• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den hÀr Àr fasen en favorit. Kan inte sÀtta fingret pÄ exakt varför.
Blir vĂ€ldigt spĂ€nnande att se GWG-2000 snart 😍
@spammerstakeahike
20210828_135056.jpg

Screenshot_20210828-135521_Chrome.jpg
Har nÄgon sett nÄgra bilder?

Jag gillar den med. Har röda klÀder pÄ min.
7EE6A600-9EEF-4633-9035-0B0235D04F84.jpeg
Konstigt att jag har missat denna klocka. Man blir liksom hemmablind eftersom den inte dyker upp hÀr sÄ ofta. @spammerstakeahike kan du ocksÄ visa dual time pÄ tidvisningsfönstret pÄ din Gulfman? Annars Àr det kanske nÄgot som skiljer eftersom Gulfman inte har 5 knappar, eller?

Creationwatches.... Bra eller inte?? Moms/Tull eller inte?? :)
Nu var det nĂ„gra Ă„r sen jag bestĂ€llde Seiko och Orient dĂ€rifrĂ„n, men pĂ„ de 5 klockorna kom alla i bra skick, kanske Inte i rĂ€tt box, brydde mig inte om sĂ„nt dĂ„ 😂
det blev tull och moms pÄ alla bestÀllningar, men Creation skrev ner vÀrdet pÄ innehÄllet alla gÄnger

Hur det funkar nu vet jag tyvÀrr inte.

Grymt intressant! Tack för utlÀggningen. thumbs up
Ja, jag tror att Ätminstone för smartphones sÄ betyder t ex 0% ikonen inte 0% i praktiken, för ett helt tomt batteri kan ju skadas allvarligt? Och de flesta batterier laddas mkt lÄngsammare efter den nÄtt till t ex 90%.
Förhoppningsvis har Casio ocksÄ tÀnkt pÄ det dÀr och lagt till en finurlig krets. I deras manualer stÄr det gÀrna att man ska ladda sÄ ofta som det gÄr vilket blir kontraproduktivt sett till batterihÀlsan i det lÄnga loppet om den skulle sakna dessa trösklar.

Klocka i vatten + solljus = bÀsta kombinationen. Har sjÀlv aldrig testat detta. :)
Tack, kul att det uppskattades.
Avseende smartphones, sÄ med all sÀkerhet Àr det sÄ, 0% Àr i sjÀlva verket nÄt annat.

Med tanke pÄ den lÄnga erfarenhet Casio besitter tror jag att de har med laddningsoptimering i konstruktionen sÄ att risken för nedbrytning av batteriet ska hÄllas lÄg. Vore Ätminstone mÀrkligt om sÄ inte var fallet.

Konstigt att jag har missat denna klocka. Man blir liksom hemmablind eftersom den inte dyker upp hÀr sÄ ofta. @spammerstakeahike kan du ocksÄ visa dual time pÄ tidvisningsfönstret pÄ din Gulfman? Annars Àr det kanske nÄgot som skiljer eftersom Gulfman inte har 5 knappar, eller?

Yes Gulfman har dual time. Gulfman har bara fyra knappar. Tror skillnaderna nÀstan bara Àr kosmetiska.

Bytesförslag mottages gĂ€rna 😍

Jag har en fundering, Àr nÀstan 100% sÀker pÄ att köpa en steel casioak nÀr den kommer. Men funderar pÄ om det Àr vÀrt att lÀgga pÄ en tusenlapp för att fÄ fler funktioner och en lite snyggare klocka. NÀmligen en GST-B400, har nÄgon av er hanterat den och kan ge omdöme pÄ den?
GST-B400-1AER.jpg
Jag hade en kort. Vart en catch and release. Inte sĂ„ mycket för att jag tyckte den var speciellt dĂ„lig. Riktigt skön storlek och grymt gummiband. Överlag bra kvalitĂ© och snygg.

Det enda jag hade lite problem med var dom ytterst smÄ inverterade displayerna. Riktigt svÄrt att se vad det stod pÄ dom.

Sen var det inte lÀge att brÀnna pengar just nu... Hade ju precis köpt en vit G-6900 oxÄ...

Jag hade en kort. Vart en catch and release. Inte sĂ„ mycket för att jag tyckte den var speciellt dĂ„lig. Riktigt skön storlek och grymt gummiband. Överlag bra kvalitĂ© och snygg.

Det enda jag hade lite problem med var dom ytterst smÄ inverterade displayerna. Riktigt svÄrt att se vad det stod pÄ dom.

Sen var det inte lÀge att brÀnna pengar just nu... Hade ju precis köpt en vit G-6900 oxÄ...
Aah, hade velat testa den. Men uris hade den inte inne. Sen slog impulsen pÄ och jag köpte en svart Casioak.
20210828_150520.jpg

Tillbaka
Topp