• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Till dig @hammersmahed ;)
AF3AE6E6-6E77-4879-BE5A-433970CD7A4B.jpeg
Sluta upp med det dÀr. En annan drabbas ju indirekt av frogmanfeber ocksÄ...

28 G... dÄ lÀr du ha testat det mesta som gÄr att testa? Vilken Àr du mest nöjd med?

Tror att Mudmaster GWG-1000 Ă€r den jag gillat bĂ€st. Gillar ana-digi och dessutom Ă€r den verkligen lĂ€sbar. Trots storleken sĂ„ sitter den riktigt bra pĂ„ armen. Älskar Frogman-serien men dom sitter tyvĂ€rr inte lika bra. Squares Ă€r kul men lite trĂ„kiga tycker jag. Burit mĂ„nga 6900’s och gillar bĂ„de utseendet och storleken. VĂ€ntar pĂ„ att det ska komma en GW-5000 screwback i runda formatet, det skulle kunna bli en favorit.

Tror att Mudmaster GWG-1000 Ă€r den jag gillat bĂ€st. Gillar ana-digi och dessutom Ă€r den verkligen lĂ€sbar. Trots storleken sĂ„ sitter den riktigt bra pĂ„ armen. Älskar Frogman-serien men dom sitter tyvĂ€rr inte lika bra. Squares Ă€r kul men lite trĂ„kiga tycker jag. Burit mĂ„nga 6900’s och gillar bĂ„de utseendet och storleken. VĂ€ntar pĂ„ att det ska komma en GW-5000 screwback i runda formatet, det skulle kunna bli en favorit.

Mudmaster Àr utan tvekan bland de snyggaste G-shocks som finns. TyvÀrr för stor för mig.
HÄller med om att squares "poppar inte ut" pÄ samma sÀtt som t ex Rangeman eller Mudmaster, Mudman, Frogman etc men det Àr just kontrasterna mellan stora och bulkiga och klassiskt fyrkantiga och diskreta som lockar mig.
6900 har jag aldrig testat heller. MÄnga modeller jag gÀrna skulle vilja prova!

Dw-6600 var min första G och en trogen följeslagare i 14 Är... synd att Casio begravde den... oooj vad jag skulle vilja köpa en sÄn igen...
För mig, Dw-6600, 6900 och G-6900 ÄR perfekta Shocks i alla avseenden, nĂ€r man summerar alla attributer sĂ„ som priset, storleken, batteritid och funktioner... allt som behövs i det vardagliga livet finns dĂ€r...
De enda tvĂ„ problem som finns med de Ă€r att vĂ€lja rĂ€tt fĂ€rg pĂ„ klockan och armbandet: det Ă€r armbandets design som stĂ€ller till problem med ”alligatortĂ€nder” pĂ„ handleden och oflexibilitet vid luggarna som gör att klockan kĂ€nns för bred pĂ„ handleden.

2DB6B012-FA3A-4CD0-BFB7-68CD07348106.jpeg

Ana-digi GBA har jag sneglat pÄ men gillar inte riktigt ögat i högra hörnet i kombination med analoga visare... dÀremot den hÀr GA-800 (utan BT) ser mycket bÀtre ut Àn GBA.
Skönt att Casio Àr pÄ vÀg nerÄt storleksmÀssigt och det hÀr formatet och storleken passar nog 95% av alla nuvarande och framtida G-handleder :cool:

35F50A85-EB52-4C17-8310-C052AC5FB7AA.jpeg

Ana-digi GBA har jag sneglat pÄ men gillar inte riktigt ögat i högra hörnet i kombination med analoga visare... dÀremot den hÀr GA-800 (utan BT) ser mycket bÀtre ut Àn GBA.
Skönt att Casio Àr pÄ vÀg nerÄt storleksmÀssigt och det hÀr formatet och storleken passar nog 95% av alla nuvarande och framtida G-handleder :cool:

Den var inte alls dum. Gillar ocksÄ att de fick med den stora ljusknappen.

Det stora mysteriet för mig Àr varför har Casio bytt 8-ans fÀrgbetÀckning frÄn beige till grÄ?
NĂ„gon som vet svaret?

Finns ocksÄ som 35-Ärs jubileumsmodell...

Tillbaka
Topp