• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dags för lunch, Äker med vatten till betesdjuren
DSC_6121~2.JPG

Med anledning av att @MrIzoard och @Meraborsten förde frisbee pÄ tal sÄ tÀnkte jag idag utmana trÄden med en liten gÄta:

Det Ă€r nĂ€mligen sĂ„ att pĂ„ just denna soliga 🐾-fredag sĂ„ befinner sig min Frogman och jag pĂ„ historisk mark...

gw_205K_icerc_frogman_46.jpg

Det sÀgs att det var en sommardag 2003 som det pÄ denna vackra plats utspelade sig en vÀldigt dramatisk och mycket adrenalin-osande incident. HÀndelsen fick sedermera mycken uppmÀrksamhet. Man kan anta att hÀndelsen bidrog till att sprida kÀnnedom om frisbee-sporten till en större publik.

Vilken historisk hĂ€ndelse talar jag om? đŸ€”

Med anledning av att @MrIzoard och @Meraborsten förde frisbee pÄ tal sÄ tÀnkte jag idag utmana trÄden med en liten gÄta:

Det Ă€r nĂ€mligen sĂ„ att pĂ„ just denna soliga 🐾-fredag sĂ„ befinner sig min Frogman och jag pĂ„ historisk mark...

Det sÀgs att det var en sommardag 2003 som det pÄ denna vackra plats utspelade sig en vÀldigt dramatisk och mycket adrenalin-osande incident. HÀndelsen fick sedermera mycken uppmÀrksamhet. Man kan anta att hÀndelsen bidrog till att sprida kÀnnedom om frisbee-sporten till en större publik.

Kan det vara: ”Vem vare som fakking kasta, aka, frisbee-turken”

FÄr passa pÄ den,dÄ jag gjorde min sista tÀvlingsrunda vid SM I kALMAR 1990..;)

Mjölkar fy för vÀrmen. Imorgon blir det bad igen pÄ dagen lÀngtar till sjön.
Detta Ă€r vĂ€l en av de finare gshockarna jag köpt Ă„ngrar den inte en sekund. en froggie mĂ„ste ingĂ„ i samlingen. Älskar verkligen utseendet pĂ„ denna inte flashig de minsta bara ett instrument😁👍
DSC_6122.JPG

Underbart. Hur gammal var han nÀr han började? Min Àldsta grabb fyller 6 Är i höst och jag funderar pÄ om han "klarar av" en klocka eller om den kommer att försvinna första veckan i skolan.
För helvete! Jack fick sin första klocka innan han fyllde 1 Är. Hans första ord var pappa, hans andra ord var klocka, tredje mamma (sant). Minns inte nÀr han fick sin första GShock men det var tidigt, lÄngt innan 6 Är.

Köp sĂ„dana dĂ€r klĂ€dlappar med telefonnummer pĂ„ och klistra pĂ„ baksidan samt förklara att ”man tar ALDRIG” av sig sin klocka pĂ„ förskolan/skolan, Ă€ven om fröken sĂ€ger att man mĂ„ste.

Jack hÀlsar: Min första klocka lever fortfarande sÄ jag sÀger ja, köp.

Det Àr Àven bra att börja med digitala klockor sÄ man fattar 60 och 12/24-systemen. Idag kör han mestadels analog klocka pÄ nato men varvar med GShocks.

Kan det vara: ”Vem vare som fakking kasta, aka, frisbee-turken”
gw_205K_icerc_frogman_49.jpg
gw_205K_icerc_frogman_48.jpg

Legenden förtÀljer att man, under tysta sommarnÀtter, fortfarande kan höra de bevingade orden:
"SĂ€g vem det fakking va!"
svagt eka mellan trÀden. Samt att man kan ana de omisskÀnnliga dofterna av AXE Body Spray och BOBs blandsaft i den svala nattluften.

gw_205K_icerc_frogman_47.jpg

Glad grodfredag och trevlig helg, gott folk!

Senast Àndrad:
Gomorron!
Klockan 04 Àr det baddags, det Àr sen gammalt. Men attans vad mörkt det Àr nu sÄ hÀr söder om polcirkeln... :)

Lögardags-G DW-6900 pÄ hursomhelst.

Edit: Ser nu att medan jag varit i mobilotĂ€ckningens förlovade land har lördag blivit utnĂ€mnd till fyrkantens dag av @Aros. Passar mig bra som bakĂ„tstrĂ€vande mot strömmen-motvallsrevolutionĂ€r, dĂ„ kan jag ju göra tvĂ€rtom! 🙃

B778C588-0BEA-42F8-B10A-C1463A30F6D6.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp