• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Denna pĂ€rla idag đŸ–€đŸ’—
Screenshot_20220910_084229.jpg

"Inga repor pÄ glaset"
đŸ€” kan ju iofs vara smuts men borde man inte försökt tvĂ€tta den isĂ„fall. Hmm ser ut som den ultimata mjölkarklockan

"Inga repor pÄ glaset"
đŸ€” kan ju iofs vara smuts men borde man inte försökt tvĂ€tta den isĂ„fall. Hmm ser ut som den ultimata mjölkarklockan
SÄg den ocksÄ. Ser ut som smuts men det hade tagit hela 2 sekunder att torka bort

"Inga repor pÄ glaset"
500 kr kan motivera sĂ„dana dĂ„liga bilder men 999 🧐

Är det nĂ„gon som vet vad för beteckning jag ska söka efter om jag vill köpa ett extra armband med svart spĂ€nne och hĂ„llare till en stĂ„lis. Som detta pĂ„ bilden?
kanske @L&W ?
A32D5F9E-64C6-419A-AB34-C7D02D277179.jpeg

Vet inte om U modulen har bÀttre RC men tycker jag mÀrker att M5610U har klarat att synka oftare Àn tidigare RC G-Shocks jag Àgt. Kul att se RCVD lite oftare i tavlan iaf.
đŸ€œđŸ€›
PXL_20220910_082448321.jpg
För mig Àr det vÀldigt beroende pÄ plats i bostaden. DÀr jag förvarar dem synkar de varje natt, 1,5 meter dÀrifrÄn synkar de aldrig. Prova att placera ut ett par pÄ olika stÀllen sÄ kanske du hittar en gynnsam plats?

Edit: Kanske ska tillÀgga att det inte riktigt Àr nÄgon "logik" i placeringen nÀr det gÀller riktigt lÄgfrekvent radio. Mao vid fönster i sydlÀge behöver inte alls vara bÀsta platsen. "Svart Magi" kallar en del det för ;)

LĂ„gt batteri igen 😩
Jag kÀnner pÄ mig att batteriet kan va sletetm vore en bra ide att slÀnga i ett nytt frÀscht batteri. Den drar ur sig. Ingen annan G-Shock jag har gör sÄ
DSC_7029.JPG
Min högst ovetenskapliga analys sÀger att du har rÀtt. Jag tror att du eller ev tidigare Àgare har kört batteriet i botten en gÄng för mycket och att du inte kommer fÄ rÀtsida pÄ den innan du bytt batteri.
Sen blir den nĂ€stan lika frĂ€sch som en rymdtitanare igen 😁

För mig Àr det vÀldigt beroende pÄ plats i bostaden. DÀr jag förvarar dem synkar de varje natt, 1,5 meter dÀrifrÄn synkar de aldrig. Prova att placera ut ett par pÄ olika stÀllen sÄ kanske du hittar en gynnsam plats?

Edit: Kanske ska tillÀgga att det inte riktigt Àr nÄgon "logik" i placeringen nÀr det gÀller riktigt lÄgfrekvent radio. Mao vid fönster i sydlÀge behöver inte alls vara bÀsta platsen. "Svart Magi" kallar en del det för ;)
Ha ha ha kĂ€nner igen den svarta magin 🙂. Synkar inte i mitt fönster men i klocklĂ„dan instĂ€ngd i en garderob i samma rum fungerar det varje natt 😅

Det hĂ€r mĂ„ste ju vara den perfekta jaktklockan vad? 😍
20220910_075052.jpg
Den dĂ€r mĂ„ste vi ju pinga in @Flecktarn pĂ„đŸ˜ƒ
Inte just nu..... Men om man vill testa en lite större g-shock Ă€n square skulle vĂ€l dw-6900 va en bra början. Eller kanske gx-56, den sistnĂ€mnde tycker mĂ„nga Ă€r rĂ€tt stor lĂ€ser man. Men jag tycker att square designen gör att den ser smidigare ut 😀
Och hĂ€r @Brogin, @Jonte.L lĂ„ter som en bra arvtagare till din king om den inte Ă€r sĂ„ld redan😉
LĂ„gt batteri igen 😩
Jag kÀnner pÄ mig att batteriet kan va sletetm vore en bra ide att slÀnga i ett nytt frÀscht batteri. Den drar ur sig. Ingen annan G-Shock jag har gör sÄ
DSC_7029.JPG
Har den vart riktigt fulladdad eller bara sĂ„ funktionerna kom igĂ„ng? LĂ„t den ligga i ett fönster nĂ€r den inte anvĂ€nds till att börja med. 🙂
Vafalls, DW6900 trĂ„kig?! Du har nog bara en trĂ„kig variant... đŸ€Ł

EFFC6FDA-ACDE-42D6-A8BD-D9DC62BF94CC.jpeg
Hur mĂ„nga av dom bjöd vi mot varandra pĂ„ Tratten tro? 😁

"Inga repor pÄ glaset"
Det Ă€r ingen NS.. DĂ„ hade den haft mörk bezeltop😎

laddade du upp det ordentligt frÄn 0 till 100 sist?
@roosterman
NÀ den va aldrig 100, snarare pÄ medium runt 60 procent.
SÄ gör en sist chans att ladda den verkligen full nu.
Men grejen Ă€r att om man tar alla andra tough solar klockor som behöver man aldrig mecka med dom. Min 5500 tex Ă€r pĂ„ high fast den anvĂ€nts tvĂ„ ggr sen har den legat i en mörk gruva resten av tiden. Min froggie va alltid pĂ„ high anvĂ€ndes 3 ggr i mĂ„naden, resten av tiden lĂ„g den i total mörker samma med gw5000 jag hade. SĂ„ man kan inte bara skylla pĂ„ att jag gör fel med den😁

@roosterman
NÀ den va aldrig 100, snarare pÄ medium runt 60 procent.
SÄ gör en sist chans att ladda den verkligen full nu.
Men grejen Ă€r att om man tar alla andra tough solar klockor som behöver man aldrig mecka med dom. Min 5500 tex Ă€r pĂ„ high fast den anvĂ€nts tvĂ„ ggr sen har den legat i en mörk gruva resten av tiden. Min froggie va alltid pĂ„ high anvĂ€ndes 3 ggr i mĂ„naden, resten av tiden lĂ„g den i total mörker samma med gw5000 jag hade. SĂ„ man kan inte bara skylla pĂ„ att jag gör fel med den😁
Ge den en riktig toppladdning och se hur den reagerar.
Min Bling-bling var helt urladdad nĂ€r jag köpte den. Den behövde nog fasen 4-5 dagar pĂ„ en LED-laddare för att bli 100%🙂
Min GW-9110 fick jag byta batteri pĂ„ dĂ€remot för det tog inte laddning lĂ€ngre. 🙂

Tillbaka
Topp