• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DÄ fÄr man hoppas att nya Mudman bli ungefÀr sÄ hÀr:
Design och skÀrm som nya Rangeman bara storlek mindre, dvs MAX 55mm.
Funktioner: Solar, Alti, Baro och Comp och StegrÀknare dÀr Comp har backtrack funktion baserad pÄ tid och stegrÀknare.
INGEN GPS, BT eller Multiband... GPS och kartor har man i mobilen, Multiband saknar jag inte eftersom min G-9300 diffar bara 3 sek/mÄnad... dvs, total frihet, ingen BT men maxade funktioner ;)

Eftersom GPS-sensorn pÄ nya Rangeman Àr sjÀlva bezeln... sÄ kan man fixa till det att bezeln i den nya Mudman kÀnner av Alt, Baro, temp och Comp.. och visar allt samtidigt pÄ skÀrmen med en enda tryck.
Det hade varit grymt nice! HÄller med om att karta och gps kan man ha i mobilen, det slukar bara batteri. Har hellre en klocka som man byter batteri pÄ en gÄng om Äret Àn laddar varannan dag.

Vi kör denna som fredagsklockan.
Har bestÀmt mig, den gula fÀrgen i texten pÄ ringen ska bort. Vad Àr bÀsta sÀttet utan att skada resin? Aceton pÄ en tops funkar det?
Fortfarande har inte cordurabanden dykt upp Àn som jag vÀntar pÄ. Kommer bli riksnice nÀr fÀrgen Àr borta o cordura Àr pÄ.
DSC_8913.JPG

Det var nÄgon hÀr som anvÀnde ACETONFRI NAGELBORTTAGARE pÄ sin 5600-bezel med perfekt resultat :happyhappy:

Vi kör denna som fredagsklockan.
Har bestÀmt mig, den gula fÀrgen i texten pÄ ringen ska bort. Vad Àr bÀsta sÀttet utan att skada resin? Aceton pÄ en tops funkar det?
Fortfarande har inte cordurabanden dykt upp Àn som jag vÀntar pÄ. Kommer bli riksnice nÀr fÀrgen Àr borta o cordura Àr pÄ.
DSC_8913.JPG

Var det inte nÄgon hÀr nyligen som topsade bort sin text med aceton eller nagellackborttagare?

Att leta efter Shocks pÄ nÀtet kl.5 pÄ morgonen kan vara skadligt... bÄde fÄr ögonen, psyket och plÄnboken :D
Men om vi bortser frÄn priset... :

Ni som har en GWG-1000... Àr ni sugna pÄ GPS-Rangeman?
Ni som har en GPS-Rangeman... har ni nÄn gÄng i erat undermedvetna Ängrat köpet och lÀngtat tillbaka till GWG eller GW-9400?
.... Black Friday Ă€r inte lĂ„ngt bort (eller, Ă„ andra sidan, tiden gĂ„r VÄLDIGT sakta)...har ENORM sug pĂ„ att byta min avatar... :arghh:

Glöm GW-9400. Den Àr en felkonstruktion. Bandhornen gÄr av vid stress pÄ bandet. HÀnde mig, kommer aldrig löpa den igen.

Nu Àr det iofs inte mÄnga som drabbats enligt WUS, kanske 5-6 personer av +1000 Àgare, och merparten hade anvÀnt tredjeparts-delar för att sÀtta pÄ natoband och liknande pÄ sina Rangeman. Men jag hÄller med om att en bra konstruktion ska klara armhÀvningar och man ska kunna stÄ pÄ hÀnderna utan att lugsen knÀcks, oavsett om originalband anvÀnds eller inte!
Casio har gjort en miss hÀr, tyvÀrr. Det vore ju en helt annan femma om bandet lossnade eller att nÄn av de fyra sprintarna knÀcktes vid onormal belastning men att en del av boetten gÄr sönder Àr inte acceptabelt dÄ det inte gÄr att laga.

SjÀlv har jag blivit lite kluven inför min GW 9400. Den platsar klart bland Casios snyggaste modeller men jag vÀljer att ta pÄ mig en annan klocka nÀr jag ska trÀna. Det kÀnns lite löjligt och Àr lite pinsamt om man Àr tvungen att behandla sin G-shock som om den vore en Patek Philippe. En G-shock ska klara bÀnkpress tycker man ju?

Edit :
Jag misstÀnker ocksÄ att kanske en del gÄr omkring med sina Rangeman med dolda belastningsskador. Kanske har luggarna börjat spricka och mÄnga inte mÀrker detta förrÀn de tar bort bandet för inspektion?

Edit 2 :
Har inte Mudman liknande design pÄ sina luggar som pÄ Rangemaster?

Senast Àndrad:
Tack för upplysningen, det fick jag lÀsa om pÄ flera stÀllen pÄ nÀtet....
Jag bĂ€r mina G’s i naturen, inte vid latte-sörplande pĂ„ Expresso House mitt i stan...

FrĂ„gan Ă€r ocksĂ„ hur LÖST pĂ„ handen bĂ€r folk sina Rangemans medan de trĂ€nar eller hĂ„ller pĂ„ med annan aktivitet, sĂ„ att det kan vara orsaken till skadan...

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp