• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den hÀr Àr mysig.
1641641033248.png

B-1000 Ă€r en jĂ€vla fulltrĂ€ff till klocka! 👍

Edit: Eller, nÀr jag tÀnker efter. Hourly Chimes, och ett "start ljud" nÀr man klickar igÄng timern och stopwatch. DÄ hade det varit en fulltrÀff men nu Àr det bra nÀra.

Fast enklast Ă€r ju tvĂ„ i en 😉😃
70D1D86A-14CD-47F0-A045-883793AC1CFB.jpeg
har svÄrt för moddar men de dÀr var frÀckt!

gillar verkligen tyngden i screwbacks jÀmfört med dom vanliga...

har förlagt min 5610 igen, tredje gÄngen det hÀnt pÄ typ 3 mÄnader

blir sÄ sugen nÀr jag ser yonsson's nya metalgearsolid G-shock

hur som sÄ g's jÀvligt hÀrliga att köra nÀr man lÀser om alla trÄkkga rÄn eller besöker rolex ad's med otroligt trpkiga anstÀllda :hilarious:

har tÀnkt en del pÄ en gw-5000u

tÀnkte att det ibland Àr mice att köpa ifrÄn en riktig butik istÀllet för alla köp man gjort via skumma nÀtsidor under alla sina Är

gick in till en stor seiko ad i malmö som Àven sÀljer casio hÀromdagen och frÄgade om ett pris pÄ en 5000....
dom kunde inte ens hitta den i sina system.

nÀr dom vÀl Äterkom sÄ var dÀr mer Àn 30 dagars lev tid och ett pris pÄ 4300

hur kan casio sjÀlva i tyskland ta 299 euro för den och sen listar dom mer Àn 30% mer i sverige?

har tÀnkt en del pÄ en gw-5000u

tÀnkte att det ibland Àr mice att köpa ifrÄn en riktig butik istÀllet för alla köp man gjort via skumma nÀtsidor under alla sina Är

gick in till en stor seiko ad i malmö som Àven sÀljer casio hÀromdagen och frÄgade om ett pris pÄ en 5000....
dom kunde inte ens hitta den i sina system.

nÀr dom vÀl Äterkom sÄ var dÀr mer Àn 30 dagars lev tid och ett pris pÄ 4300

hur kan casio sjÀlva i tyskland ta 299 euro för den och sen listar dom mer Àn 30% mer i sverige?
Egentligen inte svar pÄ din frÄga, men hÀr hittar du den för 239 eur

Egentligen inte svar pÄ din frÄga, men hÀr hittar du den 239 eur

jo jag vet att dom Àr svin billiga med denna modellen och att @Fredrik78 har en till salu hÀr

men hur fan kan listpiset skilja sÄ möe mellan tvÄ eu-lÀnder?

Jet-set liv med guld gshock. Pengar rullar in, det gÄr bra nu, som en viss Petter skulle ha sagt.
@livinl0ud, lugna nu ner dig förÀns det spÄrar...

sÀgs att det började med en guldig g-shock för Jonas Falk med:hilarious:
1569827068.jpeg.jpg

SvÄrbegripligt. Kan det handlar om huruvida generalagenten för respektive land tar in den eller inte?
ja jo Àr vÀl generalagenten hÀr som Àr off!

Hur funkar det med import frĂ„n Tyskland till Sverige dĂ„? Samma som att köpa frĂ„n UK? đŸ€”
Bra frĂ„ga, har sett att vissa urbutiker har olika momssatser beroende pĂ„ vilket land du handlar frĂ„n. SĂ„ det kanske faller pĂ„ sĂ€ljaren (inom eu) och inte köparen att anvĂ€nda korrekt momssats? Å andra sidan har jag handlat flera gĂ„nger frĂ„n tyska butiker utan att betala svensk momstaxa... đŸ€·â€â™‚ïž

Bra frĂ„ga, har sett att vissa urbutiker har olika momssatser beroende pĂ„ vilket land du handlar frĂ„n. SĂ„ det kanske faller pĂ„ sĂ€ljaren (inom eu) och inte köparen att anvĂ€nda korrekt momssats? Å andra sidan har jag handlat flera gĂ„nger frĂ„n tyska butiker utan att betala svensk momstaxa... đŸ€·â€â™‚ïž
Kan sÀga att alla gÄnger jag handlat frÄn Tysklandet, bÄde via bukten och direkt av handlare dÀr , sÄ Àr det det tyska priset som gÀllt. Utan nÄgra extra momsgrejer :)
SĂ„ det Ă€r bara att handla pĂ„ @Derix , du Ă€r ju uppe i samma inköpsnivĂ„ som mig hittills i Ă„r 😁
@L&W Hur mÄnga har du hunnit med Àn sÄ lÀnge??

G-shocks kan lÀtt bli beroendeframkallande!

5735 Àr otroligt trevlig!
burit den nonstop i 2 dagar nu

20220108_170253.jpg

sitter och funderar pÄ om man ska köpa en titanium square eller snÄla Ä köpa en gw-5000...:nailbiting:

fast sen skulle jag gÀrna vilja ha en 5035 square med att matcha min 5735 med

fÄr kanske köpa alla 3:hilarious:

otroligt trevlig trÄd med mycket inlÀgg!
saknar denna fina trevlighet pÄ vanliga forumet!
TyvÀrr sÄ tar inte en titanare bort suget av en gw5000. FrÄga mig hur jag vet, ha ha!
20211229_105132.jpg

AngÄende moms.

"Handla pÄ nÀtet frÄn ett annat EU-land
SÀrskilda regler kan gÀlla nÀr du köper varor frÄn ett annat EU-land och fÄr dem hemskickade. Om företaget du köper frÄn sÀljer varor över ett visst vÀrde till ditt land, dvs. leveranslandet, fÄr företaget inte ta ut moms i sitt eget land.

Momsen ska i stÀllet tas ut i leveranslandet enligt den momssats som gÀller dÀr. TröskelvÀrdetPdf-dokument Àr antingen 35 000 euro eller 100 000 euro, och bestÀms av EU-lÀnderna sjÀlva. Det innebÀr att de flesta större nÀtförsÀljare som levererar inom EU mÄste ta ut och redovisa moms i leveranslandet."

AngÄende moms.

"Handla pÄ nÀtet frÄn ett annat EU-land
SÀrskilda regler kan gÀlla nÀr du köper varor frÄn ett annat EU-land och fÄr dem hemskickade. Om företaget du köper frÄn sÀljer varor över ett visst vÀrde till ditt land, dvs. leveranslandet, fÄr företaget inte ta ut moms i sitt eget land.

Momsen ska i stÀllet tas ut i leveranslandet enligt den momssats som gÀller dÀr. TröskelvÀrdetPdf-dokument Àr antingen 35 000 euro eller 100 000 euro, och bestÀms av EU-lÀnderna sjÀlva. Det innebÀr att de flesta större nÀtförsÀljare som levererar inom EU mÄste ta ut och redovisa moms i leveranslandet."

finns en vÀlkÀnd grÄhandlare i italien, Plus watch som efter att ha sÄlt sin kvot per Är till vissa lÀnder tex sverige vÀgrar att sÀlja mer klockor till kunder i det landet pga den dÀra momsregeln

Tillbaka
Topp