• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
1646175917.jpg
1531463510.jpg

Klockan tillverkas i yamagata vilket borgar för kvalité. Kan inte komma pÄ nÄgot som krÀver yamagata-kvalitet för en square produktion?
Och ack vad dyrt.
 
  • Like
Reactions: L&W

Urtyp

Audemars
Jag lÀste nÄgot om att varje del tas fram och poleras separat innan de sÀtts ihop, troligtvis enligt sprÀngskissen pÄ den lÀckta bilden.
Jag har hört att det Ă€r Japanska oskulder som rullar varje knapp för sig mot insidan av lĂ„ret för den dĂ€r extra glansen. Killar eller tjejer avslöjade inte kĂ€llan som ville vara hemlig. đŸ€·â€â™‚ïž
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Tycker dem Àr ritkigt snygga, vill egentligen inte att en Square ska se ut pÄ nÄgot annat sett. Men förstÄr inte hur man ska motivera MRG's prisklass nÀr vi redan har GMW-B5000TB i Titan med motsv funktioner till lÀgre pris.
Jo de ser bra ut. Den svart ser ut som en Porter i titan med MRG logga pÄ. Men för 40K sÄ vill jag ha Ànnu bÀttre material och finish.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor

Vilken besvikelse. Mockupbilderna verkar ha varit Àkta..

Ser ju vÀldigt trevliga ut, som ni sÀger. Vet nÄgon vad som skiljer jÀmfört med en vanlig titan-fyrkant?

Sjukt.
MRG square alltsĂ„. Är den extra polerad och har knappar i platina osv? Annars skiljer den ju inget frĂ„n en titanare?

Knapert med information hittills men Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r vĂ€l enda skillnaden prislappen. 😆

De som har eller har haft en Mister Gee vet ju att finishen Àr pÄ en mycket hög nivÄ pÄ dem och det kan man inte sÀga om de nuvarande titanmodellerna. Ytfinish hÄllet nog fin kvalla pÄ de befintliga men detaljkvalitet pÄ lÄset och litet andra detaljer har utrymme för att förbÀttras och bör vara betydligt bÀttre pÄ en mrg. NÀr priset stiger sÄ ökar kraven ocksÄ. Att bara fÄ en ny titanare och sÀtta den i mrg-linjen vore otillfredsstÀllande! De mÄste snÀppa upp kvaliteten ytterligare ett varv för att motivera priset.

HÀr Àr en bild pÄ lÄset till min titanare sÄ att alla förstÄr vad jag pratar om.
16320663751746265171799605296648.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
De som har eller har haft en Mister Gee vet ju att finishen Àr pÄ en mycket hög nivÄ pÄ dem och det kan man inte sÀga om de nuvarande titanmodellerna. Ytfinish hÄllet nog fin kvalla pÄ de befintliga men detaljkvalitet pÄ lÄset och litet andra detaljer har utrymme för att förbÀttras och bör vara betydligt bÀttre pÄ en mrg. NÀr priset stiger sÄ ökar kraven ocksÄ. Att bara fÄ en ny titanare och sÀtta den i mrg-linjen vore otillfredsstÀllande! De mÄste snÀppa upp kvaliteten ytterligare ett varv för att motivera priset.

HÀr Àr en bild pÄ lÄset till min titanare sÄ att alla förstÄr vad jag pratar om.
16320663751746265171799605296648.jpg

OK sÀg att poleringen pÄ MRG square Àr riktigt vass. Men prispÄslaget...
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Jag tycker den ser skitcool ut, helt rÀtt av Casio att titta tillbaka pÄ originaldesignen av square nÀr de ska göra en digital MR-G. Kul att fÄ se den redan nu, hade för mig att den skulle slÀppas till 40-Ärsjubileumet, 2023. Men, jag Àr liksom er andra mycket nyfiken pÄ specifikationerna. Det mÄste vara nÄgot som pÄ ett markant sÀtt skiljer den frÄn redan existerande titanmodeller med tanke pÄ priset.
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Det Àr ungefÀr en fördubbling av priset. NÄt mer mÄste man ju fÄ för pengarna, eller hur? Kan det bara vara den nya titanvarianten vad den nu heter?
Det Àr 3X dyrare Àn B5000TB och 2.5X mer Àn trantixxii eller kommande B5000TVA. De Àr till och med dyrare Àn MRG-G2000. Det mÄste vara nÄgot mer Àn poleringen för att kunna ta ut dessa priser.
 
Topp