• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Denna har verkligen blivit favoritklockan, trots möjlighet att vÀlja en vanlig stÄlklocka blir denna förstahandsvalet varenda morgon.
GD-350 borde landa denna denna vecka, blir kul med lite ombyte.

20210829_111944.jpg

Fick hem min andra G-Shock igÄr. En GBD-100-2.
Ball och robust kÀnns den, precis vad man söker i en G-Shock. Funktioner hos denna skvallrar om en trÀningsklocka med stegrÀknare, trÀningsdagbok, aktivitetskalender via bluetooth med G-Shock appen.
Jag kommer nog dock endast anvĂ€nda den för tid- och datumvisning, samt kanske tidtagning! 😃

Är det nĂ„gon som vet förresten om det brukar sitta skyddsplast över displayen pĂ„ en ny G-Shock? Det satt inget pĂ„ denna, minns ej om det satt nĂ„got pĂ„ min första.

D7A1010C-A2F9-4165-BFF4-F41EC694A4B4.jpeg

5E2D4263-32ED-4E0F-B92D-AFCDF7B2C789.jpeg

Senast Àndrad:
Fick hem min andra G-Shock igÄr. En GBD100.
Ball och robust kÀnns den, precis vad man söker i en G-Shock. Funktioner hos denna skvallrar om en trÀningsklocka med stegrÀknare, trÀningsdagbok, aktivitetskalender via bluetooth med G-Shock appen.
Jag kommer nog dock endast anvĂ€nda den för tid- och datumvisning, samt kanske tidtagning! 😃

Är det nĂ„gon som vet förresten om det brukar sitta skyddsplast över displayen pĂ„ en ny G-Shock? Det satt inget pĂ„ denna, minns ej om det satt nĂ„got pĂ„ min första.

Kan inte minnas att det satt pÄ nÄgon av mina 4 G-shock, sÄ jag tror inte det brukar göra det.

Fick hem min andra G-Shock igÄr. En GBD100.

Vad bra den dÀr displayen Àr.
Ingen skyddsplast pÄ min GBD-H1000 iaf.

Precis som @Syer sÄ gÄr min Mudman nÀstan som en HAQ medan denna modulen du nÀmner fortar sig rejÀlt trots ett ganska sÄ frÀscht batteri.
Precis, min Mudman, CasiOak och Gulfman utan sync missar bara pĂ„ 1-2sek Ă€ven efter en mĂ„nad, men dessa missar ~10sek redan efter nĂ„n vecka. Men jag antar man blivit petig bara, nĂ„n form av OCD sĂ„ fort dem gĂ„r mer Ă€n 1sek fel 😆. Det Ă€r vĂ€l fortfarande mer exakt Ă€n majoriteten av mekaniska ur.

Kan verkligen inte bestÀmma vad jag skall göra med detta hittebarn.
Å ena sidan gillar jag att den Ă€r sĂ„ stealthig, o andra sidan anvĂ€nder jag den knappt eftersom jag inte kan se dom mindre siffrorna utan glasögon.
20210829_145207.jpg

5600BB

För mig Àr det tvÀrtom: jag mÄste sedan 7-8 Är sedan ta av mig(eller titta utanför) glasögonen för att lÀsa pÄ nÀra hÄll.

Kan verkligen inte bestÀmma vad jag skall göra med detta hittebarn.
Å ena sidan gillar jag att den Ă€r sĂ„ stealthig, o andra sidan anvĂ€nder jag den knappt eftersom jag inte kan se dom mindre siffrorna utan glasögon.
20210829_145207.jpg

5600BB
Den borde hamna pÄ K&S fortare Àn du kan lÀsa 29 augusti 14:51:51. Jag har samma problem att avlÀsa datum och dag i sÀmre ljus Àn direkt solsken pÄ min MRG men det Àr Ä andra sidan min precious sÄ den sÀljer jag inte!

Tillbaka
Topp