• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dragkroksmonterings-G 😁
Och lite rostlagnings-G oxĂ„đŸ˜Ž
IMG_20210814_141044.jpg
IMG_20210814_141027.jpg
Ser ut som vi har samma extremt bekvÀma och tÄliga kombo. 5610 pÄ kombi
.
D206F082-E471-433E-B3DD-DE35E4817E72.jpeg
7AB3914E-B854-420A-AD6E-0E9FA366C0E1.jpeg
7C256266-1EF6-44D4-BD09-2E133EB2BE04.jpeg

Ah trist, testa tvÀtta rent kontakten med en bomullspinne och lite isopropanol.

Edit: Jag tog ut modulen frÄn min Rangeman och satt tillbaka och det funkar. Har du dubbelkollat om kontakten verkligen sitter rÀtt innan du tryckte ner lÄset?
PXL_20210814_130644955.jpg
Ja flera gÄnger. Att rengöra med alkohol kan vara nÄgot. Kanske behöver en sÄ pincett du har ocksÄ. Vart köpte du den?

Jajjemen, den Ă€r suverĂ€n till det mesta😀
KombilĂ€nken har jag pĂ„ i stort sett alla mina fyrkanter👍
Jag la in en köpesannons hÀr pÄ KS för ett halvÄr sedan. Hade glömt bort det men fick ett pm under semestern sÄ kunde jag montera pÄ det förra vecka. Tidigare satt det nÄgot mjukare bandet frÄn en gw5000. Det har har Àldsta sonen fÄtt till sin 5610. Har Àven tvillingpojkar med 5610 sÄ nu har all fyra grabbar i familjen likadan klocka.

Jag la in en köpesannons hÀr pÄ KS för ett halvÄr sedan. Hade glömt bort det men fick ett pm under semestern sÄ kunde jag montera pÄ det förra vecka. Tidigare satt det nÄgot mjukare bandet frÄn en gw5000. Det har har Àldsta sonen fÄtt till sin 5610. Har Àven tvillingpojkar med 5610 sÄ nu har all fyra grabbar i familjen likadan klocka.
Jag har alltid minst en kombilĂ€nk i reserv, för sĂ€kerhets skull, om det rĂ„kar dimpa ner nĂ„n ny fyrkant😁

.
Det blir ju sÀkert lite mjukare med tiden, Àven om det brukar krÀva relativt mycket anvÀndning. Jag sÄg dÀremot en bild pÄ insta dÀr man tagit lÀnken frÄn vad jag tror Àr den jag har (B1000D) och monterat den pÄ modellen du har. Det blev jÀvligt snyggt tycker jag.
4462B72F-F2DF-458C-987A-E225E8570E6B.jpeg

Saknar ibland lÀnk pÄ MRG och det blev ju riktigt bra. Dyrt att köpa separat!

• Like
Reactions: Ncs
Ja flera gÄnger. Att rengöra med alkohol kan vara nÄgot. Kanske behöver en sÄ pincett du har ocksÄ. Vart köpte du den?
Finns pÄ Kjell& Co.

Nu snackar vi ”Miami-vibe” - den perfekta fĂ€rgkombon 👍
ApropÄ armbandet
 Shock och armband Àr inte min stil, tycker det ser bÀttre ut med en analog dressare.
FrÄga till alla er som bÀr klockan och armbandet pÄ samma handled:
Vad Àr den rÀtta ordningen:
1. Handen, armbandet, klockan?
2. Handen, klockan, armbandet?
Det kan Stephan Vinkelmann svara pÄ och den korrekta ordningen Àr:
Armband, armband, armband, armband, klockan, armband, armband, armband, armband och till slut armband.

SkĂ„l! đŸ˜†đŸ»

vi.jpg

elizabethdoerr.jpg

ApropÄ armbandet
 Shock och armband Àr inte min stil, tycker det ser bÀttre ut med en analog dressare.
Tack! Den Àr frÄn throwback serie. Jag gillar denna bÀst. Funderar pÄ modda den med case och modul frÄn B5600BL. Kommer att bli riktig nice tror jag.
Ang. hur man bĂ€r armbanden sĂ„ Ă€r det en smaksak. Man fĂ„r göra precis som man vill tycker jag. 🙂
DQCCCp-UEAAFl_k.jpg

ApropÄ armbandet
Beror pĂ„ vilket armband man har till klockan😁
IMG_20210814_220000.jpg

Tillbaka
Topp