• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tack @daniel svensson för en lila vit rosa skönhet đŸ„° nu har jag 3 fĂ€rgglada snyggingar 😍
IMG_20220318_120335.jpg
IMG_20220318_115942_edit_2042713088174242.jpg
IMG_20220318_120547.jpg
Ja! Nu Ă€r sommaren sĂ€krad med fĂ€rgglada G’s đŸ‘đŸ»
Min hoppar ut ur klocklÄdan ikvÀll

Nu Ă€r frĂ„gan
 har jag gĂ„tt för lĂ„ngt?
Det visade sig att GWM-B5000TCF-2 inte har hÄrdhetsbehandling pÄ bezel!?. Jag Ädrog mig (klockan) en rejÀlt djup och ful repa ifrÄn övre vÀnstra kanten och snett över överdelen av den platta ovansidan. "Shit happens" brukar man sÀga. Men den störde mig ovanligt mycket. Den verkligen lyste mot den camoprintade matta ovansidan.
Det Àr ju en G-shock, det Àr helt ok med lite repor och mÀrken, sÄ brukar jag tÀnka, men pÄ just denna sÄg det för fult ut. Repan var lÄng och riktigt silverblank, den Àndrade det optiska intrycket av formen pÄ bezel, den sÄg skev ut :bag: Jag började leta efter en reservbezel, utan framgÄng :confused:
Jag beslutade mig för att ÄtgÀrda repan nu (och fortsÀtta leta reservbezel).
Detta Àr resultatet.
C78C31F1-3FCB-40D6-B817-CEDB5FAA476F.jpeg

Nu har jag en borstad ovansida i naken titan. Man ser inte borstningen pÄ bilden dÄ ljuset Àr lite för dÄligt (fÄr Äterkomma med en bÀttre bild), men jag blev riktigt nöjd :)

Riktigt bra!

Tillbaka
Topp