• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lagar till en sen middag 😃

PXL_20211017_174758212.jpg
Jag trodde du satt klistrad vid Tradera nu och höll koll pĂ„ dina G-shocks😉

@dragonhf visst har du en GA-900?
Om sĂ„ eller om nĂ„gon annan vet, gĂ„r det byta band och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt slippa de hĂ€r svarta delarna? đŸ€”
68A23008-52EC-4DDD-8BD3-DFD95332DE40.jpeg

4E0046DC-F7BF-4F2E-8F4C-2C6585BF6647.jpeg
Edit: sĂ„g denna bild nu đŸ€“
4E0046DC-F7BF-4F2E-8F4C-2C6585BF6647.jpeg
Ja, jag har 2st. Men har aldrig bytt band pÄ dem. Om man tittar sÄ verka mÄttet dÀr den svarta delen sitter ganska litet, blir nog svÄrt
att hitta ett sÄ smalt band som sedan efter fÀstet bli mycket bredare, om man inte klipper till det sjÀlv.

Ja, jag har 2st. Men har aldrig bytt band pÄ dem. Om man tittar sÄ verka mÄttet dÀr den svarta delen sitter ganska litet, blir nog svÄrt
att hitta ett sÄ smalt band som sedan efter fÀstet bli mycket bredare, om man inte klipper till det sjÀlv.

inte standard 16mm alltsĂ„? Hade hoppats pĂ„ det sĂ„ man kunde typ köra 6900 band etc. 🙃

Mycket trevlig. Ja det gjorde jag, Ängrar det pyttelite ibland för att den Àr ganska cool men retade mig lite pÄ att kontrasten inte var lite bÀttre. Hade den varit som GD 350 hade jag lÀtt behÄllt den
Det Ă€r grymt mycket klocka för pengarna ju🙂
Dyker det upp nĂ„gon lĂ€mplig till rĂ€tt pris sĂ„ fĂ„r det nog bli en till.. Har ett blĂ„tt stĂ„lkit att klĂ€ upp en 5600 med😁

klickade hem en StĂ„lis idag (4de gĂ„ngen gillt) ;) - det ska bli min nya MTB klocka đŸš”â€â™‚ïž

nÄgon som har ett gummiband till b5000 över? :)
klockan ska ha nÄgon repa pÄ glaset, gÄr detta att polera bort?

klickade hem en StĂ„lis idag (4de gĂ„ngen gillt) ;) - det ska bli min nya MTB klocka đŸš”â€â™‚ïž

Ja, det gÄr. Men det tar ett tag. Och du fÄr vara beredd pÄ att du (sjÀlvklart) mÄste slipa ner allt du polerar till samma djup som repans botten, om du ska ta bort den helt. Annars kommer du att se den nÀr du vinklar klockan mot ljuset.
Sen nÀr du fÄtt bort repan helt sÄ den inte syns mot ljuset kommer du att se att speglingar i glaset förvrÀngs nÀr du vinklar glaset mot ljuset igen. Eftersom glaset inte Àr plant lÀngre.

Sen, rör inte polerpinnen fram och tillbaka utan i smÄ cirklar, annars kommer du att skapa ett lÀngsgÄende dike i glaset istÀllet.

Hur mycket jobb och hur stora effekterna jag beskrivit blir beror sÄklart pÄ repans djup och hur noggrann du Àr.

Hur vet jag allt detta? DĂ€rför att jag har tagit mig genom alla faserna 😄

Vad kan man anvÀnda?
Screenshot_20211018-053015_Samsung Internet.jpg

LÄt den fortsÀtta vara den beater den har varit istÀllet ;)
Om jag inte minns fel sÄ har den var den grymt repig nÀr @Derix köpte den och sen snyggade @Lord_tito88 till den sÄ den blev "borstad" istÀllet nÀr han tog över vÄrdnaden.:)
Kul att den stannar hĂ€r pĂ„ KS iaf👍

Om jag inte minns fel sÄ har den var den grymt repig nÀr @Derix köpte den och sen snyggade @Lord_tito88 till den sÄ den blev "borstad" istÀllet nÀr han tog över vÄrdnaden.:)
ja jag misstÀnkte nÀstan att det var @Derix gamla :)

Ja, det gÄr. Men det tar ett tag. Och du fÄr vara beredd pÄ att du (sjÀlvklart) mÄste slipa ner allt du polerar till samma djup som repans botten, om du ska ta bort den helt. Annars kommer du att se den nÀr du vinklar klockan mot ljuset.
Sen nÀr du fÄtt bort repan helt sÄ den inte syns mot ljuset kommer du att se att speglingar i glaset förvrÀngs nÀr du vinklar glaset mot ljuset igen. Eftersom glaset inte Àr plant lÀngre.

Sen, rör inte polerpinnen fram och tillbaka utan i smÄ cirklar, annars kommer du att skapa ett lÀngsgÄende dike i glaset istÀllet.

Hur mycket jobb och hur stora effekterna jag beskrivit blir beror sÄklart pÄ repans djup och hur noggrann du Àr.

Hur vet jag allt detta? DĂ€rför att jag har tagit mig genom alla faserna 😄

Vad kan man anvÀnda?
Screenshot_20211018-053015_Samsung Internet.jpg
pass pÄ den dÄ :p

ja jag misstÀnkte nÀstan att det var @Derix gamla :)
StÀmmer. Köpt hÀr pÄ Klocksnack innan den gick vidare till @Lord_tito88
Det var Àgaren före mig som hade gÄtt loss med ett sandpapper, förmodligen i tron om att fÄ ett blÀstrat utseende.

Tillbaka
Topp