• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FrogmanFriday
83CEAEBF-80D5-4EAF-95BE-3AEF25218553.jpeg

DW-5030C pÄ fredagseftermiddagen. Screwback, jubileumsmodell och dessutom en bra modul (3421). Trevlig kombo!
upload_2018-10-12_14-35-36.jpeg

Snygg anniversary!
Yes hÄller med om att denna modul spöar moderniteter som 6 band :)
Hade hellre sett liknande modul för GW 5000 istÀllet för radiosynk, men dÄ med vÀrldstid
PÄ tre mÄnader har min saktat sig tvÄ sekunder.

Snygg anniversary!
Yes hÄller med om att denna modul spöar moderniteter som 6 band :)
Hade hellre sett liknande modul för GW 5000 istÀllet för radiosynk, men dÄ med vÀrldstid
PÄ tre mÄnader har min saktat sig tvÄ sekunder.

Tack! Ja, nu tycker jag att det Ă€r rĂ€tt nice med bĂ„de radiosynk och solpanel, men att ha aktuell tid synlig i tidtagar/timer Ă€r nĂ€stan Ă€nnu bĂ€ttre. Som sagt hĂ„ller dom ju tiden vĂ€ldigt bra Ă€ndĂ„. Fattar egentligen inte varför man inte kunde ha den funktionen pĂ„ just GW5000, men dĂ„ vore den kanske FÖR perfekt!

Tack! Ja, nu tycker jag att det Ă€r rĂ€tt nice med bĂ„de radiosynk och solpanel, men att ha aktuell tid synlig i tidtagar/timer Ă€r nĂ€stan Ă€nnu bĂ€ttre. Som sagt hĂ„ller dom ju tiden vĂ€ldigt bra Ă€ndĂ„. Fattar egentligen inte varför man inte kunde ha den funktionen pĂ„ just GW5000, men dĂ„ vore den kanske FÖR perfekt!

Solpaneler Àr najs. Men ibland sitter jag och tycker att skarp display och tidsvisning i alla lÀgen Àr sÄ grymt skönt. Det Àr lite synd att Casio inte fick till de sista braiga detaljerna.

Solpaneler Àr najs. Men ibland sitter jag och tycker att skarp display och tidsvisning i alla lÀgen Àr sÄ grymt skönt. Det Àr lite synd att Casio inte fick till de sista braiga detaljerna.

HÄller med, men dÄ har man alltid anledning att ha flera och vÀlja emellan... :)

ApropĂ„ anniversarymodeller, tvĂ„ st ”30 Ă„ringar” sida vid sida! (Är lite svag för 5500 serien)
upload_2018-10-12_15-47-28.jpeg

Nu har jag inte provat blÄtandsmodulen i stÄlfyrkanterna, men pÄ papperet kÀnns den riktigt bra. Tid i alla lÀgen, skarp skÀrm och tidsynk. Finns vÀl Àven med resin nu fast bara negativ skÀrm.
HÄller med, men dÄ har man alltid anledning att ha flera och vÀlja emellan... :)

ApropĂ„ anniversarymodeller, tvĂ„ st ”30 Ă„ringar” sida vid sida! (Är lite svag för 5500 serien)
upload_2018-10-12_15-47-28.jpeg
Jag vill ocksÄ ha en 5500. Men om jag har förstÄtt det hela rÀtt finns det inga screwbacks som det gÄr att fÄ tag pÄ bezel till.

Nu har jag inte provat blÄtandsmodulen i stÄlfyrkanterna, men pÄ papperet kÀnns den riktigt bra. Tid i alla lÀgen, skarp skÀrm och tidsynk. Finns vÀl Àven med resin nu fast bara negativ skÀrm.

Jag vill ocksÄ ha en 5500. Men om jag har förstÄtt det hela rÀtt finns det inga screwbacks som det gÄr att fÄ tag pÄ bezel till.

BlÄtandsmodellerna Àr sÀkert schyssta, men jag vet inte... tycker det Àr lite skönt men en klocka som inte ska lira med mobil/dator pÄ nÄtt sÀtt. Helt ologiskt kanske! Har en löparklocka med blÄtand, supertrevlig nÀr den funkar, men det Àr alltid nÄn uppdatering som ska göras, tappar parningen osv. Som sagt, gött med nÄtt som funkar i sig sjÀlvt!

Nu fÄr nÄn rÀtta mig om jag har fel, men tror inga 5500 har screwback, utan bara bakstycken med dom fyra skruvarna. BÀgge mina har moduler med Tough Solar sÄ man behöver ju inte byta batterier och en fördel (eller nackdel, beroende pÄ hur man ser pÄ saken) Àr att dom Àr betydligt lÀttare. Tillsammans med breda bandet sitter dom vÀldigt bekvÀmt!

Tillbaka
Topp