• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SĂ„ lĂ€nge det Ă€r G-Shock-relaterat gĂ„r det bra att posta hĂ€r va? 😉
@roosterman

20211016_192520.jpg

Spelade en del förr, nu samlar dessvÀrre bössorna mest damm. Airsoft Àr ocksÄ ett gift likt klockor, lÀtt att det spÄrar ur :woot:.
JassÄ ingen till salu dÄ? Funderar pÄ eventuellt att börja kanske :p
Du skulle burit en Camo för bÀsta effekt!
Men snyggt att bÀra den sÄdÀr som en soldat.
Ja egentligen, men den gömdes under jackan som tur va nÀr ja inte kollade pÄ den :p

Har stĂ€llt in alarmen pĂ„ min grabbs g-shock nĂ€r han ska vakna, gĂ„ i skolan, duscha och lĂ€gga sig. Funkar förvĂ„nansvĂ€rt bra och jag slipper pĂ„minna honom hela tiden ocksĂ„ 😃

Ännu en av de perfekta lösningar att fĂ„ barn intresserade av saker som fungerar annorlunda och utan hjĂ€lp an smartphones
. Jag har inga egna barn men ser hur kusinernas 8,10 och 13- Ă„ringar, och Ă€ven min systers 24-Ă„riga dotter agerar heeelt förlamat och förvirrat nĂ€r de inte har mobilen i handen! De Ă€r sĂ„ jĂ€vla rastlösa nĂ€r de inte har mobilen inom armens lĂ€ngd att de blir belastning bĂ„de för de sjĂ€lva och deras förĂ€ldrar.
Men sĂ„ snabbt man applicerar en annan lösning pĂ„ problemet dĂ„ börjar saker ”normalisera sig” och sjunka in
 barnen har ibland sina ”smarta” barnklockor som de pillar pÄ  24-Ă„ringen (alltsĂ„ en vuxen kvinna) som var helt ointresserad av smarta klockor och ”mina fula Casios”, frĂ„gar alltid om hon fĂ„r lĂ„na min Rangeman under sin powerwalk runda, kolla pĂ„ vĂ€dret, ta tiden och pilla med kompassen!!!
 under powerwalken sĂ„ ligger mobilen i jackfickan och inte i handen som innan

Gianni Agnelli goes G-shock?

Snarare Peggy Bundy ;)

008401dada5f28caf06042c4cd1b4cb0.jpg

Ännu en av de perfekta lösningar att fĂ„ barn intresserade av saker som fungerar annorlunda och utan hjĂ€lp an smartphones
. Jag har inga egna barn men ser hur kusinernas 8,10 och 13- Ă„ringar, och Ă€ven min systers 24-Ă„riga dotter agerar heeelt förlamat och förvirrat nĂ€r de inte har mobilen i handen! De Ă€r sĂ„ jĂ€vla rastlösa nĂ€r de inte har mobilen inom armens lĂ€ngd att de blir belastning bĂ„de för de sjĂ€lva och deras förĂ€ldrar.
Men sĂ„ snabbt man applicerar en annan lösning pĂ„ problemet dĂ„ börjar saker ”normalisera sig” och sjunka in
 barnen har ibland sina ”smarta” barnklockor som de pillar pÄ  24-Ă„ringen (alltsĂ„ en vuxen kvinna) som var helt ointresserad av smarta klockor och ”mina fula Casios”, frĂ„gar alltid om hon fĂ„r lĂ„na min Rangeman under sin powerwalk runda, kolla pĂ„ vĂ€dret, ta tiden och pilla med kompassen!!!
 under powerwalken sĂ„ ligger mobilen i jackfickan och inte i handen som innan

Paddor och mobiler Ă€r ett jĂ€dra gissel nĂ€r det gĂ€ller barn. Jobbar hĂ„rt med att försöka fĂ„ min stora grabb att lyfta blicken och titta pĂ„ den riktiga vĂ€rlden istĂ€llet 😅

! Första egengjorda repan. Lite pain Àr det allt.
Vet inte ens hur den uppkom. Men den gÄr inte kÀnna med nageln som tur Àr.
10 sÄna till sÄ blir det en fin patina. :)

PXL_20211017_134108830.jpg
FörstĂ„r precis hur du kĂ€nner. Kommer fortfarande ihĂ„g den första repan jag satte pĂ„ min första nya klocka. Putsad vĂ€gg vs Seiko turtle = sköldpaddan förlorade

! Första egengjorda repan. Lite pain Àr det allt.
Vet inte ens hur den uppkom. Men den gÄr inte kÀnna med nageln som tur Àr.
10 sÄna till sÄ blir det en fin patina. :)

PXL_20211017_134108830.jpg
First cut is the deepest. Borstad titan Ă€r jĂ€ttelĂ€tt att repa. Har en mekanisk klocka i grade 5 borstad titan. Fick första repa redan dagen efter jag fick den. 😄

Tillbaka
Topp