• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dw 5035D ute i naturen.

IMG_20180811_153439.jpg

Jo men alla Àldre screwbacks dw-5000-5200-5600c har precis det du sÀger. Tid i alla lÀgen och dual time. Tror Àven dom nya stÄl Shockarna har det.

Min gamla 5600C .
DSC_0062.jpg

Hm. Kanske dags att skaffa en sÄn dÀr vintage. :)
Gillar ocksÄ att ljusknappen sitter dÀr den ska vara pÄ din.

Och vanliga batteridrivna g-shocks, har aldrig powersave eller?

8FA79D60-2919-4E06-AF1E-2B30A01EF805.jpeg

Söker rÄdgivning! Var i en G-Shock butik i Slovakien hÀrom veckan och provade denna, GW-M5610-1ER. Tog inget wrist shot... SkitdÄligt sorry. Kan nÀstan inget om G-Shock, men har en F-91W som jag gillar starkt. Gillar att att den hÀr har solcell och radiotid. Gillar de kvadratiska modellerna. Finns det nÄgot annat liknande jag borde kolla upp innan jag eventuellt slÄr till i en butik i Italien om tvÄ veckor? Tack för tips!

Senast Àndrad:
Priset, den kostar 1150 hÀr i Sverige. Annars bara att köpa om du gillar den, den modulen Àr den jag sjÀlv gillar bÀst Àn sÄ lÀnge och band och bezel gÄr alltid att byta till nÄgon annan fÀrg.
8FA79D60-2919-4E06-AF1E-2B30A01EF805.jpeg
Söker rÄdgivning! Var i en G-Shock butik i Slovakien hÀrom veckan och provade denna, GW-M5610-1ER. Tog inget wrist shot... SkitdÄligt sorry. Kan nÀstan inget om G-Shock, men har en F-91W som jag gillar starkt. Gillar att att den hÀr har solcell och radiotid. Gillar de kvadratiska modellerna. Finns det nÄgot annat liknande jag borde kolla upp innan jag eventuellt slÄr till i en butik i Italien om tvÄ veckor? Tack för tips!

• Like
Reactions: hd1
Heads up pÄ att jag eventuellt kommer slÀppa ivÀg min blÀstrade GMW-B5000. Som ny. Helt fantastiskt fin men kommer inte riktigt överens med G-Shock i stÄl. Kanske fÄr stanna bara för att den Àr sÄ grymt cool men brukar ha svÄrt att ha klockor liggandes som inte anvÀnds.

Det hade varit intressant att se var i vÀrlden variationer av camos sÀljs bÀst.
Kan ju mycket vÀl vara sÄ att desert camo Àr mest poppis bland amerikaner?
Har vÀl mycket att göra med att det Àr i uteslutande "desert-camo" lÀnder de har varit i de senaste 30 Ärens krig och att desert-camo mönstret har blivit synonymt med militÀr pÄ samma sÀtt som vi har det mörkgröna som S.L postade.

Tillbaka
Topp