• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jajjemen! Alive and kicking 👍👍

DE05E870-631B-48FD-BAE9-72CEDCF1979D.jpeg
Helt sjukt bra đŸ‘đŸ» 🙂

FrÄga till alla er som har en G med tidvatten-funktion;
Finns det nÄgon site pÄ nÀtet som kan ge lunitidal interval för svenska stÀder?

Googlat men inte hittat nÄgot bra.
I manualen finns Hamburg med pÄ 4:50 men inget nÀrmare Àn sÄ.

Tackar

Jag har inga som helst problem med fyrkanter som har resin-band. Tror den du nÀmner har l2l pÄ 46mm. En helstÄl fyrkant har "stel" första lÀnk som gör l2l till vad jag förstÄr över 50mm. Har dock aldrig fÄtt detta bekrÀftat till nÄgot exakt vÀrde.
Okej, skulle vilja ha en lite större fyrkant nĂ„gon gĂ„ng med liknande retro design🙂. Har 18 cm o ganska bred handled tror jag

Jag har inga som helst problem med fyrkanter som har resin-band. Tror den du nÀmner har l2l pÄ 46mm. En helstÄl fyrkant har "stel" första lÀnk som gör l2l till vad jag förstÄr över 50mm. Har dock aldrig fÄtt detta bekrÀftat till nÄgot exakt vÀrde.
Nu fĂ„r jag chansen att provmĂ€ta med mitt eminenta plastskjutmĂ„tt. Riktigt skönt att anvĂ€nda đŸ˜”â€đŸ’«

Hur som helst gÄr ju resinplasten att böja lite som man vill, och verkar mÀta in pÄ 47 pÄ utsidan.
20220811_222535.jpg

StÄlisen dÀremot tycks mÀta ca 54 mm pÄ insidan.
Sitter vÀl mer eller mindre perfekt pÄ min 17,5 cm handled.
20220811_222827.jpg
20220811_223245.jpg
20220811_223258.jpg

JÀkligt snajdigt med dubbla klockor pÄ samma arm. Allt för vetenskapen!

Nu fĂ„r jag chansen att provmĂ€ta med mitt eminenta plastskjutmĂ„tt. Riktigt skönt att anvĂ€nda đŸ˜”â€đŸ’«

Hur som helst gÄr ju resinplasten att böja lite som man vill, och verkar mÀta in pÄ 47 pÄ utsidan.
20220811_222535.jpg

StÄlisen dÀremot tycks mÀta ca 54 mm pÄ insidan.
Sitter vÀl mer eller mindre perfekt pÄ min 17,5 cm handled.
20220811_222827.jpg
20220811_223245.jpg
20220811_223258.jpg

JÀkligt snajdigt med dubbla klockor pÄ samma arm. Allt för vetenskapen!
Äntligen vet jag med sĂ€kerhet. Tack för vetenskapen det var fantamig första gĂ„ngen jag fĂ„tt det "riktiga" l2l vĂ€rdet bekrĂ€ftat. Definitivt för brett för mig. Men jag börjar ju sĂ„ smĂ„tt undra om det gĂ„r att modda första lĂ€nken sĂ„ den inte Ă€r stel, men dĂ„ blir vĂ€l glipan mot bezeln kanske vĂ€l stor tĂ€nker jag.

Tillbaka
Topp