• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ncs

Rolex
2-Faktor
Det Àr 3X dyrare Àn B5000TB och 2.5X mer Àn trantixxii eller kommande B5000TVA. De Àr till och med dyrare Àn MRG-G2000. Det mÄste vara nÄgot mer Àn poleringen för att kunna ta ut dessa priser.
HÄller helt med. Varken en speciell polering eller nÄgon ytbelÀggning som gör klockan orepbar kan ensamt eller tillsammans rÀttfÀrdiga prislappen pÄ 40k, det mÄste vara nÄgot mer.
 
Barometern Àr lite orolig idag...
20210919_192847.jpg
 

Urtyp

Audemars
Det Àr 3X dyrare Àn B5000TB och 2.5X mer Àn trantixxii eller kommande B5000TVA. De Àr till och med dyrare Àn MRG-G2000. Det mÄste vara nÄgot mer Àn poleringen för att kunna ta ut dessa priser.

HÄller helt med. Varken en speciell polering eller nÄgon ytbelÀggning som gör klockan orepbar kan ensamt eller tillsammans rÀttfÀrdiga prislappen pÄ 40k, det mÄste vara nÄgot mer.

Min gissning Àr att det Àr limited edition som driver upp priset. AlltsÄ Àkta numrerade limited edition pÄ nÄgra hundra ex. och inte "limited edition" som i princip alla G's Àr (med nÄgra fÄ undantag) dÀr man fÄr gissa sjÀlv hur mÄnga ex. som tillverkats.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Min gissning Àr att det Àr limited edition som driver upp priset. AlltsÄ Àkta numrerade limited edition pÄ nÄgra hundra ex. och inte "limited edition" som i princip alla G's Àr (med nÄgra fÄ undantag) dÀr man fÄr gissa sjÀlv hur mÄnga ex. som tillverkats.
Det Àr ingen dum gissning, sÄ kan det absolut vara.
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Min gissning Àr att det Àr limited edition som driver upp priset. AlltsÄ Àkta numrerade limited edition pÄ nÄgra hundra ex. och inte "limited edition" som i princip alla G's Àr (med nÄgra fÄ undantag) dÀr man fÄr gissa sjÀlv hur mÄnga ex. som tillverkats.
G-central skrev sÄ hÀr: "The MRG-B5000 will be positioned as the premier 5000 series square model.". LÄter inte som att den Àr limiterad.

Tittar man noga pÄ prototypen sÄ ser man att det stÀmmer överens med nya bilden med bezel i delar. Intressant design.
1646175917.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
G-central skrev sÄ hÀr: "The MRG-B5000 will be positioned as the premier 5000 series square model.". LÄter inte som att den Àr limiterad.

Tittar man noga pÄ prototypen sÄ ser man att det stÀmmer överens med nya bilden med bezel i delar. Intressant design.
1646175917.jpg


Vilka fördelar finns det med ett pussel-bezel tro?
 

Urtyp

Audemars

Derix

Patek
2-Faktor
Nu nĂ€r suget ökar i trĂ„den sĂ„ Ă„ngrar jag nĂ€stan att jag sĂ„lde min förra veckan 🙄. Lustigt hur man funkar
JĂ€ttemĂ€rkligt beteende - jag Ă€r precis likadan. Mycket gĂ„r i vĂ„gor hĂ€r i trĂ„den ocksĂ„, det bĂ€sta Ă€r om man helt zonar ut nĂ€r snacket drar igĂ„ng om en sĂ€rskild modell 😁
 
Topp