• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gör det jag kanske gör helst av allt. Snickrar.
Behövs en trappa till altanen.
20220719_172931.jpg

Zalandos priser gĂ„r upp och ner. För ett par veckor sedan lĂ„g jag i sĂ€ngen och smurfade pĂ„ deras hemsida och la en G-Shock i varukorgen för 584 kr. Ville inte gĂ„ upp och hĂ€mta betalkortet sĂ„ jag vĂ€ntade till morgonen och dĂ„ var priset 1300 nĂ„nting 😒
Du smurfar vÀl inte? Du bamsar och pussas och kramas extra mycket!

Brukar ibland titta in i olika trĂ„dar pĂ„ KS av nyfikenhet. Idag tittade jag för första gĂ„ngen in i ”Bostadsbubblan”. Blev faktiskt bĂ„de förvĂ„nad och fundersam över hur KS-folk verkar leva. NĂ€r allmĂ€nna kostnadsökningar och rĂ€ntehöjningar debatteras verkar vĂ€ldigt mĂ„nga tycka att det inte blir nĂ„gra större problem för de flesta ” I vĂ€rsta fall fĂ„r man vĂ€l dra ner pĂ„ stĂ€d- och tvĂ€tthjĂ€lp sĂ„ sparar man ju 120000 kr om Ă„ret dĂ€r”. KĂ€nns vĂ€ldigt frĂ€mmande för en pensionerad industritjĂ€nsteman i en smĂ„stad att ta till sig att detta skulle representera den vanliga KSaren đŸ€” 🙂
Bild för topic (Kreta):

99904A21-F5F5-464D-889E-58B5226B6782.jpeg

Brukar ibland titta in i olika trĂ„dar pĂ„ KS av nyfikenhet. Idag tittade jag för första gĂ„ngen in i ”Bostadsbubblan”. Blev faktiskt bĂ„de förvĂ„nad och fundersam över hur KS-folk verkar leva. NĂ€r allmĂ€nna kostnadsökningar och rĂ€ntehöjningar debatteras verkar vĂ€ldigt mĂ„nga tycka att det inte blir nĂ„gra större problem för de flesta ” I vĂ€rsta fall fĂ„r man vĂ€l dra ner pĂ„ stĂ€d- och tvĂ€tthjĂ€lp sĂ„ sparar man ju 120000 kr om Ă„ret dĂ€r”. KĂ€nns vĂ€ldigt frĂ€mmande för en pensionerad industritjĂ€nsteman i en smĂ„stad att ta till sig att detta skulle representera den vanliga KSaren đŸ€” 🙂
Bild för topic (Kreta):

99904A21-F5F5-464D-889E-58B5226B6782.jpeg
Du Àr inte ensam. DÀrför kÀnns det skönt att dra sig tillbaka till G-ShocktrÄden igen, lika gemytlig och prestigelös som vanligt :)

- HĂ„ller med, det hĂ€r Ă€r en ”mĂ„-bra-trĂ„d”, vilket jag inte upplever att vissa andra Ă€r. Högmod och Ă„ngest skall inte finnas i en hobbymiljö.
”Högmod och Ă„ngest skall inte finnas i en hobbymiljĂ¶â€

Om jag en dag börjar med korsstygn sĂ„ ska jag bannemig trĂ„ckla upp detta citat pĂ„ vĂ€ggen 😂

Innan-morgondopp-i-poolen-G.
Den andra GG-B100 i mina Àgor.
8DB6AEE1-C45A-4AAA-BF41-73A88D354492.jpeg
Eftersom jag varit frĂ„nvarande pĂ„ KS ett tag, sĂ„ kan jag tillĂ€gga att detta ☝ Ă€r pĂ„ en sommarvullen, extremt kraftig handled om 15,5 cm. SĂ„ med det vill jag sĂ€ga att ALLA kan bĂ€ra GG-B100.
Jag har pĂ„ mina klockor dygnet runt och sover utan problem med denna đŸ€· dĂ„ den bĂ€rs skönt.

Tillbaka
Topp