• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej pÄ er.
Kan mycket vÀl vara sÄ att den hÀr frÄgan stÀllts förut, i sÄ fall ber om ursÀkt pÄ förhand:

Är det nĂ„gon som kĂ€nner till nĂ„gon ”ovĂ€ntad” butik / kedja i Sverige som sĂ€ljer Casio (G-Shock eller dylikt) ovĂ€ntat billigt?

Man har ju hört talas om USA och Walmart som ibland kan ha Casio för sÄ lite som 5$ Och andra stora kedjor men inte hört nÄgot om det i Sverige.

TĂ€nker spontant typ Clas Ohlson / ÖoB / Ullared? NĂ„gon som sprungit pĂ„ nĂ„got?
Ibland slÄr Zalando, Boozt och liknande stÀllen till med superrea.
 
Heja, vÀlkommen in i 5500-klubben! :) En klart underskattad modellserie som sitter som en smÀck om du frÄgar mig. Blev den dyr?

591BF251-6B0B-4FB4-B9CA-D18182C0F165.jpeg
Tack sÄ jÀkla snygga. Den va överkomlig 1600kr exk tull och moms. Men fick exakt den modell jag ville ha och de Àr vÀrt mest av allt. Ska bli kul att fÄ hem den, tror den anlÀnder vid mÄnadsskiftet

Din var riktigt fin ocksÄ hÀrlig kombo blÄ och vit
 
Tack sÄ jÀkla snygga. Den va överkomlig 1600kr exk tull och moms. Men fick exakt den modell jag ville ha och de Àr vÀrt mest av allt. Ska bli kul att fÄ hem den, tror den anlÀnder vid mÄnadsskiftet

Din var riktigt fin ocksÄ hÀrlig kombo blÄ och vit
Rymmer den nÄt intressant material?
Jag misstĂ€nker att den nog inte har rymdtitan i sig. Förmodligen inte heller samurajstĂ„l. Men den kanske har Bridgestonegummi i alla fall? đŸ˜Œ

Edit. Nej förresten blÄ och vitt. Knappast.
 
Tack sÄ jÀkla snygga. Den va överkomlig 1600kr exk tull och moms. Men fick exakt den modell jag ville ha och de Àr vÀrt mest av allt. Ska bli kul att fÄ hem den, tror den anlÀnder vid mÄnadsskiftet

Din var riktigt fin ocksÄ hÀrlig kombo blÄ och vit
Jag skiftat band och bezel mellan en GW-5510-1 och en GLX-5500-7, sÄ inte "orginal", men jag tycker bÄda blev bÀttre.
 
Rymmer den nÄt intressant material?
Jag misstĂ€nker att den nog inte har rymdtitan i sig. Förmodligen inte heller samurajstĂ„l. Men den kanske har Bridgestonegummi i alla fall? đŸ˜Œ

Edit. Nej förresten blÄ och vitt. Knappast.
Vet inte om du syftade pÄ min? Den har nÄgot Ànnu mera elegant, kristall!
Äkta kvartskristall. 😜
 
Har grovstÀdat diskmaskinen. Det var ett helvetes kladd.

Funderar... korv med bröd. Om man kör med det fortsÀttningsvis borde risken för fett i maskinen vara minimal. Man kan ju variera kosten ÀndÄ. Det finns ju tjock korv, smal korv, lÄng korv, kort korv, stark korv. Ja en vÀldans massa korv!

20220820_151706.jpg


Kanske ska göra enklare rengöring lite oftare ocksÄ, fortsÀttningsvis.
 
Varit pÄ bÄtmÀssa och blev sjuk sugen pÄ att trycka pÄ köp-knappen men.... Vissa inköp krÀver lite eftertanke! Och sen ska vi pÄ nÄn sorts 50-60 talsfest ikvÀll och dÄ fÄr man iaf försöka!
Screenshot_20220820-124329_Chrome.jpg
20220820_160150.jpg
20220820_160140.jpg
 

Bilagor

  • 20220820_122107.jpg
    20220820_122107.jpg
    754.5 KB · Visningar: 3
Varit pÄ bÄtmÀssa och blev sjuk sugen pÄ att trycka pÄ köp-knappen men.... Vissa inköp krÀver lite eftertanke! Och sen ska vi pÄ nÄn sorts 50-60 talsfest ikvÀll och dÄ fÄr man iaf försöka!
Screenshot_20220820-124329_Chrome.jpg
20220820_160150.jpg
20220820_160140.jpg
Hörru köp en skaplig traktor istÀllet pengarna rÀcker till en ny 200 hÀstare
 
Tillbaka
Topp