" i början men Àndrade mig efter jag har haft den ett tag. Tycker att det Àr rÀtt cool att kunna se skyddet av modulen. Egentligen Àr det rÀtt löjligt med sÄ mycket skydd för en liten digital modul. En vanlig square Àr tillrÀckligt mycket skydd redan. Hade önskat Kingen har lite större display som 8900.
Fast samtidigt tror jag nog det Àr snyggare med smÄ siffror. Kolla pÄ gd-350. Man kÀnner sig som en pensionÀr med sÄ stora siffror.

Ni med King, vad stÄr det för bokstav i slutet pÄ serienumret? PÄ min stÄr det A men det betyder att klockan Àr tillverkad antingen 2001 eller 2011 vilket inte kan stÀmma.

fhbnna6gseiy.jpg

Ska vi slĂ„ vad att du kommer att bestĂ€lla en GD-350 nĂ€r du kommer upp i min Ă„lder, dvs nĂ€r du blir 50... 😁

Börjar du ocksÄ fÄ synbesvÀr?
Än sĂ„ lĂ€nge gĂ„r det bra att se klockans siffror men framför datorn mĂ„ste jag ha brillor.
Åldern suck.. Tror ocksĂ„ att ögonen tagit skada av allt solariesolande pĂ„ nittiotalet. Utan ögonskydd dessutom. Och ansiktskanoner. Mkt man Ă„ngrar.

Älskar skruvar.
Är nog den enda shock med skruvar i spĂ€nnet?

PXL_20210626_103058377.jpg

Tillbaka
Topp