• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mudmaster Àr en stor klocka och ska se stor ut pÄ handleden. Det Àr det som Àr coolt med den.
PXL_20220709_124311347-02.jpeg

Och Ă€ndĂ„ bara 2cm tjock
 🙈
CD329FA9-D64C-4682-9200-A02D3834F9E8.jpeg

Jag hade bÄda samtidigt
 sÄ kÀndes de pÄ min 16.5-17cm handled:
Mudman sitter som gjuten pĂ„ handleden. Mycket skönt band och ”rundare” kĂ€nsla bĂ„de visuellt och runt handleden. RejĂ€la knappar! En klocka jag mycket Ă„ngrar att jag sĂ„lde. Den var pimpad med brunt band och bezel
 saknar den verkligen.
Rangeman kĂ€nns mer platt pĂ„ handleden och inte mycket större Ă€n Mudman
 visst fler funktioner, direkt Ă„tkomst till stoppur och, som nĂ„gon pĂ„pekade tidigare, den gissar vĂ€dret bĂ€ttre Ă€n SMHI. Barometerfönstret Ă€r verkligen beroendeframkallande. Metallknappar kĂ€nns stadiga.
Kvalitet och konstruktionen pĂ„ luggarna och bandet kan man diskutera lĂ€nge
 ja, allt hĂ„ller vĂ€l sĂ„ lĂ€nge man inte gör avancerad akrobatik, men Ă€r ingen match mot Mudmans band, rör och skruvarna, lycka till med att bryta nĂ„got dĂ€r
 ingen chans!
Valet Ă€r enkelt: behöver du barometern och höjdmĂ€tare köp en Rangeman, klarar du dig med kompass och tempmĂ€taren köp en Mudman 😉👍

Bra sammanfattning.
Mudman kramar handleden sÄ mycket bÀttre, yes.

HÀr en jÀmförelse mellan Rangeman 9400 och Mudmaster 1000. Mudmaster Àr en snÀppet större klocka. Och ca 25g tyngre(93 resp. 118g enligt min köksvÄg).

20220709_193431.jpg

Trots detta omsluter Mudmaster handleden bÀttre för den har kortare platt strÀcka pÄ undersidan.

20220709_193625.jpg

Senast Àndrad:
HÀr Àr min i nulÀget kompletta samling av G-shock. Tror jag, Àr inte helt sÀker pÄ att alla Àr med...
Jag rÀknar att G-shocks nu utgör 40% av min totala klocksamling. Detta hade jag aldrig rÀknat med nÀr jag köpte min första G-shock!
TyvÀrr blir sÄdana hÀr samlingsbilder alltid urusla för mig. Fel speglingar och dÄlig skÀrpa.
Tog fram min Acebeam X45 "ficklampa" och lÀt den lysa pÄ 8000lm lÀget och upp i taket. Jo det blev ljust men matt och oskarpt.
KrÀvs nÄn speciell ljusanordning och bÀttre kamera Àn mobilens. Men hÄll till godo!

20220709_201029.jpg

Senast Àndrad:
Finns inte till skapliga priser lÀngre. Men det ryktas om en ny digital Frogman som ska slÀppas snart.
Trist. Har faktiskt funderat pĂ„ om den blivit discontinued för den verkar vara svĂ„r att hitta som ny men kul om det Ă€r en ny pĂ„ G. 🙂 Finns det nĂ„gon mer info kring dessa rykten?

HÀr Àr min i nulÀget kompletta samling av G-shock. Tror jag, Àr inte helt sÀker pÄ att alla Àr med...
Jag rÀknar att G-shocks nu utgör 40% av min totala klocksamling. Detta hade jag aldrig rÀknat med nÀr jag köpte min första G-shock!
TyvÀrr blir sÄdana hÀr samlingsbilder alltid urusla för mig. KrÀvs nÄn speciell ljusanordning och bÀttre kamera Àn mobilens. Men hÄll till godo!

20220709_201029.jpg
Schysst samling! Vilken skulle du sÀga fÄr mest vs minst handledstid för tillfÀllet?

Letade i historiken och blev osĂ€ker, det kanske var GWF-A som skulle slĂ€ppas igen đŸ€š
"GWF-A1000APF-1A" Àr en ref som förekommer i trÄd pÄ WUS och pÄ Japanska sidor.
NÀmns bl.a. pÄ sidan 12 i den hÀr trÄden:
https://www.watchuseek.com/threads/g-shock-2022-leaks-rumors-thread.5369815/page-17

Med det sagt sÄ har jag för mig att jag Àven lÀst rykten om en kommande mindre Froggie, osagt om det var ana eller digi.

Schysst samling! Vilken skulle du sÀga fÄr mest vs minst handledstid för tillfÀllet?

Den som anvÀnds mest Àr den klassiska standardmodellen högst upp till vÀnster. Den Àr min mesta arbetsbeater av G-shockarna, i alla fall pÄ mitt nuvarande jobb dÀr det Àr mÄnga moment som kan ge en klocka törnar och repor.
Den som anvÀnds minst Àr den i mitten av klockorna lÀngst ned. Det Àr en specialutgÄva, "Burton" jag Àr speciellt rÀdd om.

TyvÀrr blir sÄdana hÀr samlingsbilder alltid urusla för mig. Fel speglingar och dÄlig skÀrpa.
Tog fram min Acebeam X45 "ficklampa" och lÀt den lysa pÄ 8000lm lÀget och upp i taket. Jo det blev ljust men matt och oskarpt.
KrÀvs nÄn speciell ljusanordning och bÀttre kamera Àn mobilens. Men hÄll till godo!

20220709_201029.jpg
Va har du en Twilight Tokyo?😼

Letade i historiken och blev osĂ€ker, det kanske var GWF-A som skulle slĂ€ppas igen đŸ€š
Var det inte en superflopp? Vi fĂ„r hoppas att de vĂ€nder den ryggen och aldrig nĂ€mner den igen. 😬
Det Àr en ny poison frog som ska slÀppas i höst. Sen var det rykte som sÀger att det ska slÀppas en mindre digital frog lÀngre fram.
Poison frog, Àr det den regnbÄgsfÀrgade med genomskinlig bezel? Mindre, digital froggie lÄter som en vansinnigt bra idé och lÀr nog bli en riktig storsÀljare om det blir av! :woot:

Tillbaka
Topp