• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Helsike, den hÀr Àr ju skitsnygg!
Kanske inte vĂ€rd 4000:- men absolut 1500:- 😎

20210709_194330.jpg
 
Jag har lite tankar ang om bullbars. Tycker att det ser tuff och bra ut.

Visst skyddar den klockan lite extra. Men jag tror att bezel tar emot mer stryk frÄn bullbar vid olycka.
I och med att bullbaren Àr rund ( stÄltrÄd Àr ju runt ) Àven om du aldrig smÀller till den, nÀr du tar bort bullbaren sÄ kommer det
att finnas mÀrke efter den. Pga av konstruktionen, vid smÀll kommer den att Äka in i bezel, eftersom bullbar Àr av metall och bezel Àr av mjukare resin. Hade bullbaren varit mer platt dÀr den sitter fast pÄ bezel hade det varit annorlunda. Men klart poÀngen Àr ju att modullen och glaset ska skyddas, i det fallet gör den det.

Det Àr i alla fall min egen teori. Behöver inte alls stÀmma. :)
 
Vad tycker panelen om bull bars och vad Àr syftet med bull bars?
Jag har bara sett det pÄ bild med generellt tycker jag att det ser riktigt otrevligt ut. De skymmer sikten och tillför inte sÄ mycket skyddsmÀssigt eftersom bezeln pÄ de flesta G-Shocks skyddar tillrÀckligt. Förmodligen samlar de Àven skit.
 
Jag har lite tankar ang om bullbars. Tycker att det ser tuff och bra ut.

Visst skyddar den klockan lite extra. Men jag tror att bezel tar emot mer stryk frÄn bullbar vid olycka.
I och med att bullbaren Àr rund ( stÄltrÄd Àr ju runt ) Àven om du aldrig smÀller till den, nÀr du tar bort bullbaren sÄ kommer det
att finnas mÀrke efter den. Pga av konstruktionen, vid smÀll kommer den att Äka in i bezel, eftersom bullbar Àr av metall och bezel Àr av mjukare resin. Hade bullbaren varit mer platt dÀr den sitter fast pÄ bezel hade det varit annorlunda. Men klart poÀngen Àr ju att modullen och glaset ska skyddas, i det fallet gör den det.

Det Àr i alla fall min egen teori. Behöver inte alls stÀmma. :)
Bullbar Àr bara för utseende skull. Visa modeller har den förinstallerade till och med.

Initial D
https___hypebeast.com_image_2020_12_bait-g-shock-initial-d-dw5600-watch-raffle-000.jpg

N.Hoolywood
Screenshot_20210709-214114.jpg
 
Lite som kommer att lÀmna dom nÀrmsta mÄnaderna.

MTG-B1000Rb-2A

casio g-shock mudmaster gwg-1000-1a9er
KITH x G-Shock GM-6900 Rainbow for 2021 10th Anniversary
Casio G-Shock British Army Special Edition Mudmaster GG-B100BA-1AER
casio g-shock x porter gm-5600 ey-1dr
DW5600TMN JDM
DW 5600E GOLD JDM
DW 5735D
GBD-H1000 8er
GM5600SCM
GM6900G
 
Senast Àndrad:
Lite som kommer att lÀmna dom nÀrmsta mÄnaderna.

MTG-B1000Rb-2A
MRG-G2000R-1ADR
casio g-shock mudmaster gwg-1000-1a9er
KITH x G-Shock GM-6900 Rainbow for 2021 10th Anniversary
Casio G-Shock British Army Special Edition Mudmaster GG-B100BA-1AER
casio g-shock mudmaster gwg-1000-1a1
casio g-shock x porter gm-5600 ey-1dr
casio g-shock gmw-b5000v-1
casio g-shock gmw-b5000 RÖD
casio g-shock gmw-b5000 ROSE GOLD
casio g-shock gmw-b5000 BLÅ MED GUMMI
DW5600TMN JDM
DWE5600CC
DW 5600E GOLD JDM
DW 5735D
GBD-H1000
GM5600SCM
GM6900G
Godammit! Det dĂ€r var en gedigen lista av godbitar 😼
Visst att man sett att du har en och annan lÀckerbit men det dÀr Àr ju bara WOW!

Mudmaster 1a1 kommer jag hĂ„lla utkik efter iaf 😊
 
Morrn morrn pĂ„ er! 😊
Trevlig lördag! 😊

VĂ€cktes idag av ljud pĂ„ altanen. Denna lilla krabat som inte ser sĂ„ gammal ut verkar olycklig. Vet inte riktigt varifrĂ„n den lilla kommer men verkade vilja komma uppĂ„t sĂ„ fick ta em svĂ€ng ner till garaget och hĂ€mta en lĂ„ng brĂ€da sĂ„ nu kan den gĂ„ upp högre till den övre altanen och klĂ€ttra upp under taket dĂ€r. Den försökte hoppa flera ggr men misslyckades. Hoppas den hittar sina förĂ€ldrar och syskon igen.đŸ™đŸ»đŸ˜

A94110FE-B025-4A40-890A-F0EBC1EBE958.jpeg
 
Laddar för att smyga upp pÄ övervÄningen.

Eftersom att vi totalrenoverar den sĂ„ Ă€r det strömlöst för tillfĂ€llet. IgĂ„r kvĂ€ll gick jag upp i mörkret för att stĂ€nga till fönsterna. Kom runt hörnet nĂ€r jag sĂ„g konturerna av en (stor?) fladdermus som cirkulerade i rummet :oops: Sprang ner i panik😁
42D65DB6-53E5-4C05-B94B-7B47A5A91258.jpeg
 
Laddar för att smyga upp pÄ övervÄningen.

Eftersom att vi totalrenoverar den sĂ„ Ă€r det strömlöst för tillfĂ€llet. IgĂ„r kvĂ€ll gick jag upp i mörkret för att stĂ€nga till fönsterna. Kom runt hörnet nĂ€r jag sĂ„g konturerna av en (stor?) fladdermus som cirkulerade i rummet :oops: Sprang ner i panik😁
42D65DB6-53E5-4C05-B94B-7B47A5A91258.jpeg
RĂ„kade ut för samma sak i ett Ă€ldre hus vi hade hyrt pĂ„ Åland. Fast i det fallet hade jag o sambon gĂ„tt och lagt oss för natten, nĂ€r vi bĂ„da tvĂ„ innan vi hade somnat mĂ€rkte, inte hörde, att nĂ„got flög genom rummet i mörkret.
Ut for vi bĂ€gge tvĂ„ och la oss inne i barnes rum 😂
Det blev mĂ„nga förklaringar pĂ„ morgonen 😄
 
Laddar för att smyga upp pÄ övervÄningen.

Eftersom att vi totalrenoverar den sĂ„ Ă€r det strömlöst för tillfĂ€llet. IgĂ„r kvĂ€ll gick jag upp i mörkret för att stĂ€nga till fönsterna. Kom runt hörnet nĂ€r jag sĂ„g konturerna av en (stor?) fladdermus som cirkulerade i rummet :oops: Sprang ner i panik😁
42D65DB6-53E5-4C05-B94B-7B47A5A91258.jpeg
Var det till dig @Staafen Ă„kte pĂ„ sin KS-semester alltsĂ„ 😁
 
.
Laddar för att smyga upp pÄ övervÄningen.

Eftersom att vi totalrenoverar den sĂ„ Ă€r det strömlöst för tillfĂ€llet. IgĂ„r kvĂ€ll gick jag upp i mörkret för att stĂ€nga till fönsterna. Kom runt hörnet nĂ€r jag sĂ„g konturerna av en (stor?) fladdermus som cirkulerade i rummet :oops: Sprang ner i panik😁
42D65DB6-53E5-4C05-B94B-7B47A5A91258.jpeg

LÀskigt. De bÀr ju pÄ en massa virus.
 
Tillbaka
Topp