• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

H-vete va snygg tycker jag 🙂👍. Tack @Glantzen för bra och snabb affĂ€r. VĂ€lkommen Nintendo till min lilla samling 🙂
 

Bilagor

  • IMG_20220824_173330.jpg
    IMG_20220824_173330.jpg
    286.7 KB · Visningar: 4
  • IMG_20220824_173132.jpg
    IMG_20220824_173132.jpg
    456.1 KB · Visningar: 3
Ny frÄga.

Jag bytte ju batteri i min GW-M56000BC (modul 3063) imorse. Hade bestÀllt vad jag antog var ett lÀmpligt ersÀttningsbatteri CTL1616 som installerades.

Men nu nÀr jag sitter och tittar pÄ batteriet som kom ur klockan inser jag att det Àr ett Grundig CR1620. CR1620 Àr ju inte laddbart eller en lÀmplig ersÀttare?

SÄ till frÄgorna:
  • Skall jag anta att nĂ„gon i klockans historia bytt till fel batteri?
  • Finns det nĂ„gon anledning att tro att klockan tagit skada av detta?

En snabb google indikerar att nominella storleksskillnaden Àr minimal och spÀnningen pÄ CR1620 Àr 3V mot CTL1616 som har 2,3V.

Skall erkÀnna att klockan som i min Àgo (typ 6 mÄnader) aldrig synkat men med det nya batteriet synkade med en gÄng och t.o.m tyckte signalen var stark :). Basicfunktionerna verkar funka ocksÄ.

Bjuder ocksÄ pÄ en bild i sina nya klÀder. Inte helt nöjd med kombon, men vÀrt 150 för att testa.
6CF67E61-8033-4856-AA97-162C264B3BDA.jpeg

Men klockan verkar inte ha tagit skada av den högre spĂ€nningen? Är inte insatt i ellĂ€ra...
 
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning 😊 Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Är det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?

PXL_20220824_154949464.jpg
 
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning 😊 Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ LE och LE för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Är det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?

PXL_20220824_154949464.jpg
Jag har aldrig lyckats synka manuellt pÄ dagen. Nattetid varenda gÄng!
 
Trevligt trevligt snygg😍
Kul att de börjar bli fler g-shocks för dej
Tack, ja det tycker jag med. En liten början i alla fall. Än sĂ„ lĂ€nge behöver jag inte vara blĂ€ckfisk för att fĂ„ plats med dom pĂ„ armarna. Minimum i trĂ„den Ă€r vĂ€l minst tvĂ„ fulla armar annars va? 😎😀.

Just fyrkanter Ă€r lite extra beroendeframkallande kĂ€nns det som đŸ€Ł
 

Bilagor

  • 16613569706648651432223242852171.jpg
    16613569706648651432223242852171.jpg
    287.8 KB · Visningar: 5
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning 😊 Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Är det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?

PXL_20220824_154949464.jpg

Jag har aldrig lyckats synka manuellt pÄ dagen. Nattetid varenda gÄng!

- Samma hĂ€r, klockan brukar fixa det runt kl 03 pĂ„ natten 🙂
Det har sagts förrut, men tÄl att upprepas..
MB6 Ă€r svartmagi! đŸ‘œđŸ˜
 
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning 😊 Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Är det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?

PXL_20220824_154949464.jpg
Sov med klockan pÄ armen. Du funkar mycket bÀttre som antenn Àn ett kompostgaller! SlÄr aldrig fel.
 
Sov med klockan pÄ armen. Du funkar mycket bÀttre som antenn Àn ett kompostgaller! SlÄr aldrig fel.
Japp, mĂ„nga sĂ€ger att det funkar. Jag minns att jag hade en Square som var helt hopplös. Synkade inte pĂ„ flera mĂ„nader. Hittade en trĂ„d pĂ„ WUS dĂ€r det pĂ„stods att nĂ„t liknande en parabolantenn 📡 skulle funka.😁 SĂ„ jag prövade med diverse attiraljer frĂ„n köket; wokpanna, kastrull-lock och Pajform av plĂ„t.👹‍🍳 đŸ€Ł

Inget funkade. SÄldes senare (förstÄs med den informationen) till en i trÄden hÀr som skulle försöka fÄ den att synka pÄ vÀstkusten, han lyckades inte heller. MÄste varit ett fabrikationsfel eller att nÄn öppnat den och pajat nÄgot.
 
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning 😊 Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Är det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?

PXL_20220824_154949464.jpg

Yepp, nattetid Àr det som gÀller för synk. Mindre störningar i atmosfÀren osv.
Ha gÀrna klockan pÄ armen sÄ agerar du antenn :)
 
Tillbaka
Topp