• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GWG-2000 bland massa fina blommor😀
IMG_20220719_110801.jpg

IMG_20220719_110737.jpg

nice, de va vÀl nÀstan vÀntat att det skulle komma tillslut med tanke pÄ hur poppis CasiOak blivit. Men dem ser bra ut, synd igen bara att dem envisas med negativ display, tycker dem ÀndÄ kunde gjort positiv display pÄ silverfÀrgade varianten.

DÀremot undrar jag om dem kommer bli lika poppis som stÄlis Squares.
StÄlis Squares Àr ju som en lyxigare version av Casios egna gamla klassiska 5000, sÄ de blir som en lyxig retro-klocka inom samma mÀrke. Casioak kÀnner jag blev populÀr för den var just som en Royal Oak fast i gummi, enkel och billigare och med lite glimten i ögat, de va ju ingen som köpte CasiOak pÄ gummi för att dem egentligen ville ha en Royal Oak eller trodde att folk skulle missta den för en AP. Nu nÀr dem gör den i metall blir det nÀstan mer bara som en Casio kopiering av Royal Oak.
Den silvriga borde ha silver visare och positiv display tycker jag. Men det kommer sĂ€kert nya versioner av den framöver. Kanske en i titan ocksĂ„. 🙂

Mina tankar runt B5000 MRG jÀmfört med GMW:
Vad gÀller displayen/modulen hittar jag inga skillnader bortsett frÄn att 3501 (MRG) och 3459 (GMW) anvÀnder olika appar för synkronisering. Har t.o.m. kollat med lupp och upplever dem som likvÀrdiga.
Boett och lÀnk Àr ju mer komplicerat konstruerade pÄ MRG Àn GMW, men det Àr inget man mÀrker eller ser pÄ handleden. Tycker MRGn Àr mycket lik GMW TitanSquaren bortsett frÄn ytfinishen (blank/matt). Största skillnad Àr vÀl att MRGn har halvlÀnkar i lÀnken och att lÄset Àr mer pÄkostat.
GĂ„r det dĂ„ att motivera att MRGn kostar tre gĂ„nger sĂ„ mycket som GMW Titan gjorde? Omöjligt att ge ett objektivt svar pĂ„ det förstĂ„s. ”PosörvĂ€rdet” Ă€r ju obefintligt jĂ€mfört med andra klockor i den hĂ€r prisklassen, sĂ„ den hĂ€r Ă€r nog bara för GShockSquare-fans som njuter av att ha det mest pĂ„kostade som gjorts och tycker att det Ă€r vĂ€rt pengarna.
Jag njuter i alla fall av att bĂ€ra min, Ă€ven om nĂ„gra av mina klockintresserade vĂ€nner tycker att jag har förlorat förstĂ„ndet (helt) 😀

7135BB2E-F848-4F78-BE15-B40AB6D43475.jpeg

Senast Àndrad:
Zooma gĂ€rna in pĂ„ de hĂ€r 2 och börja spekulera. 🙂
Testade att knappa in url:en som stÄr lÀngst ned pÄ sidan:
"
Hmm. We’re having trouble finding that site.

We can’t connect to the server at sansoh.meclip.jp."

Well, wörth a try. đŸ€·â€â™‚ïž

EDIT: SÄg att jag stavat fel. "medclip" ist för medclib
Man kommer dock bara till en inlogg-sida

Om ni vill kan jag ladda upp en bÀttre bild.
Skärmavbild 2022-07-19 kl. 13.35.10.png
LOL spionbilder brukar inte vara högupplösta. 😉

Men man kunde se lite vad det stÄr om dem.

Lite ledtrÄdar:

Den första
DW-5000SS. StÄl case
Tegelsten glass med rött text

Den andra
GM-S5600SS. StÄl skal
StÄr ocksÄ "Since 1983" pÄ glaset

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp