Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Men si det hade jag inte.. Jag hade bara inte hunnit hemSÄg inte de stog roosterwife först utan roosterman, trodde han bytt klocka![]()
Wow! Den dÀr hamnade lÀngst upp pÄ behöverlistan direkt!![]()
![]()
![]()
![]()
KĂ€lla: WUS/https://www.instagram.com/mingwatch/
Nackdelen med high-end G-shock. Men vÄgar inte anvÀnda den som det Àr tÀnktNu Àr frÄgan⊠har jag gÄtt för lÄngt?
Det visade sig att GWM-B5000TCF-2 inte har hÄrdhetsbehandling pÄ bezel!?. Jag Ädrog mig (klockan) en rejÀlt djup och ful repa ifrÄn övre vÀnstra kanten och snett över överdelen av den platta ovansidan. "Shit happens" brukar man sÀga. Men den störde mig ovanligt mycket. Den verkligen lyste mot den camoprintade matta ovansidan.
Det Àr ju en G-shock, det Àr helt ok med lite repor och mÀrken, sÄ brukar jag tÀnka, men pÄ just denna sÄg det för fult ut. Repan var lÄng och riktigt silverblank, den Àndrade det optiska intrycket av formen pÄ bezel, den sÄg skev utJag började leta efter en reservbezel, utan framgÄng
Jag beslutade mig för att ÄtgÀrda repan nu (och fortsÀtta leta reservbezel).
Detta Àr resultatet.
![]()
Nu har jag en borstad ovansida i naken titan. Man ser inte borstningen pÄ bilden dÄ ljuset Àr lite för dÄligt (fÄr Äterkomma med en bÀttre bild), men jag blev riktigt nöjd
Blev bra tycker jag! NÀstan bÀttre Àn orginalet.Nu Àr frÄgan⊠har jag gÄtt för lÄngt?
Det visade sig att GWM-B5000TCF-2 inte har hÄrdhetsbehandling pÄ bezel!?. Jag Ädrog mig (klockan) en rejÀlt djup och ful repa ifrÄn övre vÀnstra kanten och snett över överdelen av den platta ovansidan. "Shit happens" brukar man sÀga. Men den störde mig ovanligt mycket. Den verkligen lyste mot den camoprintade matta ovansidan.
Det Àr ju en G-shock, det Àr helt ok med lite repor och mÀrken, sÄ brukar jag tÀnka, men pÄ just denna sÄg det för fult ut. Repan var lÄng och riktigt silverblank, den Àndrade det optiska intrycket av formen pÄ bezel, den sÄg skev utJag började leta efter en reservbezel, utan framgÄng
Detta Àr resultatet.
![]()
Nu har jag en borstad ovansida i naken titan. Man ser inte borstningen pÄ bilden dÄ ljuset Àr lite för dÄligt (fÄr Äterkomma med en bÀttre bild), men jag blev riktigt nöjd![]()
Vart ju bra, lite mer tuff, tooligNu Àr frÄgan⊠har jag gÄtt för lÄngt?
Detta Àr resultatet.
![]()
Nu har jag en borstad ovansida i naken titan. Man ser inte borstningen pÄ bilden dÄ ljuset Àr lite för dÄligt (fÄr Äterkomma med en bÀttre bild), men jag blev riktigt nöjd
Tack för lÀnkenBlev bra tycker jag! NÀstan bÀttre Àn orginalet.
Vill du ha ny bezel sÄ finns den att bestÀlla hÀr:
https://www.pacparts.com/part.cfm?sku=91087380864
En av de snyggaste tycker jagGrymt nöjd![]()
![]()
Beklagar sorgen.Hej pÄ er alla klockvÀnner!
Just nu Àr livet tufft dÄ min far nyligen somnat in efter en tids sjukdom.
DÀrav min passivitet hÀr. Men jag har inte övergett er utan kikar in och lÀser lite dÄ och dÄ och kikar pÄ alla era fina G:s. Detta Àr ett sÀtt att skingra tankarna lite sÄ tack för att ni finns.
Min egen hÀlsa ligger i vila just nu som ni sÀkert alla förstÄr men den ska jag jobba pÄ med lÀngre fram bara livet blir lite lugnare och jag ÄterfÄtt lite ork.
Köpte förut nÄgra fina G:s som jag inte hunnit packa upp förrÀn nu natten som var. Bjuder pÄ nÄgra bilder och tackar @S.L sÄ mycket!
Trevlig dag alla och hjĂ€rtligt vĂ€lkommen önskar jag de som Ă€r ânyaâ hĂ€r!![]()
Kan bara hÄlla med!En av de snyggaste tycker jagDen ser dessutom att passa riktigt bra
![]()
Ser bra ut! Ăr titanet borstad under? Hur tog du bort IP behandlingen utan att repa den?Morgonkaffe och bĂ€ttre bilderâŠ
![]()
Det blÀnker till lite i direkt ljus, annars Àr tonen mer matt, precis som lÀnken
![]()
![]()
God torsdag trÄden![]()
Jag vĂ„tslipade först bort repan och IP med 800 grit. Sedan âborstadeâ jag med 400 grit torrt. Min uppfattning Ă€r att laseretsningen Ă€r vĂ€ldigt ytlig och knappt gĂ„r ner i metallen, skulle sĂ€ga att den Ă€r slĂ€t under IP. Rolig upptĂ€ckt var att insidan av bezel hade regnbĂ„gens alla fĂ€rger, antagligen ifrĂ„n laserns vĂ€rme utvecklingSer bra ut! Ăr titanet borstad under? Hur tog du bort IP behandlingen utan att repa den?
Nu Àr frÄgan⊠har jag gÄtt för lÄngt?
Detta Àr resultatet.
![]()
Riktigt stiligt! Den fÄr du ha pÄ dig den 17 mai för den ser allt lite norsk utMitt prosjekt ble sÄnn.
At jeg endelig har prÞvd er imidlertid ganske sÄ ok
Casio DW-5600C med selvlaget print pÄ glasset.
![]()
Riktigt stiligt! Den fÄr du ha pÄ dig den 17 mai för den ser allt lite norsk utTror du att klockan Àr vattentÀt nu? Bytte du ut de gamla packningarna?
Mjölkning pÄgÄr
![]()
Lycka till med att vara först med att checka in pÄ morgonkvisten @roosterman Visserligen har @S.L trappat ner men nu har du plötsligt TVà mjölkbönder i trÄden att tampas medMorgonkaffet Àr bÀst![]()
![]()
Och nÀr de dÀr bilderna togs va vi ju pÄ slutspurten av mjölkningspasset man kanske skulle börja uppdatera nÀr man öppnar ladugÄrdsdörren istÀllet sÄ de blir lite mer svettigtLycka till med att vara först med att checka in pÄ morgonkvisten @roosterman Visserligen har @S.L trappat ner men nu har du plötsligt TVà mjölkbönder i trÄden att tampas med![]()
Jevvlar sÄdana pickadÄllorMin stadiga frukost gav utdelning lol
![]()
Grymt snygg som sagtBra dag för Mr G. Eller hur @Ploprof
Subtilt vacker men samtidigt manlig pÄ avstÄnd men övervÀldigande vacker och lagom blingig pÄ nÀra hÄll.
![]()
![]()