• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Första posten i denna trevliga trÄd. Blev otippat med G-Shock igÄr. Hade lagt ut en köpesannons för en vÀns rÀkning - varpÄ klocka inhandlades. Sen visar det sig att han 2 timmar tidigare köpt sjÀlv, men inte informerat mig, sÄ jag blev med denna skönhet:)

MÄste erkÀnna att det inte gör mig nÄgonting - rackarns vad skön och otroligt befriande att slippa tÀnka pÄ vilken klocka man har pÄ sig nÀr möjlighet till bad infinner sig.

Trevlig kvÀll allesammans!
B8566689-3FD8-4DD9-A636-38CF73B6726C.jpeg

InvÀntar min första gw-5000 och började kolla vad mer det fanns för roliga alternativ. gw5035a-1 Àr nÀst bÀst, men kommer inte betala $800 för en square.
SlÀpps roliga special editions varje Är eller Àr de reserverade för 30th, 35th anniversary?

InvÀntar min första gw-5000 och började kolla vad mer det fanns för roliga alternativ. gw5035a-1 Àr nÀst bÀst, men kommer inte betala $800 för en square.
SlÀpps roliga special editions varje Är eller Àr de reserverade för 30th, 35th anniversary?

Gah, crap! Varför skulle jag kolla vad gw-5035a-1 va för ref!?
Nu blev jag ju sugen pÄ en screwback med negativ display. :banghead:

Senast Àndrad:
VĂ€nta, va?!
800$? Har de stuckit ivÀg sÄ mycket i pris?

Du kommer bli skitnöjd med den du bestÀllde, en av mina favoritklockor som jag har.

Skärmavbild 2018-08-10 kl. 23.52.55.png
VĂ€nta, va?!
800$? Har de stuckit ivÀg sÄ mycket i pris?

Du kommer bli skitnöjd med den du bestÀllde, en av mina favoritklockor som jag har.

De som ligger ute just nu ligger kring dÀr men sen Àr det vÀl tveksamt om de sÀljer. Kikade pÄ completed listings och fanns en del i $600-650 som sÄlde.

GW-5000HR-1 Àr ocksÄ vÀldigt snygg, men Ànnu dyrare.

Senast Àndrad:
Jepp :oops: LÄg dessvÀrre mellan tvÄ hÄl, för tajt eller lite för löst. Det kombinerat med tyngden (kontra vanlig g) gjorde den blev lite otymplig... :(

Kommer jag köpa den mindre ÀndÄ? Ja, den kommer jag att prova :pompus:

Ja iom att det skiljer nÄgra mm lÀngden pÄ klockan sÄ hamnar hÄlen lite annorlunda sÄ möjligt den sitter bÀttre dÄ :)
Jag tycker det iaf den midsize sitter bÀttre pÄ alla sÀtt. Iaf pÄ gummit. Bemödar mig inte pröva med lÀnk ÀndÄ.

Lite observationer frÄn min sida : 3421 modulen som sitter i 5035D Àr riktigt trevlig.
Tidsvisning i alla lÀgen (utom alarm) Àr riktigt trevligt. Skarpa siffror som Àr lite smalare/tunnare Àn de jag Àr van vid.
TvÄ saker jag saknar Àr powersave och dual-time.
Hade varit en fulltrÀff annars. Jag har en gammal G-5000 som visar tid i alla lÀgen och har dessutom dual-time och hade glömt hur praktiskt det Àr.

Edit : En annan finurlig sak som kan vara anvÀndbart Àr att man kan stÀlla in en viss dag i mÄnaden för alarmet. Det gÀller givetvis att vara klar i knoppen och komma ihÄg varför klockan tjuter om t ex 28 dagar. :-I

En smÀrre irritation dock Àr att start/stopp knappen som normalt sitter pÄ nedre/högersida har bytt lÀge och Àr istÀllet en ljusknapp. Kommer dÀrför Ät den i onödan.

Two-tone Àr snyggt förresten ;)

5035d.jpg

Senast Àndrad:
Lite observationer frÄn min sida : 3421 modulen som sitter i 5035D Àr riktigt trevlig.
Tidsvisning i alla lÀgen (utom alarm) Àr riktigt trevligt. Skarpa siffror som Àr lite smalare/tunnare Àn de jag Àr van vid.
TvÄ saker jag saknar Àr powersave och dual-time.
Hade varit en fulltrÀff annars. Jag har en gammal G-5000 som visar tid i alla lÀgen och har dessutom dual-time och hade glömt hur praktiskt det Àr.

Edit : En annan finurlig sak som kan vara anvÀndbart Àr att man kan stÀlla in en viss dag i mÄnaden för alarmet. Det gÀller givetvis att vara klar i knoppen och komma ihÄg varför klockan tjuter om t ex 28 dagar. :-I

En smÀrre irritation dock Àr att start/stopp knappen som normalt sitter pÄ nedre/högersida har bytt lÀge och Àr istÀllet en ljusknapp. Kommer dÀrför Ät den i onödan.

Two-tone Àr snyggt förresten ;)

5035d.jpg
FÄr man se en bild pÄ din gamla 5000 med dual time?

Tillbaka
Topp