• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Yes, en GW5000. Tro det eller ej, men Ă€r faktiskt inte sĂ„ mĂ„nga andra screwbacks som jag Ă€r intresserad av. Det skulle vara en DW5000C (”speedmodellen”) möjligen, men dom Ă€r ju lite vĂ€l dyra i bra skick..
Speed Àr 5600C aka NASA klockan (som kom 87, 5000 Àr originalet frÄn 83 med tegelstensvÀggen. Speed gÄr att hitta för en tusing men dÄ Àr det am bezels som gÀller.

Speed Àr 5600C aka NASA klockan (som kom 87, 5000 Àr originalet frÄn 83 med tegelstensvÀggen. Speed gÄr att hitta för en tusing men dÄ Àr det am bezels som gÀller.

Hmm, stÀmmer, verkar finnas flera pÄ eBay betydligt billigare Àn jag trodde... det var ju synd, eftersom jag egentligen inte behöver flera klockor... :)

En styggelse för varje sinne. Synen av den brÀnner i mina oskyldiga ögon.
Tycker du det, eller har du glömt en smiley? Nej, men lite mer allvarligt. Den Àr ju inte sÄ lÄngt bort frÄn en G-shock. Enligt uppgift en tÄlig, outdoors-klocka för i mÄnga stycken samma publik som g-shocks. Fast med stöd för loggade GPS-aktiviteter, viss navigering, ABC. Mer smart- och trÀningsfunktioner, men sÀmre batteritid.

Var med avsikt jag stÀllde frÄgan i den hÀr trÄden, för att fÄ lite reflektioner.

I vissa stycken tror jag Garmin kommer att plocka lite frÄn Casio-publiken. I vissa stycken inte alls.

Postade inte för att provocera pÄ nÄgot vis.

Kom ett par paket idag som jag hade glömt av, sÄ det blev till att para ihop ny klocka med band. :)
DSC_1349.JPG

Och den blÄ GW-M5610BA modulen till turkos band o bezel
Har tÀnkt pÄ det dÀr sjÀlv men Àr osÀker om det skulle matcha. Det Àr la bara att pröva :)
NÀr jag köpte min andra 5610ba prövade jag lite olika fÀrgkombinationer. Provade bl.a att fÀrga resin frÄn 5625 i blÄtt. Det blev snyggt pÄ bezeln men den gula fÀrgen sken igenom pÄ bandet vilket gjorde mig missnöjd. Hade man fÄtt till en perfekt blÄ fÀrgning hade det nog sett grymt ut.

IMG_20180814_181944.jpg
IMG_20180814_181225.jpg
IMG_20180814_181159.jpg

Jag ska ivÀg pÄ semester nÀsta vecka sÄ jag fÄr ta tag i det nÀr jag kommer hem.. Jag hoppas att dom inte har nÄgra g shocks i Kalifornien... :greedy::)

Har tÀnkt pÄ det dÀr sjÀlv men Àr osÀker om det skulle matcha. Det Àr la bara att pröva :)
NÀr jag köpte min andra 5610ba prövade jag lite olika fÀrgkombinationer. Provade bl.a att fÀrga resin frÄn 5625 i blÄtt. Det blev snyggt pÄ bezeln men den gula fÀrgen sken igenom pÄ bandet vilket gjorde mig missnöjd. Hade man fÄtt till en perfekt blÄ fÀrgning hade det nog sett grymt ut.

IMG_20180814_181944.jpg
IMG_20180814_181225.jpg
IMG_20180814_181159.jpg

Tycker du det, eller har du glömt en smiley? Nej, men lite mer allvarligt. Den Àr ju inte sÄ lÄngt bort frÄn en G-shock. Enligt uppgift en tÄlig, outdoors-klocka för i mÄnga stycken samma publik som g-shocks. Fast med stöd för loggade GPS-aktiviteter, viss navigering, ABC. Mer smart- och trÀningsfunktioner, men sÀmre batteritid.

Var med avsikt jag stÀllde frÄgan i den hÀr trÄden, för att fÄ lite reflektioner.

I vissa stycken tror jag Garmin kommer att plocka lite frÄn Casio-publiken. I vissa stycken inte alls.

Postade inte för att provocera pÄ nÄgot vis.
Är vĂ€l mer en utmanare till Casio Pro Trek-serien snarare Ă€n G-shock i sĂ„na fall.

Tillbaka
Topp