• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Trevlig midsommar! 😊

D115F25C-3883-4144-83B8-0D798F05CFD3.jpeg

Haha ja, jag har en mörkgrön och svart som stirrar pÄ mig i ett skyltfönster nÀra mig.
Om det blinkar FISH och det Ă€r öppet just dĂ„ tar jag det som ett tecken att det Ă€r dax att köpa... 😆😅

Jag var sugen pĂ„ den gröna men fick tag pĂ„ den blĂ„a för 411 kr pĂ„ Watchia. Den passar bĂ€ttre med fiskarna, den har mer marint utseende 👍

Bilagor

• b868a35d7fad4a78e3e1854bb22ae074.jpeg
    b868a35d7fad4a78e3e1854bb22ae074.jpeg
    69.8 KB · Visningar: 5
Lite mer om the King :

Alpha-gel som bl a anvÀnds i Asics löparskor, anvÀnds frikostigt i King - fyra stÀllen istÀllet för tvÄ(?).

Bezeln bestÄr Àven av tvÄ (!) lager som tillsammans med knappskydden omsluter urverket helt och Àr dÀrmed helt immun mot sand och gyttja. Jag tror inte ens att mudmaster har tvÄ lager bezels?

Och jag har lÀst nÄnstans att King Àven Àr utrustad med tvÄ lager mineralglas.
Dubbel uppsÀttning av allt med andra ord, om det stÀmmer, och tÄl sÀkert dubbelt sÄ mkt stryk :)
Philipsskruvar överallt pÄ band och bezel, inga pins.

Semi-sprÀngskiss :

alphagel.jpg

Äggestet för Alphagel :
Ett okokt Àgg slÀpps frÄn 18 meter och skalet hÄller för stöten som absorberas helt av Alpha-gel.

Ă€gg.jpg

King Àr inte bara en gimmick, det Àr verkligen en square som missbrukat tillvÀxthormoner. ^^

Enligt dr @Fujoor kan man öka omkretsen pÄ handleden.
Kanske inte mÀtt i cm men nÄgra mm iaf?

Sen Àr som sagt inte handledens omkrets avgörande. Helheten Àr viktigare menar jag.
Har jag slÀngt ur mig det? LÄter inte som mig :)

Jag tycker dock mina egna underarmar har vÀxt dom senaste Ären. Klockor som har för stora innan sitter nu bra. Kan ju vara helhetsintrycket sÄklart?

Har jag slÀngt ur mig det? LÄter inte som mig :)

Jag tycker dock mina egna underarmar har vÀxt dom senaste Ären. Klockor som har för stora innan sitter nu bra. Kan ju vara helhetsintrycket sÄklart?

Yes you did!
Men jag Àr benÀgen att hÄlla med. Jag har inte kört nÄn ren grepptrÀning men en del chins och mark och tycker mig ha fÄtt lite tjockare handleder som spillt över litegranna frÄn underarmarna.
Men som sagt helhetsintrycket Àr viktigare Àn handledens omkrets imo.

Yes you did!
Men jag Àr benÀgen att hÄlla med. Jag har inte kört nÄn ren grepptrÀning men en del chins och mark och tycker mig ha fÄtt lite tjockare handleder som spillt över litegranna frÄn underarmarna.
Men som sagt helhetsintrycket Àr viktigare Àn handledens omkrets imo.
Kör ju mycket grepp Àven om jag fuskar med hook grip nÀr det kommer till tyngdlyftning. Men lite mÄste dom ju ÀndÄ vÀxa tÀnker jag. Alla ligament och skit mÄste ju utvecklas lika mkt som resten av kroppen utvecklas ;)

Kör ju mycket grepp Àven om jag fuskar med hook grip nÀr det kommer till tyngdlyftning. Men lite mÄste dom ju ÀndÄ vÀxa tÀnker jag. Alla ligament och skit mÄste ju utvecklas lika mkt som resten av kroppen utvecklas ;)
Jag skaffade ”lifting straps” för ett tag sedan men dumpade dem ganska snabbt. Det kĂ€nns bĂ€ttre att öva upp greppstyrkan Ă€n att anvĂ€nda remmar för att gĂ„ runt problemet.

PÄ tal om fetare handleder sÄ tipsade grabben precis om sin klÀttertrÀning dÀr ett moment Àr att mata runt fingrarna i en hink med ris. Jag provade i 2 minuter och fick en brÀnnande kÀnsla pÄ ovansidan av handleden. Det kan ju inte vara helt fel! Finn en G-Shock förresten :)
BD275E93-7F4C-4176-962D-51FD6B73EE2F.jpeg
7B76F2E5-1BCB-40CB-89AD-28144514216E.jpeg

Glad midsommar och 🐾-fredag, gott folk!
gw_205K_icerc_frogman_05.jpg

GW-200 serien Ă€r helt klart de grodor som sitter bekvĂ€mast för mig. Undrar ifall vi har nĂ„gra fler hĂ€r pĂ„ forumet? đŸ€”
Jag minns en GW-200Z "Final Frogman" som lÄg pÄ K&S för nÄgra Är sedan. Och nÄn grönmetallic variant Ànnu lÀngre tillbaks. :oldman:

För mig med kontra de nya, fast Ă€ndĂ„ inte helt hundra nĂ€r vĂ€rmen kom 🙃 Men hĂ€rligt den Ă€r hos annan g-shockfan, mkt 🐾 för pengen

Har hört att man fĂ„r starka handleder frĂ„n den hĂ€r övningen. đŸ€”

đŸ˜‚đŸ€ŁđŸ’Ș👍

Glad midsommar shockers!đŸ»

För mig med kontra de nya, fast Ă€ndĂ„ inte helt hundra nĂ€r vĂ€rmen kom 🙃 Men hĂ€rligt den Ă€r hos annan g-shockfan, mkt 🐾 för pengen
Ja, det var jĂ€ttekul att den hamnade hos mig till slut 👍👍. Den fĂ„r mycket handledstid hĂ€r.
Ska jag vara Àrlig sÄ har jag aldrig testat DW-9900 Froggien, jag misstÀnker att den sitter Ànnu bÀttre.

Var det inte nĂ„n hĂ€r i trĂ„den som fick hem TVÅ sĂ„na frĂ„n Japan för ett tag sedan? Vad hĂ€nde sen?

Senast Àndrad:
Jag skaffade ”lifting straps” för ett tag sedan men dumpade dem ganska snabbt. Det kĂ€nns bĂ€ttre att öva upp greppstyrkan Ă€n att anvĂ€nda remmar för att gĂ„ runt problemet.
Det Àr nog smart ja. Jag kör bara mina nÀr jag vill spara tummarna. Har Àven lyftar remmar som flyger av om du slÀpper greppet. Lite som en sÀkerhetsÄtgÀrd.

ontopic: kul att kingen har hypats sÄ mycket :)

Jag höll ju pĂ„ och tjatade om King hit Ă„ King dit ett par Ă„r. Lyckades du missa det? 😁
Nu för tiden fotar jag helst den som jag byggt om i stĂ„l men annars Ă€r GXW-56-1BJF den solklara favoriten 😍
20200413_105135.jpg
20191110_142212.jpg
20190808_143225.jpg
20200527_220545.jpg
20210208_212204.jpg

GXW-56 1JF och blackout ser ibland nÀstan ut som tvÄ olika modeller. Displayen Àr ju lika liten pÄ bÄda men pÄ 1JF blir det mer uppenbart dÄ kontrasterna Àr sÄpass starka? Blackout saknar en hel del text ocksÄ. T ex "shock absorber" pÄ ramen mitt pÄ displayen.

Tillbaka
Topp