• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MĂ„ste bara dela med mig... Blev lite full i skratt hĂ€r nyss nĂ€r jag lĂ€ste lokala blaskans artikel om mobilförbud i skolan hĂ€r i byn.. 😁
mobilförbud.jpg

Man mÄste söka upp en klocka för att veta vad klockan Àr....
Kanske dags för pÀronen att skaffa sonen en riktig klocka istÀllet??? ;)

Sorry om det Àr lite OT:angel:

"Söka upp en klocka"... kul uttryck men sorgligt. Om de bara visste hur smidigt det Àr att ha en klocka pÄ handleden.

MĂ„ste bara dela med mig... Blev lite full i skratt hĂ€r nyss nĂ€r jag lĂ€ste lokala blaskans artikel om mobilförbud i skolan hĂ€r i byn.. 😁
mobilförbud.jpg

Snart stĂ„r alla vilsna, sökande Ă„ttondeklassare i byn utanför ert hus för att de söker efter en klocka och har hört att du har 70 stycken! 😉

mobilförbud.jpg

Den nya tidens hjĂ€lplöshet... đŸ€Ł

"Söka upp en klocka"... kul uttryck men sorgligt. Om de bara visste hur smidigt det Àr att ha en klocka pÄ handleden.
Stackars dagens ungdomar.....
Man ska gÄ Ànnu lÀngre tycker jag:
Förbud mot:
Hoodies... generellt!
Inga hoodies, mjukisbyxor eller keps i klasrummet/skolan.
Eftersom lÀs- och skrivfÀrdigheter Àr katastrofala sÄ ska man anvÀnda skÀrmar mer sÀllan och Äterinföra höglÀsning, block och penna.
Och obligatorisk G-Shock pĂ„ handleden đŸ€ŁđŸ‘

Stackars dagens ungdomar.....
Man ska gÄ Ànnu lÀngre tycker jag:
Förbud mot:
Hoodies... generellt!
Inga hoodies, mjukisbyxor eller keps i klasrummet/skolan.
Eftersom lÀs- och skrivfÀrdigheter Àr katastrofala sÄ ska man anvÀnda skÀrmar mer sÀllan och Äterinföra höglÀsning, block och penna.
Och obligatorisk G-Shock pĂ„ handleden đŸ€ŁđŸ‘
Det mest fantastiska i det hela Ă€r ju att antagligen sĂ„ skulle en riktig klocka kosta en brĂ„kdel av vad mobilen ungen "mĂ„ste" ha😳
PĂ„ min tid hade alla klocka.. Kan kanske ha vart för att mobilen inte var uppfunnen.. đŸ€”
GG-B100 för OT😁
IMG_20211006_121644.jpg

En liten frÄga till er som anvÀnder/har en sÄn dÀr coolfire för att ladda upp era klockor. Jag ska testa en för första gÄngen nu och det slÄr mig att den verkligen lyser jÀttestarkt. Hur lÀnge vÄgar/ska man ha sin MRG exempelvis liggande pÄ denna lampa?

Är det ok att ha USB sladden inkopplad till en mobilladdare eller Ă€r det bara till dator typ som gĂ€ller?

2B58997C-FB44-4F5A-901D-C38C2AB9FE91.jpeg
E052FA9B-DDF8-489B-A9E2-A30B3FF0633D.jpeg

En liten frÄga till er som anvÀnder/har en sÄn dÀr coolfire för att ladda upp era klockor. Jag ska testa en för första gÄngen nu och det slÄr mig att den verkligen lyser jÀttestarkt. Hur lÀnge vÄgar/ska man ha sin MRG exempelvis liggande pÄ denna lampa?

Är det ok att ha USB sladden inkopplad till en mobilladdare eller Ă€r det bara till dator typ som gĂ€ller?

2B58997C-FB44-4F5A-901D-C38C2AB9FE91.jpeg
E052FA9B-DDF8-489B-A9E2-A30B3FF0633D.jpeg
jag har laddat pÄ 20k lux i flera timmar utan problem iaf. sÄ lÀnge klockan ligger hyffsat ventilerat bör de vara ok.
DÀremot skulle jag inte vÄga lÀmna den över natten.
Min sÄn laddare har en lÀgre instÀllning pÄ 6k lux om jag mÀrker att klockan bli för varm pÄ 20k.

jag har laddat pÄ 20k lux i flera timmar utan problem iaf. sÄ lÀnge klockan ligger hyffsat ventilerat bör de vara ok.
DÀremot skulle jag inte vÄga lÀmna den över natten.
Min sÄn laddare har en lÀgre instÀllning pÄ 6k lux om jag mÀrker att klockan bli för varm pÄ 20k.
Tack! 👍😊
Min laddare har tre lĂ€gen pĂ„ knappen men det verkar bara vara lĂ€ge tre som lyser och det lyser starkt. 😊
Kollade nu och den klocka som legat i dvala i nÄgra veckor har redan hoppat igÄng pÄ denna korta stund. Ska den dÄ fÄ ligga ett tag till eller ska det vanliga ljuset rÀcka nu?

Tack! 👍😊
Min laddare har tre lĂ€gen pĂ„ knappen men det verkar bara vara lĂ€ge tre som lyser och det lyser starkt. 😊
Kollade nu och den klocka som legat i dvala i nÄgra veckor har redan hoppat igÄng pÄ denna korta stund. Ska den dÄ fÄ ligga ett tag till eller ska det vanliga ljuset rÀcka nu?

Blir klockan alls varm om den legat pÄ den dÀr lampan? Om inte Àr det vÀl safe, men dock med tÀta kontroller för att förvissa dig om att lampan inte fÄr spel och blir het.

Om batterinivÄn Àr pÄ LOW skulle jag lÄta den ligga pÄ fönsterbrÀdan (vinklat sÄ att tavlan tittar mot himlen) i nÄgra dagar för dagsljus Àr ÀndÄ bland det kraftigaste man kan fÄ.

Blir klockan alls varm om den legat pÄ den dÀr lampan? Om inte Àr det vÀl safe, men dock med tÀta kontroller för att förvissa dig om att lampan inte fÄr spel och blir het.

Om batterinivÄn Àr pÄ LOW skulle jag lÄta den ligga pÄ fönsterbrÀdan (vinklat sÄ att tavlan tittar mot himlen) i nÄgra dagar för dagsljus Àr ÀndÄ bland det kraftigaste man kan fÄ.
Ska hĂ„lla koll pĂ„ lampan men flyttar nog klockan till fönsterbrĂ€dan nu nĂ€r den hoppat igĂ„ng. Bra tips, tackar! đŸ‘đŸ˜ŠđŸ€—
KĂ€nns bĂ€ttre för min sinnesfrid att ha klockorna pĂ„ fönsterbrĂ€dan men denna lampa var ju otrolig att kicka igĂ„ng klockan. 😊

Tillbaka
Topp