Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ny frÄga.
Jag bytte ju batteri i min GW-M56000BC (modul 3063) imorse. Hade bestÀllt vad jag antog var ett lÀmpligt ersÀttningsbatteri CTL1616 som installerades.
Men nu nÀr jag sitter och tittar pÄ batteriet som kom ur klockan inser jag att det Àr ett Grundig CR1620. CR1620 Àr ju inte laddbart eller en lÀmplig ersÀttare?
SÄ till frÄgorna:
- Skall jag anta att nÄgon i klockans historia bytt till fel batteri?
- Finns det nÄgon anledning att tro att klockan tagit skada av detta?
En snabb google indikerar att nominella storleksskillnaden Àr minimal och spÀnningen pÄ CR1620 Àr 3V mot CTL1616 som har 2,3V.
Skall erkÀnna att klockan som i min Àgo (typ 6 mÄnader) aldrig synkat men med det nya batteriet synkade med en gÄng och t.o.m tyckte signalen var stark . Basicfunktionerna verkar funka ocksÄ.
Bjuder ocksÄ pÄ en bild i sina nya klÀder. Inte helt nöjd med kombon, men vÀrt 150 för att testa.
Killgissar att enda skillnaden Àr negativ/positiv LCD.Nu sitter man och nördar ner sig. Sitter och kollar pÄ GM-B2100 och GA-B2100 modellerna med blÄtand. Inser att det Àr olika moduler i dessa. Vad kan skillnaden vara...
GA-B2100 (5689)
GM-B2100 (5691)
Trodde det skulle vara samma modul i bÄda...
Trevligt trevligt snyggH-vete va snygg tycker jag . Tack @Glantzen för bra och snabb affÀr. VÀlkommen Nintendo till min lilla samling
Jag har aldrig lyckats synka manuellt pĂ„ dagen. Nattetid varenda gĂ„ng!Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ LE och LE för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Ăr det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?
Ok, tack DÄ ger jag upp för idag.Jag har aldrig lyckats synka manuellt pÄ dagen. Nattetid varenda gÄng!
- Samma hÀr, klockan brukar fixa det runt kl 03 pÄ nattenJag har aldrig lyckats synka manuellt pÄ dagen. Nattetid varenda gÄng!
Tack, ja det tycker jag med. En liten början i alla fall. Ăn sĂ„ lĂ€nge behöver jag inte vara blĂ€ckfisk för att fĂ„ plats med dom pĂ„ armarna. Minimum i trĂ„den Ă€r vĂ€l minst tvĂ„ fulla armar annars va? .Trevligt trevligt snygg
Kul att de börjar bli fler g-shocks för dej
Grymt! StÄlis och gröna oaken skulle jag vilja addera till min. Bra valSÄdÀr! En stÄlis inköpt och med har jag en nÀve full med G-Shocks. Den hÀr trevliga trÄden Àr farlig
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Ăr det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?
Jag har aldrig lyckats synka manuellt pÄ dagen. Nattetid varenda gÄng!
Det har sagts förrut, men tÄl att upprepas..- Samma hÀr, klockan brukar fixa det runt kl 03 pÄ natten
KÀnner likadant med min vita, tristJa det stÀmmer kÀnns lite för casual för mig med denna tavlan, jag hade nog trivs bÀttre med nÄt tristare typ helsvart med vita pluppar. Kan inte identifiera mig med den. Den ligger nu prydligt ner packad i plÄtburken igen.
Ăr nĂ„gon sugen sĂ„ Ă€r den helt i nyskick
Din vita hade kanske mÄtt bra av en guldig indexringKÀnner likadant med min vita, trist
Hmmm... kanske det. JagHmm⊠tar du bort guarden sÄ blir den fula ankan den vackra svanen istÀllet
SÄg det ocksÄ.... Jag har ingen aning!Kul att hitta klockor lite slumpmÀssigt "gömda" hÀr och var.
Hm, nu lade jag mÀrke till en detalj... har inte (alla) Baby-Gs 200m vattentÀthet alltsÄ?
Ha ha ja det kanske vore nÄgot. Jag stör mig mycket pÄ bristen pÄ kontrast mella index och tavlan. Mer inne pÄ silver eller stÄl kanske tyvÀrr. Plus att jag inte kÀnner mig redo att skruva isÀr den sjÀlv . Ha ha va klockprylar du har....Din vita hade kanske mÄtt bra av en guldig indexring
Hmmm... kanske det. Jag
SÄg det ocksÄ.... Jag har ingen aning!
@roostermanHa ha ja det kanske vore nÄgot. Jag stör mig mycket pÄ bristen pÄ kontrast mella index och tavlan. Mer inne pÄ silver eller stÄl kanske tyvÀrr. Plus att jag inte kÀnner mig redo att skruva isÀr den sjÀlv . Ha ha va klockprylar du har....
Sant
Sov med klockan pĂ„ armen. Du funkar mycket bĂ€ttre som antenn Ă€n ett kompostgaller! SlĂ„r aldrig fel.Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Ăr det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?
Huh, dÀr ser man, dÄ lÀrde man sig nÄt nytt.
Japp, mÄnga sÀger att det funkar. Jag minns att jag hade en Square som var helt hopplös. Synkade inte pÄ flera mÄnader. Hittade en trÄd pÄ WUS dÀr det pÄstods att nÄt liknande en parabolantenn skulle funka. SÄ jag prövade med diverse attiraljer frÄn köket; wokpanna, kastrull-lock och Pajform av plÄt.Sov med klockan pÄ armen. Du funkar mycket bÀttre som antenn Àn ett kompostgaller! SlÄr aldrig fel.
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Ăr det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?
Tackar för det! Trodde faktiskt att 200 meter va krav pÄ alla G-shock.
Det Àr skillnad pÄ G-shock och Baby-G.Tackar för det! Trodde faktiskt att 200 meter va krav pÄ alla G-shock.