• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Morrn morrn , gym dinka pĂ„, ha en fln Söndag trĂ„den

C3C52CE0-0496-447C-AEC7-47AF0448D9DA.jpeg

HĂ„ller med @daniel svensson
GW-M5610 Ă€r en beater deluxe👍
Alternativet Ă€r nĂ„gon GW-B5600. DĂ„ passar dom flesta bezels och band frĂ„n DW-5600, och dĂ„ finns det hur mycket fĂ€rgkombon som helst😁
GWM
124277.jpg

GW-B5600MG
IMG_20220209_120531.jpg
Skulle ju kunna tĂ€nka mig att vara utan autobacklight, den hĂ€r kĂ€nns vĂ€ldigt rĂ€tt till bonnaklĂ€derna😁
casio-dw-5600rb-3er-klocka.jpg

Du producerar ju det vita guldet.. SĂ„ den passar ju utmĂ€rkt 😁

Edit @Rulle Jepp, det Ă€r en skeletonmodell, men vit i botten 👍
Ja fasen detta gick lite fort i vanlig ordning😂 armbandet va vĂ€ldigt genomskinligt, boetten verkar ju lite mer vit. Armbandet ser ju mer ut som nĂ„t man brukar fĂ„ pĂ„ akuten med nĂ€rmare efterforskning. Kanske blir med detsamma att leta efter ett ersĂ€ttningsband. Finns det eftermarknad band som nĂ„gon av er kan rekommendera till dw 5600?
VĂ€ldigt mycket frĂ„gor😀 vĂ€ldans trevlig trĂ„d detta verkar vara, kul att kunna nörda ner sig i nĂ„got annat mĂ€rke

Kommer ni ihÄg min fina klockvÀska som stod framme, lÀttÄtkomlig och öppen för beskÄdan? Idag stÄr det nÄt annat pynt dÀr :oops:
3B68549C-E874-4368-BA16-F07F518F9B53.jpeg

A99CD14C-FC9D-4C9F-8D5F-65C16C5ADFFD.jpeg
SĂ„na dĂ€r porslinsgrejer brukar ju sĂ€llan anvĂ€ndas mest samla damm, sĂ„ dom behöver ju inte vara lĂ€ttĂ„tkomliga om man ska hĂ„rddra detđŸ€” men Ă€r nog inte lĂ€ge att du tar upp en disskussion om det

Ja fasen detta gick lite fort i vanlig ordning😂 armbandet va vĂ€ldigt genomskinligt, boetten verkar ju lite mer vit. Armbandet ser ju mer ut som nĂ„t man brukar fĂ„ pĂ„ akuten med nĂ€rmare efterforskning. Kanske blir med detsamma att leta efter ett ersĂ€ttningsband. Finns det eftermarknad band som nĂ„gon av er kan rekommendera till dw 5600?
VĂ€ldigt mycket frĂ„gor😀 vĂ€ldans trevlig trĂ„d detta verkar vara, kul att kunna nörda ner sig i nĂ„got annat mĂ€rke
Den du köpt Àr genomskinlig bÄde pÄ band och bezel, men modulen bakom Àr vit och gör att bezel ser vitare ut.
Är det bara "vanlig" smuts sĂ„ tvĂ€ttar du bara rent pĂ„ kvĂ€ll.
HÄller du pÄ med oljor och bromsdamm sÄ Àr det lite krÄngligare.
Köp hem en paket med vita "magiska" flÀcksuddare dom funkar bra till klockor.
Annars Àr det bara att hitta en modell/fÀrg du gillar och sök pÄ Ebay sÄ brukar det finnas delar. Brukar gÄ att hitta i Polen,Israel, Tyskland hos seriösa sÀljare.
16465598745864279251214294488458.jpg

Den du köpt Àr genomskinlig bÄde pÄ band och bezel, men modulen bakom Àr vit och gör att bezel ser vitare ut.
Är det bara "vanlig" smuts sĂ„ tvĂ€ttar du bara rent pĂ„ kvĂ€ll.
HÄller du pÄ med oljor och bromsdamm sÄ Àr det lite krÄngligare.
Köp hem en paket med vita "magiska" flÀcksuddare dom funkar bra till klockor.
Annars Àr det bara att hitta en modell/fÀrg du gillar och sök pÄ Ebay sÄ brukar det finnas delar. Brukar gÄ att hitta i Polen,Israel, Tyskland hos seriösa sÀljare.
16465598745864279251214294488458.jpg
Jag avbestÀllde den. Efter att ha tittat pÄ videos pÄ den sÄ sjönk ha begÀret.
Hur Ă€r det med negativa skĂ€rmar. Jag har en medfödd synsjukdom som gör att jag har nedsatt syn. Är skillnaden mellan en positiv skĂ€rm och en negativ skĂ€rm hĂ€stlĂ€ngder? Bara de Ă€r lĂ€tt att se tiden kan jag tĂ€nka mig en negativ skĂ€rmđŸ€”

Tillbaka
Topp