• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Äntligen vet jag med sĂ€kerhet. Tack för vetenskapen det var fantamig första gĂ„ngen jag fĂ„tt det "riktiga" l2l vĂ€rdet bekrĂ€ftat. Definitivt för brett för mig. Men jag börjar ju sĂ„ smĂ„tt undra om det gĂ„r att modda första lĂ€nken sĂ„ den inte Ă€r stel, men dĂ„ blir vĂ€l glipan mot bezeln kanske vĂ€l stor tĂ€nker jag.
Du kan fila lite pÄ de hÀr 2 stÀllen som ligger mot boeten för att fÄ en bÀttre vinkel mot handleden. Om du förstÄr vad jag menar.
Screenshot_2022-08-11-23-09-05-07_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg

Äntligen vet jag med sĂ€kerhet. Tack för vetenskapen det var fantamig första gĂ„ngen jag fĂ„tt det "riktiga" l2l vĂ€rdet bekrĂ€ftat. Definitivt för brett för mig. Men jag börjar ju sĂ„ smĂ„tt undra om det gĂ„r att modda första lĂ€nken sĂ„ den inte Ă€r stel, men dĂ„ blir vĂ€l glipan mot bezeln kanske vĂ€l stor tĂ€nker jag.
Nog gÄr det, du blir inte den förste som tar dig an den uppgiften i s f. Men nog blir det ett glapp alltid. Sen Àr det rÀtt lite material lustigt nog, i lÀnkens anslutningsdel, vilket du kan se ovan. Man fÄr nog ta med försiktighet helt enkelt.

Det var nÄn pÄ WatchUSeek som gjort det. Och det Àr precis som du sÀger, dÄ fÄr man leva med en glipa istÀllet. Han hade slipat ner ÀndlÀnkarna.

Edit: lĂ€ste inte klart alla svar, men du fick ju svaren tidigare 🙂

Nu fĂ„r jag chansen att provmĂ€ta med mitt eminenta plastskjutmĂ„tt. Riktigt skönt att anvĂ€nda đŸ˜”â€đŸ’«

Hur som helst gÄr ju resinplasten att böja lite som man vill, och verkar mÀta in pÄ 47 pÄ utsidan.
20220811_222535.jpg

StÄlisen dÀremot tycks mÀta ca 54 mm pÄ insidan.
Sitter vÀl mer eller mindre perfekt pÄ min 17,5 cm handled.
20220811_222827.jpg
20220811_223245.jpg
20220811_223258.jpg

JÀkligt snajdigt med dubbla klockor pÄ samma arm. Allt för vetenskapen!
Perfekt att se dom sida vid sida🙂

Mycket gult i trÄden nu! Trevligt!

FÄr erkÀnna att det Àr snyggare pÄ negativ display men jag har sÄ svÄrt att lÀsa dem

Passar glx-5600 bezeln pĂ„ GW5600 tro? För att testa bara
 det borde den vĂ€l?

8209622E-555E-49B6-9170-85AE3BE6D9C9.jpeg

Senast Àndrad:
NyförvÀrv, sÄ jÀkla bra!

Var lite nervös att guldtonen skulle vara lite tacky, men det Àr den verkligen inte, nedtonad och bara vacker. Har haft Seiko i guldton tidigare och det Àr som natt och dag.

Sitter som en smĂ€ck pĂ„ handleden och snygg som fĂ„ 😘

Fotona Àr tagna i ordningen; inomhus, skugga, direkt solljus.

20220812_105514.jpg

20220812_100345.jpg

20220812_100246.jpg

3eda711f260febd3a823d2302d30cb25.jpg

Tillbaka
Topp