• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

S
Alla som kör GA2100 eller bluetooth versionen.
Jag har hittat nÄt jag stör mig pÄ. Klockan drar sig gÀrna utÄt frÄn handleden i stÀllet för att vila mitt pÄ handleden. Den liksom tippar lite snett utÄt Vad Àr anledningen ?
Kan de va bandet som Àr stelt ? Inte varit med om detta pÄ nÄn annan gshock
DSC_6488.JPG
vill den ska ligga sÄhÀr
DSC_6490.JPG
SÄ dÀr fÄr jag pÄ rÀtt mÄnga klockor. Visst Àr det störande. Undrar ocksÄ varför
 
Alla som kör GA2100 eller bluetooth versionen.
Jag har hittat nÄt jag stör mig pÄ. Klockan drar sig gÀrna utÄt frÄn handleden i stÀllet för att vila mitt pÄ handleden. Den liksom tippar lite snett utÄt Vad Àr anledningen ?
Kan de va bandet som Àr stelt ? Inte varit med om detta pÄ nÄn annan gshock
DSC_6488.JPG
vill den ska ligga sÄhÀr
DSC_6490.JPG
Jag har samma ”problem” med mina oaks. Men dĂ„ den Ă€r sĂ„ lĂ€tt har jag lĂ€rt mig leva med det. Tror det beror dels pĂ„ att bandet Ă€r stelt, men Ă€ven pĂ„ den relativt stora helt platta undersidan. Utan baklocket lite upphöjt frĂ„n boetten greppar den inte tag i huden pĂ„ handleden lika bra som en med upphöjt, och stannar dĂ€rför inte riktigt kvar. Killgissning dock 😂
 
Senast Àndrad:
Hmmmmm. En 3063-modul. Gw-5600BC.
Den har nu fÄtt nytt batteri men vad jag tror Àr att den saknar en av fjÀdrarna. Se det ensamma hÄlet i mattan.
Hur pÄverkar detta funktionen?
NĂ„gon som har ett potentiellt donatorur?

652F84FC-25A1-4CCC-BF9F-E0FDDB452F9E.jpeg
 
AlltsĂ„... Jag har ofta funderat pĂ„ att detta skulle vara bĂ€ttre en bĂ€ttre lösning dĂ„ man slipper glipan mellan band/bezel som kan uppstĂ„ ibland. đŸ€·â€â™‚ïž

SkÀms nÀstan för att sÀga det men tillsammans med det nya batterier sÄ bestÀllde jag tvÄ fakeband för 150kr/st.
De Ă€r gjorda i ett stycke och det har sina fördelar för mig med hĂ„riga armar
 fastnar ofta hĂ„r mellan band och bezel.
Skall sÀga att jag inte anvÀnt nÄgot annat Àn batteriet i nÀmnvÀrd omfattning Ànnu.

48080A0D-CD48-44F7-8836-B24935A6C2ED.jpeg
 
Hmmmmm. En 3063-modul. Gw-5600BC.
Den har nu fÄtt nytt batteri men vad jag tror Àr att den saknar en av fjÀdrarna. Se det ensamma hÄlet i mattan.
Hur pÄverkar detta funktionen?
NĂ„gon som har ett potentiellt donatorur?

652F84FC-25A1-4CCC-BF9F-E0FDDB452F9E.jpeg
Ska det verkligen sitta tvÄ fjÀdrar i den? Normalt finns bara en fjÀder (för den inbyggda summern sÄ det blir ljud). Kanske den dÀr gummi delen passar olika modeller dÀr fjÀdern sitter pÄ olika stÀllen. OBS Ren killgissning.
 
SkÀms nÀstan för att sÀga det men tillsammans med det nya batterier sÄ bestÀllde jag tvÄ fakeband för 150kr/st.
De Ă€r gjorda i ett stycke och det har sina fördelar för mig med hĂ„riga armar
 fastnar ofta hĂ„r mellan band och bezel.
Skall sÀga att jag inte anvÀnt nÄgot annat Àn batteriet i nÀmnvÀrd omfattning Ànnu.

48080A0D-CD48-44F7-8836-B24935A6C2ED.jpeg
Inget att skĂ€mmas för, det Ă€r ju inte fake bara för att det inte stĂ„r G-Shock pĂ„ bandet. Det Ă€r tredjeparts. Stor skillnad. OM det stĂ„r G-Shock dĂ€remot... â˜ ïžđŸŽâ€â˜ ïž Fifteen men on the dead man’s chest— 
Yo-ho-ho, and a bottle of rum! Drink and the devil had done for the rest đŸŽâ€â˜ ïžâ˜ ïž Yarrrr 😉
 
Alla som kör GA2100 eller bluetooth versionen.
Jag har hittat nÄt jag stör mig pÄ. Klockan drar sig gÀrna utÄt frÄn handleden i stÀllet för att vila mitt pÄ handleden. Den liksom tippar lite snett utÄt Vad Àr anledningen ?
Kan de va bandet som Àr stelt ? Inte varit med om detta pÄ nÄn annan gshock
DSC_6488.JPG
vill den ska ligga sÄhÀr
DSC_6490.JPG

Jag tycker det Àr ett problem med mÄnga gummi och lÀderarmband. DÀrför gillar jag stÄlarmband mer.
 
Alla som kör GA2100 eller bluetooth versionen.
Jag har hittat nÄt jag stör mig pÄ. Klockan drar sig gÀrna utÄt frÄn handleden i stÀllet för att vila mitt pÄ handleden. Den liksom tippar lite snett utÄt Vad Àr anledningen ?
Kan de va bandet som Àr stelt ? Inte varit med om detta pÄ nÄn annan gshock
DSC_6488.JPG
vill den ska ligga sÄhÀr
DSC_6490.JPG
Är det inte sĂ„ att du har hamnat mellan 2 hĂ„l? PĂ„ min GW-7900 blir det sĂ„ nĂ€r den sitter bekvĂ€mt men spĂ€nner jag ett snĂ€pp till sĂ„ att den sitter liite för tight sĂ„ sitter klockan centrerad.

Edit: Hoppas att du mÄr bÀttre idag! JÀkla mÀrkligt att du har blivit drabbad av en sÄdan tomtemigrÀn. TvÄ veckors semester skulle kanske sitta fint?
 
Är det inte sĂ„ att du har hamnat mellan 2 hĂ„l? PĂ„ min GW-7900 blir det sĂ„ nĂ€r den sitter bekvĂ€mt men spĂ€nner jag ett snĂ€pp till sĂ„ att den sitter liite för tight sĂ„ sitter klockan centrerad.

Edit: Hoppas att du mÄr bÀttre idag! JÀkla mÀrkligt att du har blivit drabbad av en sÄdan tomtemigrÀn. TvÄ veckors semester skulle kanske sitta fint?
Kan verkligen va sĂ„ ocksĂ„, men square sitter ju helt klart bekvĂ€mare de har jag nog insett ganska fort😁

Tack för omtanlen, kÀnns ömt och mört i kroppen idag. Jobbar pÄ men ingen trÀning.

Ja semester Ă€r vĂ€l de som fattas đŸ„ș
 
Nu sitter man och nördar ner sig. Sitter och kollar pÄ GM-B2100 och GA-B2100 modellerna med blÄtand. Inser att det Àr olika moduler i dessa. Vad kan skillnaden vara...

GA-B2100 (5689)
GA-B2100-1A_5689.png

GM-B2100 (5691)

GM-B2100_5691.png


Trodde det skulle vara samma modul i bÄda...

Gillar GM-B2100 (5691). Men det hade gÀrna fÄtt vara lite fÀrg pÄ markörerna och visarna. Gillar nÀr det Àr bra kontrast.
 
Gillar GM-B2100 (5691). Men det hade gÀrna fÄtt vara lite fÀrg pÄ markörerna och visarna. Gillar nÀr det Àr bra kontrast.
HÄller med. Dessutom, om jag skulle slÄ till sÄ mÄste det vara positiv display. Den dÀr lilla som negativ blir alldeles för svÄravlÀst. :)

Men jag litar pÄ Casio. Dom brukar tillslut leverera det man vill ha...
 
Nu sitter man och nördar ner sig. Sitter och kollar pÄ GM-B2100 och GA-B2100 modellerna med blÄtand. Inser att det Àr olika moduler i dessa. Vad kan skillnaden vara...

GA-B2100 (5689)
GA-B2100-1A_5689.png

GM-B2100 (5691)

GM-B2100_5691.png


Trodde det skulle vara samma modul i bÄda...
Det Àr vÀl samma situation som för squares - plastklockan har 3459, stÄl har 3461 (eller var det tvÀrtom?). Inuti sitter dock samma modul, det Àr bara gummibackningen som skiljer, troligen pga stÄlboett vs plast dÀr den senare vill ha extra skÀrmning.
 
Tillbaka
Topp