Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Pelargoner finns pÄ Plantagen tror jag.Den dÀr skulle jag verkligen kunna tÀnka mig ocksÄ
Ăven dom i camo?Pelargoner finns pĂ„ Plantagen tror jag.
PÄ ett entusiast-forum kan man aldrig vara riktigt sÀker , men jag tÀnker att du menar jycken. Jo, hon gillar det hÀr med att vara ute i skog och mark stenhÄrt och Àr ett fint sÀllskap!Vilken hÀrlig aktivitet tillsammans!
NÀ, de Àr lite mer rare Àr jag rÀddPelargoner finns pÄ Plantagen tror jag.
LÄter sunt faktiskt, lÀtt att de blir en mani nÀr man vÀl börjar köpa. Ibland kÀnner man för samma klocka en vecka iaf hÀr men sen fÄr man dÄligt samvete o börjar motionera alla andraSkitig Peggy som har spenderat veckan med att tapetsera och flytta. Men nu Àr iaf flytten Àntligen klar.
Intresset för nya klockor har dalat rejÀlt sÄ har börjat med att ha samma klocka iaf en till tvÄ mÄnader i taget innan jag byter. KÀnner att jag uppskattar dom jag har mer nÀr jag inte köper och sÀljer klockor pÄ löpande band.
Dock sÄ skulle en roséstÄlis inte sitta fel en vacker dag.
Skitig Peggy som har spenderat veckan med att tapetsera och flytta. Men nu Àr iaf flytten Àntligen klar.
Intresset för nya klockor har dalat rejÀlt sÄ har börjat med att ha samma klocka iaf en till tvÄ mÄnader i taget innan jag byter. KÀnner att jag uppskattar dom jag har mer nÀr jag inte köper och sÀljer klockor pÄ löpande band.
Dock sÄ skulle en roséstÄlis inte sitta fel en vacker dag.
FörstÄr inte vad ni menarLÄter sunt faktiskt, lÀtt att de blir en mani nÀr man vÀl börjar köpa. Ibland kÀnner man för samma klocka en vecka iaf hÀr men sen fÄr man dÄligt samvete o börjar motionera alla andra
Den ligger i lÄdan och marinerar.
LÄter sunt faktiskt, lÀtt att de blir en mani nÀr man vÀl börjar köpa. Ibland kÀnner man för samma klocka en vecka iaf hÀr men sen fÄr man dÄligt samvete o börjar motionera alla andra
IgenkÀnninghetsfaktor högPersonligen har jag uppenbarligen nÄn diagnos för nÀr jag Àr inne pÄ nÄt intresse sÄ kan jag inte sÀtta stopp. Under flera Är tidigare sÄ var jag inne pÄ ficklampor och skaffade vÀl 1 ny lampa i veckan nÀr det var som vÀrst. Och nÀr det gÀller armbandsur sÄ Àr det nÀstan likadant. Klockor Àr dock dyrare sÄ blir inte riktigt samma frekvens i lÀngden. Men inget av mina nördintressen har fÄngat mig som klockor har gjort. Jag gör ju försök att bestÀmma mig för att nu fÄr jag vara nöjd. Men det dyker hela tiden upp nya modeller som jag bara Mà STE ha...
HÀr Àr du inte ensam, diagnosen har inget namn Ànnu men vi Àr flera som lider av det beteendet. Jag har svÀngt mellan flera intressen genom Ären men mÄste ÀndÄ erkÀnna att klockor Àr det mest praktiska för de tar ingen plats alls plus att de Àr vÀldigt lÀtta att skicka med posten om man skulle fÄ för sig att sÀlja dem vidare.Personligen har jag uppenbarligen nÄn diagnos för nÀr jag Àr inne pÄ nÄt intresse sÄ kan jag inte sÀtta stopp. Under flera Är tidigare sÄ var jag inne pÄ ficklampor och skaffade vÀl 1 ny lampa i veckan nÀr det var som vÀrst. Och nÀr det gÀller armbandsur sÄ Àr det nÀstan likadant. Klockor Àr dock dyrare sÄ blir inte riktigt samma frekvens i lÀngden. Men inget av mina nördintressen har fÄngat mig som klockor har gjort. Jag gör ju försök att bestÀmma mig för att nu fÄr jag vara nöjd. Men det dyker hela tiden upp nya modeller som jag bara Mà STE ha...
Har sÀkert 8 gitarrer frÄn gammalt missbruk i tonÄren byttes mobiler pÄ löpande band nu gshockaHÀr Àr du inte ensam, diagnosen har inget namn Ànnu men vi Àr flera som lider av det beteendet. Jag har svÀngt mellan flera intressen genom Ären men mÄste ÀndÄ erkÀnna att klockor Àr det mest praktiska för de tar ingen plats alls plus att de Àr vÀldigt lÀtta att skicka med posten om man skulle fÄ för sig att sÀlja dem vidare.
HÀr Àr du inte ensam, diagnosen har inget namn Ànnu men vi Àr flera som lider av det beteendet. Jag har svÀngt mellan flera intressen genom Ären men mÄste ÀndÄ erkÀnna att klockor Àr det mest praktiska för de tar ingen plats alls plus att de Àr vÀldigt lÀtta att skicka med posten om man skulle fÄ för sig att sÀlja dem vidare.
NÀr man varit pÄ Leos med ett treÄrigt barnbarn kÀnns Äldersskillnaden pÄ 64 Är rejÀlt
Men vi har ju ett gemensamt intresse ocksÄ, han tar aldrig av sig klockan frivilligt
StÄr pÄ batteriet att man ska göra AC resetOm det Àr en platta pÄ baksidan som sitter fast med fyra skruvar Àr det bara att öppna och titta.
PÄ vissa modeller sitter det en lös fjÀder som det gÀller att vara vaksam pÄ sÄ att den inte försvinner. IsÄfall blir klockan ljudlös...
Om det Àr screwback Àr det lite knepigare att fÄ loss baklocket.
Batteri kan vara lite pilligt att byta men enkelt om man har synen och tÄlamod...
Om klockan gÄr att fÄ tÀt beror vÀl mycket pÄ o-ringen. Dvs en rund packning precis innanför baklocket. Ibland har den vittrat sönder. Annars Àr det en bra idé att smörja in den med silikon.
Ăldre klockor undviker jag att bada med. Vill man göra det fĂ„r man chansa eller trycktesta.
Vissa klockor krĂ€ver en sk AC-reset efter batteribyte. Ăven det en enkel manöver.
Ser pÄ bild tvÄ att den lilla fjÀdern sitter kvar Àn. Bra jobbat.Grejar lite med G-schock G-011D.
Lite pilligt att bokstavligen hÄlla klockan mellan knÀna och skruva lös ÀndlÀnkarna pÄ lÀnken
Jag lÀste att ett intensivt intresse för nÄgot som man blir helt uppslukad av Àr ett vanligt symptom av asbergers. Kanske jag har en slÀng av det.
Jag tror det Àr som du sÀger att klockor gÄr att krÀnga mycket lÀttare Àn en del andra saker, som dÄ t ex. ficklampor, vilket nog Àr en Ànnu mindre nördhobby Àn klockor.
Det Àr ett lÄs⊠metallfliken ska man inte böja utan den gÄr ner pÄ sidan av batteriet och dÀr kan man peta med en nÄl eller tunn skruvmejsel . DÄ Äker metallfliken upp och man kan ta ut batteriet.Satt nÄgon metallflik över som man behövde böja undan. KÀnns som om jag inte fÄr den att sitta bra igen sen. Men men, bara att försöka. Panasonic CR 1220 hette batteriet i alla fall.
VÄgar du prova?Navigera livet med aspergers syndrom: FörstÄelse, utmaningar och styrkor
Har du nÄgonsin kÀnt dig som om du Àr en pusselbit som inte riktigt passar in i det vanliga samhÀllet? Kanske har du svÄrt för smÄprat och sociala signaler, eller sÄ Àr du vÀldigt passionerad nÀr det gÀller ett specifikt Àmne. Om du kÀnner igen dig i detta kan det vara sÄ att du harwww.psykologitest.se
har varit och kollat in chinos butik i shibuya,tokyo!!Ja, vi fÄr se vad som hÀnder nu. Var nog det konstigaste sÀtt att bestÀlla pÄ jag varit med om